Ved ikke længere hvad jeg skal gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

IAH

Tak for bevarelserne.. Jeg tog en snak med ham imorges og idag har vi været ved hans læge for at få noget hjælp. Han starter i behandling fra mandag af. Langt om længe fik jeg ham til at forstå at jeg hverken kan eller vil blive ved.

Jeg har fortalt ham at hvis det ikke bliver bedre nu med behandling, så er det slut.

Så nu er det sidste chance. Håber inderligt det hjælper!

Jeg synes du skal tænke på dig selv først. Du er pårørende til en alkoholiker, og det er der vist ingen ikke bliver skadet af på en eller anden måde. Kontakt en af organisationerne, som hører under Minnesota/AA bevægelsen, Al Anon eller http://www.hope.dk/alkohol/.

Lægen har måske udskrevet Antabus, det er deres typiske løsning. Men alkoholisme er en sygdom og desværre er Antabus ikke en løsning på længere sigt. Derfor synes jeg du skal søge professionel vejledning, hvor de også kan hjælpe dig med at finde et afvænningshjem til ham.

Det lyder måske voldsomt at sende ham på Minnesota-ophold, men jeg tror det er den eneste løsning. Så kontakt eksempelvis Al-Anon eller se på  http://www.hope.dk/alkohol/

Lige meget, hvor meget du elsker ham, er det ikke nogen god plan at få barn med en alkoholiker..

Pas godt på dig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

lotte32

Vil bare lige sende et stort knus

jeg har selv været der, min mand havde et stort alkoholforbrug/misbrug da jeg mødte ham, jeg opdagede det dog ikke før jeg var godt og grundigt forelsket i manden men jeg gav ham med det samme det ultimatum at enten valgte han mig, eller også valgte han alkoholen, jeg ville under ingen omstændigheder byde mig selv eller mine to børn at vokse op med en alkoholiker, heldigvis valgte han mig, og startede på antabus, han har siden ikke haft problemer med alkohol, han kan dog godt tage en enkelt øl i ny og næ, men han har et fornuftigt forhold til alkohol idag, og vi arbejder på at få en lille baby

men som andre skriver, så ville jeg, hvis jeg var dig, få ham i behandling og helt ud af misbruget inden jeg startede projekt baby

ønsker dig held og lykke med det hele

Knus Lotte

Anmeld

25. juni 2010

Anonym trådstarter

lotte31 skriver:

Vil bare lige sende et stort knus

jeg har selv været der, min mand havde et stort alkoholforbrug/misbrug da jeg mødte ham, jeg opdagede det dog ikke før jeg var godt og grundigt forelsket i manden men jeg gav ham med det samme det ultimatum at enten valgte han mig, eller også valgte han alkoholen, jeg ville under ingen omstændigheder byde mig selv eller mine to børn at vokse op med en alkoholiker, heldigvis valgte han mig, og startede på antabus, han har siden ikke haft problemer med alkohol, han kan dog godt tage en enkelt øl i ny og næ, men han har et fornuftigt forhold til alkohol idag, og vi arbejder på at få en lille baby

men som andre skriver, så ville jeg, hvis jeg var dig, få ham i behandling og helt ud af misbruget inden jeg startede projekt baby

ønsker dig held og lykke med det hele

Knus Lotte

Tusind tak skal du have. Det lettede at der var en der havde været i samme situation. Allerede idag har det været en hel anderledes dag, vi har begge haft fri, og har bare haft en helt fantastisk dag sammen.UDEN alkohol. 

Så håber det fortsætter på samme måde.. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.