argh. dumme kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.801 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

skulle lave en studenterkage og aldrig i mit liv har jeg været tæt på at give op så mange gange.. ALT drillede

først ville kagen ikke blive færdig men gerne sort og det er den samme chokoladekage jeg ALTID laver.. så klumpede min smørcreme og jeg kunne ikke få den til at holde op... mmf'en smuldrede og sprækkede (tror skumfiduserne var dumme, for det var alle 3 (!!!!!!) portioner mit fyld drillede lidt, men det blev ok...

Her er den så... Jeg er ikke tilnærmelsesvis tilfreds, men havde lovet billeder

Fie er blevet hh-student. chokoladekage med chokoladesmørcreme og limemousse (både bundkagen og huen)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Synes den ser fin ud!!! Og mums et lækkert fyld.

Anmeld

22. juni 2010

mariamiss6

Jeg forstår mig ikke så godt på designet af den nederste kage

Jeg kan godt se du har haft ballade med sagerne (hader de dage), men jeg synes faktisk din hue er lykkedes glimrende...
Det eneste jeg lige kan se er samlingen af det blå bånd bag på. resten synes jeg ser rigtig fint ud... Jeg er lidt imponeret over emblemet faktisk, det er jo sådan helt 3D-knude agtigt... Det synes jeg da er lykkedes meget godt (er det ikke?)

Jeg synes din kage er fin....

skide ærgerligt du har haft så meget bøvl med den altså...

hvad for nogle skumfiduser brugte du? kan de have fået for meget varme? for jeg har ellers jævnligt burgt fiduser fra en i forvejen åben pose. så er de sådan lidt hårde i det, men de plejer at give god MMF alligevel...

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

Jeg forstår mig ikke så godt på designet af den nederste kage

Jeg kan godt se du har haft ballade med sagerne (hader de dage), men jeg synes faktisk din hue er lykkedes glimrende...
Det eneste jeg lige kan se er samlingen af det blå bånd bag på. resten synes jeg ser rigtig fint ud... Jeg er lidt imponeret over emblemet faktisk, det er jo sådan helt 3D-knude agtigt... Det synes jeg da er lykkedes meget godt (er det ikke?)

Jeg synes din kage er fin....

skide ærgerligt du har haft så meget bøvl med den altså...

hvad for nogle skumfiduser brugte du? kan de have fået for meget varme? for jeg har ellers jævnligt burgt fiduser fra en i forvejen åben pose. så er de sådan lidt hårde i det, men de plejer at give god MMF alligevel...

arhmen det er jo lappeløsninger

den dumme mmf var bare slet ikke blød, lækker og elastisk som den plejer... det er Daniel der havde købt skumfiduser for mig denne gang og det var ikke dem jeg plejer at bruge.. er 99%sikker på de ikke blev for varme!

at Laura så har været mega morsyg hele aftenen har heller ikke hjulpet

er ret tilfreds med emblemet.. det er nemlig sådan et snoet ét! satme besværligt i forhold til det klassiske kors.. haha

Anmeld

22. juni 2010

mariamiss6

Men hvad var det for nogle skumfiduser? var det fordi de ikke var til bål så???

jeg har nemlig prøvet flere forskellige slags. Alle til bål, men der var ingen af dem der teede sig så dumt at jeg ikke kunne komme frem til en ordentlig fondant...

Altså selvfølgelig har jeg prøvet at lortet smuldrede og alt muligt, men det har i hvert fald ikke været skummets skyld hehe....

Anyways, jeg synes din kage blev fin alligevel

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

Men hvad var det for nogle skumfiduser? var det fordi de ikke var til bål så???

jeg har nemlig prøvet flere forskellige slags. Alle til bål, men der var ingen af dem der teede sig så dumt at jeg ikke kunne komme frem til en ordentlig fondant...

Altså selvfølgelig har jeg prøvet at lortet smuldrede og alt muligt, men det har i hvert fald ikke været skummets skyld hehe....

Anyways, jeg synes din kage blev fin alligevel

tak.. jeg er slet ikke tilfreds

tror de var fra Haribo har ikke set dem før...

Anmeld

23. juni 2010

Emblemet er en merkurstav kan jeg se. Den har jeg på min HG hue, og den er virkelig fint gengivet her!!

Anmeld

23. juni 2010

Moderator

Alexis skriver:

Emblemet er en merkurstav kan jeg se. Den har jeg på min HG hue, og den er virkelig fint gengivet her!!

nemlig googlede mig frem til at det var sådan en der er på hh-huen!?

Anmeld

23. juni 2010

Caroline86 skriver:

nemlig googlede mig frem til at det var sådan en der er på hh-huen!?

Ja traditionelt er det. I dag kan man jo vælge og vrage mellem krokaderne. Men den traditionelle for HHX og HG er Merkurstaven da den symboliserer den romerske gud Merkur som står for handel.

Anmeld

23. juni 2010

Moderator

Alexis skriver:

Ja traditionelt er det. I dag kan man jo vælge og vrage mellem krokaderne. Men den traditionelle for HHX og HG er Merkurstaven da den symboliserer den romerske gud Merkur som står for handel.

pjew.. tørrer lige sveden af panden igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.