Dilemma..Dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.329 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

MMR

Jeg har et problem ang dåbskjole til Mathikde..  Jeg har ikke nogle...

I min kærestes famile har de forskellige børn været døbt i en klovnedragt..hvilekn ikk er mig.. I min familie findes der ikk en kjole..Såhh hvad gør jeg lige !!!

Skal jeg købe en eller leje en eller jeg har fået et tilbud fra en veninde at de har en kjole i deres familie som jeg gerne må låne.. HMMMMMM

Hvad ville i mon gøre ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

slettet_7530

Min mor syede en som skal gå i arv fra min datter til hendes børn, hvis ikke du vil have en tradition omkring det ville jeg nok bare låne en.

Anmeld

24. juni 2010

ChatH

MMR skriver:

Jeg har et problem ang dåbskjole til Mathikde..  Jeg har ikke nogle...

I min kærestes famile har de forskellige børn været døbt i en klovnedragt..hvilekn ikk er mig.. I min familie findes der ikk en kjole..Såhh hvad gør jeg lige !!!

Skal jeg købe en eller leje en eller jeg har fået et tilbud fra en veninde at de har en kjole i deres familie som jeg gerne må låne.. HMMMMMM

Hvad ville i mon gøre ????

Vi havde lidt samme problem men vores fordi vi fik tvillinger og min kusine som også har tvillinger døbte deres drenge i matros tøj som ikke lige var egnet til pigerne

Jeg var ude og kigge men kunne ikke finde nogen som lige var mig så jeg fik min mor til at sy to stk. der passede til min brudekjole. vi blev gift samtidig. de var super fint!!

Hvis jeg var dig ville jeg finde en kjole eller få syet en og så starte en tradition, den kjole vil jo så kunne bruges når dine børn engang får børn eller hvis du har nogen søskende der får børn osv

Anmeld

24. juni 2010

DK

Æhhh en klovnedragt?? Uanset hvad ville jeg ikke få mit barn døbt i en klovnedragt. Jeg ville finde noget andet (mere passende)

Vi har heldigvis en gammel dåbskjole i familien som er over 100 år gammel og som vi alle er døbt i!

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

Vi havde heller ikke familie kjole i vores eller Mortens familie, så vi startede traditionen og købte vores egen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. juni 2010

Miia90

synes du skulle købe en, så kan du starte en dåbskjole på i jeres familie

Anmeld

24. juni 2010

SiLiMiMa

Jeg ville da låne den du fik tilbudt, hvis den er pæn

synes ikke det betyder alverden med den kjole, men kan godt forstå klovnedragt ikke er dig

vi brugte en hæklet kjole til min søn, som min kæreste og hans søster havde haft på til deres dåb.

til 2 af mine døtre lånte vi en af en veninde (hun havde syet den selv af sin konfirmationskjole) og til den sidste lille pige lavede jeg simpelthen en selv af en hvid kjole st 4 år. Den var så ikke så lang, men den blev rigtig sød

i søndags var jeg til barnedåb - min brors lille datter. De havde lejet en kjole og det gjorde de også dengang deres søn sku døbes.

så lån, lej eller lav selv.

heise

Anmeld

24. juni 2010

MMR

Ved i hvad.. I har ret.. Jeg starter mine egen tradition.. selvføgelig

Så har jeg nemlig også til når mine de to store´og Mathilde engang UDE i fremtiden får børn og børn og børn.....

Jeg har lige søgt på nette og se så mange yndige kjoler  så det bliver selvføgelig det..

Anmeld

24. juni 2010

SiLiMiMa

MMR skriver:

Ved i hvad.. I har ret.. Jeg starter mine egen tradition.. selvføgelig

Så har jeg nemlig også til når mine de to store´og Mathilde engang UDE i fremtiden får børn og børn og børn.....

Jeg har lige søgt på nette og se så mange yndige kjoler  så det bliver selvføgelig det..

Det var så lige den eneste mulighed, jeg havde glemt

hehe, super held og lykke med kjole-jagten!

heise

Anmeld

24. juni 2010

Nemesis

jeg har en du må få .-)

Den er brugt en gang, der er ikke broderet eller andet i/på den. Jeg fik den da jeg ventede jonas men da jeg navngiver mine børn har jeg altså bare haft den hængene.

Det eneste du selv skal sørge for er et bånd i den farve du gerne vil have på.

Den er helt hvid med broderi anglaise og købr i babysam i sin tid.

Det blå bånd følger naturligvis med hvis du nu senere skulle få en dreng ;-)

Men den er din hvis du vil have den!

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.