Uddannelse - Hvornår og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Sees

Godaften

Jeg har gået og tænkt lidt over hvor mange af der havde uddannelse inden i fik børn, og hvor mange af jer, der har taget uddannelse efter barnets/børnenes ankomst?
- Og hvorfor har I valgt som I har gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Svei

Ungdom og dumhed i en god kombination gjorde at jeg fik børn før uddannelse....tror dog ikke jeg havde været klar til at vælge rigtigt da jeg stod som 20 årig, men det gør det da ikke nemmere at læse når man har børn også...tilgengæld har man så en masse fordele i forhold til de helt unge...men for pokker jeg gad da godt have haft studietiden som ene alene og fuld fart på fester og mænner...

Anmeld

22. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Da jeg blev gravid med Mathilde, boede jeg stadig hjemme, og var knap nok færdig med 10.klasse.

Det at jeg fik hende i en tidlig alder, har aldrig haft betydning for, om jeg skulle have en uddannelse eller ej.

Jeg var allerede dengang fast besluttet om, at jeg ville tage min 10.klasse om efter endt barsel - efterfølgende blive HF-student, en pædagog uddannelse, og til slut ende med at læse til psykoterapeut eller læse pædagogisk-psykologi.

Idag - 6 år efter er jeg igang med pædagog uddannelsen, og jeg mangler et lille år før jeg er færdig.

Jeg synes personligt, at det har været utrolig dejligt og befriende at have haft muligheden for, at være så meget sammen med Mathilde dengang hun var helt lille. Det har samtidig været nemmere at tage en fridag,hvis hun var syg, eller blot havde brug for en hyggedag hjemme hos mor.

Det er netop af samme årsager at vi nu venter nr. 2, som ankommer om ca. 5 dage, og er 100% planlagt.

Kh Corinna

Anmeld

22. juni 2010

Malonde1985

Jeg var igang med en udd. da jeg ventede min datter (var 20 år), men stoppede da jeg blev gravid og rigtig rigtig graviditetssyg! Derfor blev jeg så sygemeldt, fik min datter og startede op på udd. efter barslen.

For mit vedkommende har det været godt at jeg fik min datter inden. Det har for mig gjort at jeg har været mere motiveret for at få min udd. fordi min datter skulle ha en mor som havde en udd. Det var vigtigt for mig. Så hun var min milepæl. Før jeg fik hende havde jeg lidt svært ved at finde mig til rette i hvad jeg dog skulle foretage mig.. prøvede flere uddannelser og det gik bare ikke - jeg havde ingen motivation, desværre .

Anmeld

22. juni 2010

Stumpen

Jeg fik Mathilde mellem 4. og 5. sem på pædagog seminariet  og fik Victoria ½ år efter endt uddannelse...

Hvorfor vi fik Mathilde på det tidspunkt vi gjorde ved jeg som ikke, ve havde lysten til at få et barn... Victoria var ud fra Mathildes alder og så det at få barsel 2 "overstået" inden arbejdslivet kalder...

Anmeld

23. juni 2010

henh01

Jeg fik min datter som 18 årige og efter endt barsel tog jeg 1 år med HF fag for herefter at komme på pædagogsemi, hvilken jeg afsluttede for ½ år siden. Der er både fordele og ulemper ved at læse mens man har børn. Det giver en helt anden frihed ift barn syg, man er somregel tidl hjemme og kan vælge at være sammen med sit barn og læse om aftenen. Samtidig gør det at man ikke har så meget tid til så meget andet fordi al "alene" tiden går med læsning, opgaveskrivning osv. Det er hårdt at læse til eksamen med en lille en på sidebænken, men alt den frihed det ellers har givet mig ville jeg ikke ændrer.

Afsluttede uddannelsen med to 12 taller og et 10 tal så helt umuligt er det ikke

Anmeld

23. juni 2010

karina1980

jeg har taget en udd. hver gang jeg har født  men havde nok valgt at tage dem før jeg fik børn, hvis jeg kunne vælge idag.

men jeg startede 8 mdr efter jeg havde født min søn, på sosu-hjælperen og blev derefter møgtræt af faget, vendte så tilbage efter at have fået min datter, men blev igen træt af gamle mennesker, så idag er jeg igang med sosu-assistenten.

og flere børn, jo idag kunne jeg egentlig godt tænke mig en efternøler, men det vil koste omkring 30000 at få det da jeg for knap 6 år siden valgte at blive steril ved kirugi

Anmeld

23. juni 2010

Liljesilas

SEPNI skriver:

Godaften

Jeg har gået og tænkt lidt over hvor mange af der havde uddannelse inden i fik børn, og hvor mange af jer, der har taget uddannelse efter barnets/børnenes ankomst?
- Og hvorfor har I valgt som I har gjort?

Hejsa

Jeg læser til socialrådgiver, og venter mit første barn NU! Er gået 4 dage over termin... Jeg har 2 1/2 år tilbage, og har hørt mange positive historier ved at læse imens man får børn (første barn) Jeg har valgt at få en baby nu, fordi jeg gerne vil være ung mor (jeg er 24) og fordi jeg ikke kan få noget arbejde, hvor jeg har mere frihed end jeg har nu hvor jeg læser.

Anmeld

23. juni 2010

Lunae

Jeg venter netop mit første barn nu! Jeg er 23 år og pædagogstuderende! Jeg er egentlig på 3 semester nu, men pga mange graviditetsgener har jeg måttet opgive og derfor starte på 3 semester igen igen endt barsel! Så har jeg stadig 2,5 år tilbage af pædagoguddannelsen! Vi har bevidst valgt at få børn under uddannelse, da jeg formoder, at jeg vil kunne få meget mere tid til mit barn i forhold til, hvis jeg havde været på arbejdsmarkedet!

Anmeld

23. juni 2010

Anja

Jeg har først få mine børn EFTER uddannelse, og det er jeg super glad for.

Jeg har bevæget mig lidt rundt i uddannelsessystemet og først læst litteraturvidenskab i 3 år på uni og derefter taget 4 år på lærerseminariet. Jeg har været glad for at have mine 20´ere for mig selv til at pleje mit studieliv, kammerater, fester og kærester.

Desuden var det først, da jeg var 29, at jeg fandt manden i mit liv, så det kom helt naturligt, at jeg ikke ønskede børn før da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.