PÆDAGOG uden gymnasiel uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

Dot D

Hejsa.

Jeg har søgt ind på kvote 2 til her til efteråret, og jeg har fået dispensation,  jeg har ikke gymnasieuddannelse. Jeg ved jo ikke endnu om jeg kommer ind, får først svar den 30. juli, men håber da De har givet mig dispensation på pga de kunne lide min ansøgning, min arbejdserfaring, min tidligere uddannelse, mit store ønske om at blive pædagog og at jeg har været pædagogmedhjælper i ca halvandet år. Så nu går jeg og venter spændt på svar. Men det jeg vil sige med det er: man skal ikke have gymnasie, men evt noget der svare til. Jeg er uddannet farvehandler og har derfor gået på Handelsskole, og der er altså noget, der kan bruges derfra.

Hej fra Dot

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg  kender en der har søgt in via en Realkompetencevurdering og er kommet ind på uddannelsen den vej. Det er lidt ala en dispensation, hvor man søger på baggrund af ens andre erfaring, hvis man ikke har en Studentereksamen.

Min veninde kom ind på den måde -  kun med en HG og en del erfaring fra alle mulige andre ting hun har lavet her i livet.

Hun søgte som i kvote 2 og skulle så udfylde en pædagogisk kompetencemappe, hvor hun fortalte om sig selv, hvad hun havde lavet før osv. Hun går der på andet år nu.

Så det kan godt lade sig gøre uden, men sikkert smart nok at tage enkeltfagspakken, hvis du alligevel skal vente indtil marts med at søge ind. Du kan sikkert finde noget om det på uddannelsens hjemmeside. Det er i KBH hun læser. Held og lykke med det hele.

Anmeld

23. juni 2010

Dot D

Glemte jeg at skrive, sådan en kompetence mappe har jeg også udfyldt, det var det jeg mente lidt med min ansøgning

Anmeld

23. juni 2010

Snefnug1984