Uddannelse - Hvornår og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

Balderson

Jeg har valgt at få en uddannelse inden jeg begyndte at få børn og blevet færdigudannet 2006, som pædagog.... Og det har jeg ikke fortrudt... Jeg er glad for at have have prøvet det at være studerende, med fester, masser af lektier osv. uden at skulle tænke på andre end mig selv og mine venner....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

LinLin

Jeg fik David lige efter 6. semeste på pæd. udd.; 21 år gammel. Han var planlagt! Og jeg var SÅ glad for at studere imens han var lille! Ifht sygdom og kunne hente ham tidligt var det da meget nemmere end det bliver denne gang, hvor jeg ER blevet færdig som pæd. og har en 33 timers fast stilling i en vuggestue

Jeg har ALDRIG fortrudt at få ham imens jeg læste, men var glad for at jeg var gået igang med en uddannelse (manglede jo faktisk også kun det sidste semester)

Anmeld

23. juni 2010

ditdot

Hej,

vi har ventet til vi bege var färdige med vores uddannelser (jeg er 26 og uddannet sygeplejerske januar 09, min mand er 31 og nyfärdig med en master i ekonomi fra to uger tilbage) jeg har termin den 11 juli, så det var lige op over. Vi har kendt hinanden i 10 år, men jeg ville også gerne lige väre over de 25 inden. Vi valgte at vente til vi var färdige for at have noget stabilitet og en ordentlig ekonomi og forbi at uddannelseslivet skal nydes uden börn, syntes vi. Jeg tror at vi havde haft svärt ved at klare det hele med börn, men til det skal siges at de at vennerne som havde börn, klarede sig supergodt og var de mest diciplinerede med studierne. Det er måske nok mest på den sociale kant som man mister noget med börn. Hvis jeg ikke var for gammel og ikke var igang med en lang uddannelse på mere end 3 år så ville jeg vente. Det lyder måske lidt hårdt, men börnene skal nok komme (for de fleste), dine ungsdomsår vender aldrig tilbage.  Heldigvis er vi alle forskellige, med forskellige holdninger og det er jo det dejlige ved at väre menneske.

Knus

Anmeld

23. juni 2010

Malene

Jeg blev gravid ved et uheld med den første, så det kom helt af sig selv, at jeg ikke nåede at få en uddannelse før jeg fik børn. Nummer 2 var planlagt, på det tidspunkt havde jeg arbejde.

Jeg er igang med en uddannelse nu og er lige blevet færdig med skolen, så nu skal jeg to år i lære og så er jeg færdig.

Jeg har ikke fortrudt mine valg, jeg har ikke været klar til en uddannelse før nu og har det godt med det og samtidig, får jeg voksenelev løn, hvilket vil sige jeg får mere i løn om måneden, end der hvor jeg arbejdede sidst.

Anmeld

23. juni 2010

DK

Jeg blev gravid med en "hovsa" med mit første barn. Min kæreste ønskede sig brændende et barn og var lykkelig. Da jeg kun var 20 år var det jo naturligt at jeg ikke var færdiguddannet og derfor manglede at tage den videregående uddannelse.

Den er jeg så igang med nu. Jeg mangler et år på jurastudiet. Jeg er nu gravid igen, denne gang planlagt til sidste detalje, he he... SÅ passer det med at barnet kommer når den sidste eksamen er overstået og det kun er specialet der mangler.

Grunden til jeg har valgt at få mit andet (og sidste) barn nu, er at når jeg så kommer ud på arbejdsmarkedet så har jeg to børn, og kan sige til en arbejdsgiver at jeg ikke skal på barsel igen! Det håber jeg kan give mig en fordel/forspring frem for alle de andre unge kvinder der har haft fast kæreste i mange år og er de der 28-29 år når de er færdige!

Knus Ditte

Anmeld

23. juni 2010

Halbschön

SEPNI skriver:

Godaften

Jeg har gået og tænkt lidt over hvor mange af der havde uddannelse inden i fik børn, og hvor mange af jer, der har taget uddannelse efter barnets/børnenes ankomst?
- Og hvorfor har I valgt som I har gjort?

Jeg blev matematisk student fra gymnasiet i 2006, og begyndte med det samme på sygeplejestudiet.. På 4.sem i foråret 08 tog jeg pause pga. et overfald, og startede så forfra på 4.sem i efterår 08... Vups, så blev jeg gravid - absolut ikke planlagt, men han var selvfølgelig mere end velkommen.. Jeg gik på barsel 1.okt i starten af 6.sem, og startede igen 1.marts og tog resten af 6.semester.. Nu er 6.semester og slut og efter sommeren venter bachelorprojektet, og til januar skulle jeg gerne være færdig ;-)

jeg har hele tiden gerne villet ha min uddannelse inden jeg fik barn, fordi jeg ikke ville sidde alt for hårdt i det økonomisk.. Men det er jo ikke altid man lige kan planlægge hvornår de små kommer til ;-)

Vi klarer det fint, og mangler ingenting, så det er jo bare perfekt! Og jeg er ser helt klart det som en fordel at få barn under studiet, da man nemmere kan tage syge-og fridage ;-)

Anmeld

23. juni 2010

Sees

Tak for alle jeres svar.
Det er sjovt og spændende at høre hvordan I alle har tænkt og prioteret

Jeg selv har ikke nogen uddannelse, men har et barn på 1 år.
Jeg starter dog på uddannelse til januar.
Min kæreste er færdiguddannet og har et godt job, som han er meget glad for, så jeg er egentlig ikke i tvivl om at vi nok skal klare det økonomisk - Det jeg har været lidt i tvivl om, er hvordan vi skulle klare det med lige netop sygedage osv.

Jeg har aldrig rigtig vidst hvad jeg ville mht. uddannelse, men efter jeg har fået mit barn er jeg da 100% opsat på at jeg skal have den uddannelse og jeg er afklaret med hvad jeg vil.

Anmeld

23. juni 2010

oo

vi startede projekt baby nogle måneder før jeg startede på  Litteraturvidenskab. skæbnen ville så, at jeg faktisk har nået at få min bachelorgrad inden babyen meldte sig på banen. for os har det været en lykke at jeg læste mens vi var i behandling fordi jeg kunne administrere min tid selv. nu skal jeg føde til oktober og når barslen slutter starter jeg på min kandidat i Litteraturvidenskab. jeg tror det blir dejligt at være studerende mens jeg har et lille barn - igen fordi jeg selv kan beslutte hvornår vi er hjemme og hvornår vi er afsted

Anmeld

23. juni 2010

IAH

Hej allesammen

Min graviditet er planlagt ud fra at jeg er færdig med studiet før jeg føder. Jeg skal aflevere speciale om tre-fire måneders tid, så kan jeg også komme på arbejdsmarkedet uden at skulle på barsel med det samme..

Hav en god skt. hans..

Anmeld

23. juni 2010

N&J

Jeg har lidt begge dele, jeg blev uddannet pæd. og fandt ud af dagen efter sidste eksamen at jeg var blevet gravid (2 år siden) nu går jeg på lærersem. og har haft min datter i dagpleje fra 6 mdr., til gengæld så er hun der nærmest aldrig 5 dage om ugen, jeg er aldrig gået glip af en "første ting", jeg har kunne tage de enorme mange sygedage hun har haft og jeg selv har haft og stadig fået 10 i begge eksamener, så jeg er fuldt ud tilfreds, jeg har langt mere tid til mit barn og overskud fordi jeg læser.. men jeg er heller ikke glad for 8-4 job, så uanset hvad så skal det være lidt anerledes arbejde jeg skal have når jeg er færdig og så er jeg lykkelig for at min datter vil være gammel nok til den tid, så hun er mere selvhjulpet, for mig passer det perfekt, jeg har lige under et halvt år til at finde et job (og dermed også en skole til hende) så begynder hun jo i 0. klasse... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.