BlyViol skriver:
er der ikke en planet hvor man kan sende dem hen??? 
Jeg er så træt af min svigerfar - here goes why:
f.eks... I aften var jeg inviteret til sankt hans middag hos mine svigerforældre, og da kæresten er ude og fiske, skulle jeg selv afsted. Det havde jeg det fint med, og havde også glædet mig til at se min kærestes mors familie igen.
Alberte, der nu er 4 uger gammel, har haft en dag hvor søvn ikke lige var øverst på prioritetslisten, så hun har været lidt pyldret. Især hvis hun kom i voksiposen, og da den og barnevognen var transportmiddel til sankt hans middag, så skulle hun altså ville være i den i dag.. Hun kom over i den flere gange, men skreg som en stukken gris efter kun 5 minutter i den
Efter 4 forsøg lykkedes det, og hun sov hele vejen ud til dem.. Da hun så har sovet i en haæv time derude, begynder hun at græde. MIN SVIGERFAR tager hende så op og hun bliver rolig (det var fint han gjorde det), så stod han med hende i en time hvor hun sov på armen af ham, og også det var rigtig fint.
MEN, da vi så skulle hjemad ville hun bare ikke sove, og ligemeget hvad der blev gjort for hende, så ville hun kun være i favnen. Så jeg sagde at hun skulle op af barnevognen igen, for jeg ville ikke gå 1½ km med en skrigende baby, på kun 4 uger, det har jeg ikke samvittighed til. Jeg er af dem holdning at skriger/græder at barn, der er så lille, så tager man det op, med mindre det er fordi hun drømmer... Min svigerfar siger så: "jeg kan da bare gå med hende, så falder hun i søvn" ØHHH NEJ!! hun falder ikke i søvn, og hun skal IKK ligge og skrige i en barnevogn uden at blive taget op. Så siger han at det tager de nu ikke skade af, og bliver en smule fornærmet over at jeg ved bedst - men det er da mit barn.! Hun har været pyldret i dag i forvejen, og er et helt nyt sted med mange mennesker, så skal hun mærke at hendes mor er der.. ikk??
Nå men inden det her, så sidder han på et tidspunkt med hende i stuen ved siden af en mand der ryger pibe, og jeg sidder i eet par minutter og er liiige ved at sige han skal flytte sig, men vil jo heller ikke fornærme manden som ryger, men jeg KAN ikk holde min kæft til sidst og beder ham om at gå - så kalder han mig sippet????? AAAARGH!!
Det lyder måske ikke som de helt store probs, men jeg er bare SÅ træt af hans bedrevidenhed (fra midt 80'erne!!) om hvordan man tackler og behandler en baby... Jeg kan ikke slappe af når han er der, for man skal sgu hele tiden holde øje med om hun lige pludselig får stukket eks, en finger med honning i munden, hvilket jeg heller ikk gider ha...
Føler mig på en måde usikker sammen med ham, for han siger altid et eller andet, som er bedre, eller kommenterer hvad jeg gør og det er jeg bare ved at være så møg træt af - men hvordan siger man sådan noger til en mand på 57??
skulle lige ud med tankerne....
God aften til jer.
Jeg har haft samme problem med min.! Og jeg diskuterede på et tidspunkt ret kraftigt med ham - da jeg var så træt af at høre på det, også bare fordi min mand er enebarn, så han har været vant til at ville bestemme alt over ham - han fik forældremyndigheden over ham for det skulle moderen absolut ikke have!
Og han er bare speciel. Men forsøger at vende det til noget positivt, men det har selvfølgelig påvirket vores forhold, især da han ringede og brokkede sig til min mand da han fandt ud af at vi var gravide (det var alt for hurtig og dit og dat - rend mig)! Det har faktisk den dag i dag påvirket, at han ikke rigtig har fået lov til at passe hende selv (hun er 17 mdr), det har jeg modsat mig, men det er alene grundet hans personlighed og at de faktisk ikke er "børneminded" hans kone har aldrig ville have børn, og det de går mest op i er det materialistiske.. Hvorimod hans mor er meget anderledes og får lov. tjaa det er sku lidt trist at det skal være sådan, men du er nødt til at tage snakken med ham ellers går du amok på et tidspunkt
(lige som mig) han er også en stædig knark på 58..
Mit råd få snakket om det og få fortalt ham hvad du synes er i orden og hvad der ikke er - det er trods alt jeres datter og det skal jo helst foregå efter, hvordan i ønsker det. Mhs til rygningen lige ved siden af så synes jeg sku at det er for dårligt at han ikke selv tænker længere - det kan godt være at de bare osede derud af for en del år siden - men de dage er altså ovre!!