PÆDAGOG uden gymnasiel uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

Dot D

Hejsa.

Jeg har søgt ind på kvote 2 til her til efteråret, og jeg har fået dispensation,  jeg har ikke gymnasieuddannelse. Jeg ved jo ikke endnu om jeg kommer ind, får først svar den 30. juli, men håber da De har givet mig dispensation på pga de kunne lide min ansøgning, min arbejdserfaring, min tidligere uddannelse, mit store ønske om at blive pædagog og at jeg har været pædagogmedhjælper i ca halvandet år. Så nu går jeg og venter spændt på svar. Men det jeg vil sige med det er: man skal ikke have gymnasie, men evt noget der svare til. Jeg er uddannet farvehandler og har derfor gået på Handelsskole, og der er altså noget, der kan bruges derfra.

Hej fra Dot

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg  kender en der har søgt in via en Realkompetencevurdering og er kommet ind på uddannelsen den vej. Det er lidt ala en dispensation, hvor man søger på baggrund af ens andre erfaring, hvis man ikke har en Studentereksamen.

Min veninde kom ind på den måde -  kun med en HG og en del erfaring fra alle mulige andre ting hun har lavet her i livet.

Hun søgte som i kvote 2 og skulle så udfylde en pædagogisk kompetencemappe, hvor hun fortalte om sig selv, hvad hun havde lavet før osv. Hun går der på andet år nu.

Så det kan godt lade sig gøre uden, men sikkert smart nok at tage enkeltfagspakken, hvis du alligevel skal vente indtil marts med at søge ind. Du kan sikkert finde noget om det på uddannelsens hjemmeside. Det er i KBH hun læser. Held og lykke med det hele.

Anmeld

23. juni 2010

Dot D

Glemte jeg at skrive, sådan en kompetence mappe har jeg også udfyldt, det var det jeg mente lidt med min ansøgning

Anmeld

23. juni 2010

Snefnug1984

Hvis du vil søge ind på merit, skal de 5 års erhvervserfaring være indenfor det pædagogiske arbejde fx. som medhjælper.. du sparer desuden "kun" ½ år på uddannelsen som så vil tage 3 år fremfor de 3½

Anmeld

23. juni 2010

Svei

Jeg gik/går sammen med en del der ikke har en gymnasiel/enkelt fags baggrund og mange af dem der startede stoppede efter noget tid og jeg ved de havde meget svært ved alle de større opgaver og alt der skal læses.

Så hvis man har tid og råd er det virkelig værd at tage de enkeltfag der skal til.

Det er i hvert fald det jeg kan se på semi...dem der klarer sig bedst og nemmest er de unge der kommer lige fra skolebænken...de har sgu styr på det der bliver målt og vejet en del på, nemlig det skriftlige.

Anmeld

23. juni 2010

Svei

23. juni 2010

trine1989

line7 skriver:

Nogen herinde der er blevet pædagog el er i gang med pædagog udd. eller lignende UDEN en gymnasiel uddannelse bag sig?

Sys man hører om mange der kommer ind uden. Hvad søger man så ind med?

jeg er blevet godkendt på bagrund af min arbejdserfaring med mennesker.

jeg søgte ind på noget der hedder RKV (realkompetance vurdering) og var i maj mener jeg det var til 2 dages undervisning på skolen og derefter skulle vi skrive opgave. jeg blev derefter vurderet på min baggrund og min erfaring.

venter nu på svar om optagelse.

så det kan lade sig gøre. men mener at det kun er jelling der gør det sådan men det skader jo ikke at spørge

knus trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.