Ved ikke længere hvad jeg skal gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har virkelig brug for et godt råd.

Min kæreste drikker alt alt for meget (i forhold til hvad jeg syns er normalt), jeg har flere gange konfroteret ham med det hvor han svarer at det ved han godt og han gerne vil være noget ved det.. Men men men.. Der sker  ingenting. Om aftenen når  han kommer hjem fra arbejde ligger han sig på sofaen og sover eller også drikker han. Vi står og skal flytte til en anden by, så jeg efterlader alt hvad jeg kender for ham. (vi flytter til hans hjemby) Men bliver ved med at tænke på hvad der mon sker når han kommer så tæt på alle hans gamle venner, som jo drikker mindst lige så meget.

Vi har prøvet længe nu at blive gravide, men begynder så småt at tænke at jeg under ingen omstændigheder vil byde mit barn en opvækst med så meget alkohol.

Jeg er selv datter af en alkoholiker, så jeg ved hvor hårdt det kan være..

Ved simpelthen ikke længere hvad jeg skal gøre..

undskyld hvis det hele er lidt rodet, havde bare så mange ting jeg gerne lige ville ud med på en gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

mariamiss6

du skal sende ham på afvænning, og vil han ikke det. Så kan det ske du bliver nødt til at trække dig tilbage, når du nu ikke vil byde et evt. barn at vokse op i et hjem fuld af alkohol....

Anmeld

23. juni 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Hej piger.

Min kæreste drikker alt alt for meget (i forhold til hvad jeg syns er normalt), jeg har flere gange konfroteret ham med det hvor han svarer at det ved han godt og han gerne vil være noget ved det.. Men men men.. Der sker  ingenting. Om aftenen når  han kommer hjem fra arbejde ligger han sig på sofaen og sover eller også drikker han. Vi står og skal flytte til en anden by, så jeg efterlader alt hvad jeg kender for ham. (vi flytter til hans hjemby) Men bliver ved med at tænke på hvad der mon sker når han kommer så tæt på alle hans gamle venner, som jo drikker mindst lige så meget.

Vi har prøvet længe nu at blive gravide, men begynder så småt at tænke at jeg under ingen omstændigheder vil byde mit barn en opvækst med så meget alkohol.

undskyld hvis det hele er lidt rodet, havde bare så mange ting jeg gerne lige ville ud med på en gang.

det er måske lidt hårdt sagt, men jeg var skredet fra ham... havde i hvert fald ikke prøvet at få barn med en som drikker for meget.. det er livet for kort til... tænk hvad det kan skabe af diskutioner..??

Anmeld

23. juni 2010

lion

Hej piger.

Undskyld men jeg vil være lige frem.

Jeg er selv datter af 2 forældre der drak og kom i pleje af det og jeg vil på INGEN måde udsætte et barn for det.

Så du må tænker dig om hvad du vil og ikk vil finde dig i og fortælle ham det.

For ellers er du nød til 

1 at lave være med at få barn med ham eller

2 gå fra ham, hvis han ikk vil få hjælp.

Jeg håber du finder en løsning på dit problem

.

ps ved godt det er lettere sagt end gjort

Anmeld

24. juni 2010

Con

Øhhh - hvad venter du på?

- at han stopper med at drikke af sig selv? - at du bliver gravid? - at I flytter til et andet sted, hvor du slet ikke har noget netværk? - at I får et barn, der skal vokse op med en alkoholisk fader? - at han vupti ændrer adfærd, fordi I får barn? - at du bliver enlig moder? - at I har hans drukvenner hængende hos jer i tide og utide? - at det selvfølgelig ikke bliver det samme for dit barn, som du selv har oplevet? - at du holder op med at elske ham??? Hvad?? Hvad??

Anmeld

24. juni 2010

Ni-ko-li-ne

søde ven! jeg har selv stået i den situation! og enten skal han lave om ellers skal du væk!!!!! det bliver ikke bedre af at i får børn... og så er det vidst bedst at smutte nu!

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

Con skriver:

Øhhh - hvad venter du på?

- at han stopper med at drikke af sig selv? - at du bliver gravid? - at I flytter til et andet sted, hvor du slet ikke har noget netværk? - at I får et barn, der skal vokse op med en alkoholisk fader? - at han vupti ændrer adfærd, fordi I får barn? - at du bliver enlig moder? - at I har hans drukvenner hængende hos jer i tide og utide? - at det selvfølgelig ikke bliver det samme for dit barn, som du selv har oplevet? - at du holder op med at elske ham??? Hvad?? Hvad??

Anmeld

24. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak for bevarelserne.. Jeg tog en snak med ham imorges og idag har vi været ved hans læge for at få noget hjælp. Han starter i behandling fra mandag af. Langt om længe fik jeg ham til at forstå at jeg hverken kan eller vil blive ved.

Jeg har fortalt ham at hvis det ikke bliver bedre nu med behandling, så er det slut.

Så nu er det sidste chance. Håber inderligt det hjælper!

Anmeld

24. juni 2010

morethanperfect

Anonym skriver:

Tak for bevarelserne.. Jeg tog en snak med ham imorges og idag har vi været ved hans læge for at få noget hjælp. Han starter i behandling fra mandag af. Langt om længe fik jeg ham til at forstå at jeg hverken kan eller vil blive ved.

Jeg har fortalt ham at hvis det ikke bliver bedre nu med behandling, så er det slut.

Godt gået ! 

Anmeld

24. juni 2010

klmf

Anonym skriver:

Sejt af ham at erkende problemet og tage imod hjælp! Men synes stadig du skal tænke mest på dig - forstået på den måde, at hvis det ikke hjælper, så er det ud fa det forhold.... Intet galt i at være ædru alkoholiker, bare han bliver ved med at være det

Tusind gange held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.