Dilemma..Dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

CamiRon

Vi stod i modsatte problem - med en kjole på både min og min mands side. Derfor vagte vi at få syet en ny dåbskjole af min konfirmationskjole...  Måske en idé til dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Ida.

Min mor og jeg syede en dåbskjole, da vores ældste datter skulle døbes - vi havde nemlig heller ingen kjole, og blev enige om at starte traditionen op selv! Den er meget enkel i stof og snit og så har min ELSKEDE Bedstemor lavet kniplinger til håndleddene, halskraven og kanten forneden - så nu er det for alvor en familiekjole, og jeg elsker tanken om, at hendes håndarbejde skal være med i familiens mange mange fremtidige dåbe (hvad hedder det lige i flertal? Det der ser da tåbeligt ud )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. juni 2010

Mathilde

ladydan1 skriver:

jeg har en du må få .-)

Den er brugt en gang, der er ikke broderet eller andet i/på den. Jeg fik den da jeg ventede jonas men da jeg navngiver mine børn har jeg altså bare haft den hængene.

Det eneste du selv skal sørge for er et bånd i den farve du gerne vil have på.

Den er helt hvid med broderi anglaise og købr i babysam i sin tid.

Det blå bånd følger naturligvis med hvis du nu senere skulle få en dreng ;-)

Men den er din hvis du vil have den!

:-) Sisse

Sikke et flot tilbud

Anmeld

24. juni 2010

Risen

Så forresten de sødeste hvide kjoler i Zara på strøget til babyer .. var lige ved selv at købe 1 til dåben men sprang så fra da vi har en i familien.. men det er bestemt værd at tage et kig derind + der er udsalg

Anmeld

24. juni 2010

MMR

Mathilde skriver:

Sikke et flot tilbud

Ja Helt vildt ..   Er også vild glad

Anmeld

24. juni 2010

Fru Dinesen

Jeg lavet mine ungers selv og nu er den blevet en lille tradition 

mine unger er blevet døbt i den og mine nevøer 

Syndes det er mega hyggeligt 

held og lykke med dåben 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. juni 2010

FruEllingsen

HVis vi ikke havde nogen kjole, så ville jeg have fået min mor til at sy en til os, som vi så kunne give videre til vores børn, og starte vores egen tradition

Anmeld

24. juni 2010

Sommerfuglelarven

Vi havde heller ikke nogen familie-dåbskjole i vores familier, andet end den som jeg selv blev døbt i, den var desværre blevet ret gul, og så ville jeg ikke bruge den. Så vi startede også vores egen familie-dåbskjole, og håber at den vil blive brugt (ellers har vi også stadig gemt min) til vores datters børn osv.

Og sikke et flot tilbud med den dåbskjole - hvis du har takket ja til den, så husk at skriv historien om den ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.