Stopper det aldrig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

otlitrom

Har netop fået et opkald fra fertilitetslægen. Kæresten har ud over nedsat sædkvalitet også bærer-genet for Cystisk fibrose! Det har ca 3% af de mænd der har nedsat sædkvalitet. Så nu skal jeg ud og have taget en prøve, og er jeg også bærer, så er der 25% chance for, at vi får en barn med sygdommen.

Det betyder lige nu, at vi skal vente yderlige 6 uger på prøvesvaret og at vi derfor nok først kommer igang til oktober med behandlingen, grundet sommerferie og at jeg skal på hormonkur....

Stopper det aldrig??!! Skal vi bare ha et spark i ansigtet hver gang vi finder modet igen??? Kæft jeg synes det er surt.

Og så har lægen kun ringet til mig, så det er mig der skal fortælle kæresten det, når han kommer hjem, plus "skat jeg skal lige bruge bilen i morgen,, så du må sidde i bussen i mega lang tid, til og fra arbejde"....

Nu græder jeg altså lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

lion

kitty skriver:

Har netop fået et opkald fra fertilitetslægen. Kæresten har ud over nedsat sædkvalitet også bærer-genet for Cystisk fibrose! Det har ca 3% af de mænd der har nedsat sædkvalitet. Så nu skal jeg ud og have taget en prøve, og er jeg også bærer, så er der 25% chance for, at vi får en barn med sygdommen.

Det betyder lige nu, at vi skal vente yderlige 6 uger på prøvesvaret og at vi derfor nok først kommer igang til oktober med behandlingen, grundet sommerferie og at jeg skal på hormonkur....

Stopper det aldrig??!! Skal vi bare ha et spark i ansigtet hver gang vi finder modet igen??? Kæft jeg synes det er surt.

Og så har lægen kun ringet til mig, så det er mig der skal fortælle kæresten det, når han kommer hjem, plus "skat jeg skal lige bruge bilen i morgen,, så du må sidde i bussen i mega lang tid, til og fra arbejde"....

Nu græder jeg altså lidt

Det må da heller ikk være nemt. Når noget man så gerne vil ha, skal være så besværligt at få.

Jeg håber at der kun vil være de 3 % chance for sygdommen og at I snart har 2 streger.

Jeg håber dagen bliver bedre

Masser af knuz herfra

Anmeld

23. juni 2010

anna-jonas

Kan godt forstå at du græder lidt, for det føles jo som meget lang tid, lige nu.............at vente helt til efteråret. Jeg håber inderligt, at du ikke bærer genet, så i ikke støder mod flere forhindringer under vejs.

Sender et stort kram.

Anmeld

23. juni 2010

otlitrom

lion skriver:

Det må da heller ikk være nemt. Når noget man så gerne vil ha, skal være så besværligt at få.

Jeg håber at der kun vil være de 3 % chance for sygdommen og at I snart har 2 streger.

Jeg håber dagen bliver bedre

Masser af knuz herfra

Tak!

Håber også dagen bliver bedre. Sidder midt i eksamensopgave, som skal afleveres om 10 dage... Mangler 8 sider.. Jeg overvejer at tage dagen fri og være god ved mig selv, for lige nu får jeg intet lavet alligevel...

Håber det er bedre i morgen og at jeg ikke er bærer..!

Anmeld

23. juni 2010

otlitrom

Anna-jonas skriver:

Kan godt forstå at du græder lidt, for det føles jo som meget lang tid, lige nu.............at vente helt til efteråret. Jeg håber inderligt, at du ikke bærer genet, så i ikke støder mod flere forhindringer under vejs.

Sender et stort kram.

Tak for kram, I need it.

Har lige sms'et ham og spurgt, om nogen har ringet. Vil jo ikke sige hvem, men må jo lige snuse lidt til, om han har fået beskeden "så jeg slipper".. Indtil videre har jeg fyret en hvis løgn af, og sagt at mine blodprøver ikke var gode nok.... Vil bare IKKE sige det over sms!! Og så lige idag, hvor vi skal skynde os ud af døren og mødes med hele familien til skt. hans... RØVBANAN!

Knus

Anmeld

23. juni 2010

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Nu græder jeg altså lidt

øv..... det var surt.... og så lige nu hvor i havde fundet lidt ny energi!

men du må sgu ikke lade det slå dig ud! i skal nok komme igang! og jeg krydser fingre for at du ikke bærer det gen....!!!

skidevær med bus og bil.... det skal du ikke græde over...  men jeg ved godt at alt kommer til at fremstå uoverskueligt når man fler sig trampet på igen og igen!

du får en stort varmt knus!

Anmeld

23. juni 2010

lion

kitty skriver:

Tak!

Håber også dagen bliver bedre. Sidder midt i eksamensopgave, som skal afleveres om 10 dage... Mangler 8 sider.. Jeg overvejer at tage dagen fri og være god ved mig selv, for lige nu får jeg intet lavet alligevel...

Håber det er bedre i morgen og at jeg ikke er bærer..!

Jeg håber også at du ikk er bærer, ihvertfaldt ikk andet en en baby på et tidspunkt.

Ja hold da fri, eller lidt fri indtil du føler du ville få lavet lidt.

Håber også i morgen er bedre

Anmeld

23. juni 2010

Klumpe-dumpe

kitty skriver:

Nu græder jeg altså lidt

Åh nej, det er da også en rigtig træls besked, at få på mandses vegne  Er det "normalt" de giver 2. hånds-besked?

Men søde lille misse-kat, der er jo 97% chance for lille blop ikke for CB. -Og hvis du også er bære af genet, er der jo alligevel  75% chance for blop ikke får det. Så når du lige vender den om, så er odsende jo faktisk ret gode, ikk?

Men jeg kan udmærke godt forstår, du lige skal sluge den og fælde en tåre.

Jeg sender dig lige de aller største kram

Anmeld

23. juni 2010

Ida.

Åh søde lille huskat - kan godt forstå, at det trækker en tåre...

Jeg sender en KÆMPEportion held i jeres retning - I trænger vist til lidt medgang! Jeg krydser fingre for, at du ikke er bærer af genet og så synes jeg bestemt, du skal tage dig en fridag, smække benene op og grave dig ned i noget af det, du holder mest af; en god film, en god bog eller bare stene foran PC'en

Anmeld

23. juni 2010

Skouboe

Æv for en besked at få, når man ligger ned i forvejen.. på den anden side er der aldrig noget godt tidspunkt at få sådan noget at vide på, og hellere nu, hvor der kan gøres noget, end når jeres smukke barn er kommet ud.

Tag resten af dagen fri, græd og råb RØVBANAN af hele verden. Det har man brug for indimellem og overvej om ikke I skulle aflyse Skt. Hans og bare være jer to.

Når du er kommet lidt ovenpå igen så trøst dig med at CB er en af de sygdomme de screener for hvis du også er bærer og jeg vil gætte på at de også laver æg-sortering. Det gør det lidt mere besværligt, men det betyder på ingen måde at I ikke får børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.