Stopper det aldrig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

oo

åh nej altså jeg ved intet om den slags, men kan de lave ægsortering hvis det er? det gør de jo for min søster fordi hendes mand har huntingtons chorea. og de ryger så desuden i puljen af mennesker der får betalt behandling ved alle børn, så hvis det ENDELIG skal være at I skal have en dårlig besked, så håber jeg lidt at der hænger sådan en positiv hage på den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Bondepigen

Nej, hvor bliver jeg da trist over at læse det her. Det er bare så synd for jer, at det trækker sådan ud. Jeg håber bare snart at det vender for jer, så I i stedet får noget lykke på jeres vej!

til jer begge fra mig!

Anmeld

23. juni 2010

ooo

Åh nej Kitty kat. Det er jeg rigtig ked af at høre.

Det er jo helt vildt som I bare får dårlige nyheder. Kan I ikke spille lotto eller noget, for der må da være noget held til jer et eller andet sted i universet.

Det er også hårdt hvis det er dig der skal vidrebringe nyheden, det er aldrig sjovt at skulle fortælle nogen noget de vil blive kede af at høre.

Jeg stemmer for at du holder resten af dagen fri, og laver noget fuldstændigt ligegyldigt! Og så ellers bare husk at pleje dig selv, det fortjener du.

Mange mange herfra

M.

Anmeld

23. juni 2010

TbCp

Åh nej
Ved slet ikke hvad jeg skal sige så jeg sender dig bare et stort kram og en masse varme tanker!

Anmeld

23. juni 2010

Karo

Sikke noget møg

Jeg kan godt forstå at du er ked af det. Tanken om at der evt. kan være noget galt med ens barn er bare ikke sjovt. Men heldigvis vil i have de gode odds på jeres side uanset om du er bæger af genet eller ej.

Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle overbringe den dårlige nyhed til din mand, men mon ikke han hellere vil have beskeden fra dig end en læge ?

Jeg håber virkeligt for jer at dine prøver er normale og at der ikke kommer flere forhindringer så i snart kan komme igang.

Anmeld

23. juni 2010

otlitrom

Ville gerne svare hver og en, men jeg magter det ikke lige!

TAK for Jeres positivitet, og at stille procenterne op, på den positive måde! Det hjalp!

Og TAK for alle krammerne og de varme tanker. Selvom de ikke er fysiske, så finder jeg stor trøst i dem/Jer alligevel!!

Jeg har gået en tur i solen og har købt jordbær og melon at forkæle mig med! Så det er planen! At forkæle mg selv en times tid endnu, indtil manden kommer hjem!

grunden til at de ringer til mig med svaret og ikke til ham, er at jeg er sat på som primær kontakt. Jeg går mest hjemme, pga srudiet, og det vil ikke være rart for kæresten, at blive ringet op midt i arbejdstiden med en dårlig nyhed. Der er større odds for, at jeg er i "trygge omgivelser". Så det er vores valg.. Men derfra og så til at få denne besked, det havde vi jo overhovedet ikke regnet med.. Og han ved det ikke engang endnu...

Tak allesammen!

Anmeld

23. juni 2010

Vinker

kitty skriver:

Har netop fået et opkald fra fertilitetslægen. Kæresten har ud over nedsat sædkvalitet også bærer-genet for Cystisk fibrose! Det har ca 3% af de mænd der har nedsat sædkvalitet. Så nu skal jeg ud og have taget en prøve, og er jeg også bærer, så er der 25% chance for, at vi får en barn med sygdommen.

Det betyder lige nu, at vi skal vente yderlige 6 uger på prøvesvaret og at vi derfor nok først kommer igang til oktober med behandlingen, grundet sommerferie og at jeg skal på hormonkur....

Stopper det aldrig??!! Skal vi bare ha et spark i ansigtet hver gang vi finder modet igen??? Kæft jeg synes det er surt.

Og så har lægen kun ringet til mig, så det er mig der skal fortælle kæresten det, når han kommer hjem, plus "skat jeg skal lige bruge bilen i morgen,, så du må sidde i bussen i mega lang tid, til og fra arbejde"....

Nu græder jeg altså lidt

Det er helt okay at du græder over det - ville jeg godt nok også gøre. Iiih hvor må man til tider føle sig som en uskyldig fange. Synes det er synd at I ska kæmpe så meget og få så mange såkaldte slag, men I må ikke give op!!!! Selvom det er svært så blir I nødt til at bevare kampgejsten og vise at I godt kan få et barn alligevel - tro på det, tro på det, tro på det!!!

Livet er bare ikke altid fair - tvært imod, desværre...

De varmeste tanker og knus

Anmeld

23. juni 2010

otlitrom

Vinker skriver:

Det er helt okay at du græder over det - ville jeg godt nok også gøre. Iiih hvor må man til tider føle sig som en uskyldig fange. Synes det er synd at I ska kæmpe så meget og få så mange såkaldte slag, men I må ikke give op!!!! Selvom det er svært så blir I nødt til at bevare kampgejsten og vise at I godt kan få et barn alligevel - tro på det, tro på det, tro på det!!!

Livet er bare ikke altid fair - tvært imod, desværre...

De varmeste tanker og knus

Jeg lover dig - af hele mit skamskudte hjerte - at vi IKKE giver op! Men nogle gange synes jeg godt nok vejen til barnet har lige lovlig mange huller og bump vi skal trækkes over.

Det bliver et barn skabt i kærlighed, og en dag ingen ved hvornår, sidder vi med det i armene..... Det SKAL ske!

Anmeld

23. juni 2010

Dictes mor

Hvis jeg var dig havde jeg nok ikke nøjes med at græde lidt, jeg havde tudbrølet, for hold da op al den modgang. Det er jo ikke til at holde ud, og hvor finder man lige kræfter til at samle sig selv op igen for 120. gang. Det er så barskt. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige eller gøre. Jeg er ked af, at du skal fortælle det til din kæreste nu når han kommer hjem, for det er da også barsk for ham at finde ud af. Sådan noget møg!!!

Anmeld

23. juni 2010

JustAnotherName

Ville gerne svare hver og en, men jeg magter det ikke lige!

TAK for Jeres positivitet, og at stille procenterne op, på den positive måde! Det hjalp!

Og TAK for alle krammerne og de varme tanker. Selvom de ikke er fysiske, så finder jeg stor trøst i dem/Jer alligevel!!

Jeg har gået en tur i solen og har købt jordbær og melon at forkæle mig med! Så det er planen! At forkæle mg selv en times tid endnu, indtil manden kommer hjem!

grunden til at de ringer til mig med svaret og ikke til ham, er at jeg er sat på som primær kontakt. Jeg går mest hjemme, pga srudiet, og det vil ikke være rart for kæresten, at blive ringet op midt i arbejdstiden med en dårlig nyhed. Der er større odds for, at jeg er i "trygge omgivelser". Så det er vores valg.. Men derfra og så til at få denne besked, det havde vi jo overhovedet ikke regnet med.. Og han ved det ikke engang endnu...

Tak allesammen!

Øv søde. Hvor er det bare unfair med al det forbistrede modgang.
Og så giver det jo også en klump i maven, at gå med sådan en besked, som skal bringes videre til gemalen, når han kommer uvidende og glad ind af døren - og det har man jo bare slet heller ikke lyst til at ødelægge + at det jo er følsomt.
Selvom det på ingen måde er NOGENS SKYLD at det er svært, så tror (forestiller jeg mig) at man alligevel nemt kan komme til at dunke sig selv med beabrejdelser og skyld, når "det er én", der har noget, som besværliggør processen yderligere. Netop fordi man jo ønsker et barn så meget, så gør det også så ondt - både for én selv. Men også når man tænker på sin partner - Ikke?

Men jeg håber at dine test vil give gode svar. Og hvad er sandsynligheden da også lige for, at du OGSÅ skulle være bærer !?!?

Men som Malucca09 skrev i sit svar, så er det svært at se igennem sådan en melding og finde noget positivt ved det.
Men hvis man kan, og hvis det lykkes, så prøv at vende risiko-tallene om til chance-tal i stedet for.
Der ville ikke være 25% risiko for at Jeres barn ville blive født med det, men i stedet 75% chance for, at det ikke ville.....

Åhh.... Det er også "så nemt", at sige en masse, når man ikke selv står i situationen. Men jeg føler virkelig meget med Jer, og synes bare at det burde være Jeres tid, og Jeres tur - NU!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.