PÆDAGOG uden gymnasiel uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.309 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Linekocemba

Nogen herinde der er blevet pædagog el er i gang med pædagog udd. eller lignende UDEN en gymnasiel uddannelse bag sig?

Sys man hører om mange der kommer ind uden. Hvad søger man så ind med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

henh01

Du kan kun komme ind på semi hvis du har dansk på A niveau, engelsk på B niveau og psykologi på c niveau.. Du kan tage en pædagogpakke på VUC - det tager et år.

Anmeld

23. juni 2010

Halbschön

line7 skriver:

Nogen herinde der er blevet pædagog el er i gang med pædagog udd. eller lignende UDEN en gymnasiel uddannelse bag sig?

Hejsa..

Jeg har en veninde der har en HG... Hun er snart færdig på pæd.sem...

Min ex som er ordblind, har altid haft et brændende ønske om at være pædagog, men han vidste det blev svært når han ikke ville kunne gennemføre en gymnasiel uddannelse..

Han har været på PGU.. - pædagogisk grunduddannelse... Haft en masse erhvervserfaring indenfor faget, og han er så kommet ind på pæd.sem., og har været igang i 1,5år...

Hvordan og hvorledes er jeg ikke helt klar over, jeg ved bare det kan lade sig gøre.. Men prøv at kontakt en studievejleder på uddannelsen..

Anmeld

23. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er igang med uddannelsen, og mangler et lille år før jeg er færdig. Dog er jeg blevet optaget med min gymnasielle udd. som baggrund.

Hvis du skal søge ind via. kvote 2, mener jeg at man skal have nogle HF-enkeltfag og en vis portion erhverserfaring, så det gymnasielle kommer du ikke helt udenom.

Du kan også vælge at søge ind på PGU'en, for derefter at tage selve pædagoguddannelsen, men som udgangspunkt synes jeg det er rigtig fint, at have en form for gymnasiel udd. bag sig, da der er meget selvstændigt opgaveskrivning osv.

Anmeld

23. juni 2010

Balderson

Den eneste måde du kan komme ind på pædagogsemi. er hvis du har 5år eller mere erhverserfaring inden for området, og så hedder det en meritudannelse, uden en gymnasiel uddannelse...

Ellers er det en gymnasiel udannelse du skal igang med inden semi.. såsom Gym - HF - PGU....

Men måske behøver du kun nogle enkelte fag for at kunne komme ind på semi og dem kan du jo tage på HF som enkeltefag...

Anmeld

23. juni 2010

Balderson

Renée88 skriver:

Hejsa..

Jeg har en veninde der har en HG... Hun er snart færdig på pæd.sem...

Min ex som er ordblind, har altid haft et brændende ønske om at være pædagog, men han vidste det blev svært når han ikke ville kunne gennemføre en gymnasiel uddannelse..

Han har været på PGU.. - pædagogisk grunduddannelse... Haft en masse erhvervserfaring indenfor faget, og han er så kommet ind på pæd.sem., og har været igang i 1,5år...

Hvordan og hvorledes er jeg ikke helt klar over, jeg ved bare det kan lade sig gøre.. Men prøv at kontakt en studievejleder på uddannelsen..

Hvis man som din x-kærste har en PGU, så giver det også adgang til semi... Den er ligeså god som at have Gym- eller en HF

Så det er derfor han er kommet ind...

Anmeld

23. juni 2010

Halbschön

Balderson skriver:

Hvis man som din x-kærste har en PGU, så giver det også adgang til semi... Den er ligeså god som at have Gym- eller en HF

Så det er derfor han er kommet ind...

Nååh ja ja, det ved jeg godt ;-) Men hvordan med ansøgning osv, det aner jeg ikke en klap om ;-)

Anmeld

23. juni 2010

Balderson

Renée88 skriver:

Nååh ja ja, det ved jeg godt ;-) Men hvordan med ansøgning osv, det aner jeg ikke en klap om ;-)

Okay, på den måde

Jamen, det er heldigvis det en studievejleder kan hjælpe med

Anmeld

23. juni 2010

wamse

Jeg har hf-enkeltfag + 1 års erhvervserfaring og er optaget på pæd.uddannelsen. Jeg ved at der på det hold jeg startede på, var nogle som ikke havde gymnasial baggrund, men der var blevet taget højde for , hvad de ellers havde af erfaring. Men jeg vil dog helt klart anbefale at man har den gymnasiale baggrund, da der er meget bogligt. Jeg er lidt træt af at jeg ikke har psykologi på hf-niveau, for så havde jeg haft lidt baggrundsviden for de forskellige teoretikere.

Anmeld

23. juni 2010

mullesmith2

Jeg har en veninde der er igang med pædagoguddannelse og hun har ikke en gymnasiel uddannelse, det er en rudolfsteinerpædagoguddannelse der foregår sådan at man arbejder under uddannelsen og så rykker man bare op i graderne alt efter hvor mange år man har været der, det er på sofiegaarden på sjælland. Det er Martha meo pædagogik. Det hedder Marjatta pædagog. Men det ligger på sjælland så er ik sikkert du har mulighed for det, nu ved jeg ik hvor du bor  Her er lige et link:

http://www.marjatta.dk/module.asp?item=5,2,0,0,28,1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.