Rsa skriver:
Tillykke til jer, der her har givet jeres vægt tilkende... Men synes nu ikke den giver et særlig nuanceret billede, da det er meget forskelligt fra person til person, hvad man tager på...
Er man overvægtig inden graviditeten, er sansynligheden for at tage på, ikke så stor samt den vægtøgning der sker, er ikke så markant som hvis man er 'normal' af bygning.
Nogle tager 5 - 10 - 15 - 20 kilo etc. på....
Nogle smider de 30 kg de har taget på hurtigt after graviditeten, andre kæmper for at smide det.
Kort og godt, handler det vel om at man selv har det godt med sig selv - ser ned på sin smukke mave og krop der bærer på et lilel fantastisk vidunder - spejler sig i manden blik, der elsker den lille mave og hvad den bliver til.... Og s)elvfølgelig at man spiser sundt og med måde 
Vh. Rsa 15 + 4 og 5 kg tungere og elsker min mave 
Helt enig med -
Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og flere faktorer spiller ind!
Jeg er/var normalvægtig, og har taget knap 3 kg på. Er 14+1.
Under sidste graviditet tog jeg i alt 15 kg på. Vi fulgtes ad i graviditeten med et vennepar. Og jeg blev hele tiden dunket i hovedet af hendes mand om, at hun havde kun taget i alt 6 kg på. Og at det var såååå flot osv. Det var det da også, men hvad kunne jeg bruge det til. Desuden var hun moderat overvægtig ved graviditetsstart, og havde sådan lyst til at nævne det, men tænkte, at de naturligvis skulle have lov at være stolte :-)
Man bli'r jo bare så let nærtagende, når det er noget med den dersens kvindefigur!
Denne gang vil jeg helst nøjes med ca. 12 kg, da jeg har 3 kg babyfedt endnu fra sidste graviditet, så det må gå lige op ;-) Gad vide, om kroppen er med på den? :-)