Er sgu lidt ked....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

oo

orv for en besked at få men jeg vil også sige vent med at gå helt i spåner til lægen har bekræftet - eller afkræftet - sp'ens spådom!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Vingummien

michella80 skriver:

Vi havde sp i dag for hun skulle lige tjekke om Carla tog på og om hun var begyndt at kravle. Hun kravler stadig ikke. Så begyndte hun at undersøge hendes håndled og hendes hofter og kom frem til den konklusion at Carla højest sandsynligt har hypermobile led og at det er derfor hun ikke kravler endnu....  Dvs at hun bruger enormt mange kræfter på at holde sine led stabile og det kan senere give hende smerter og gøre hende træt og hun kan virke urolig om natten (det gør hun ikke nu). Og hun må ikke dyrke specielt mange former for sport senere da det vil overbelaste hendes led og hun kan udvikle slidgigt.... Åh jeg synes bare det er SÅ synd at vide at hun senere bliver begrænset i mange ting og vil få smerter i kroppen pga sådan noget lort! Synes godt nok det er træls. Vi skal så have det undersøgt ved egen læge når hun skal til 12mdrs tjek.... Og så sagde sp'en også lige at hun så nok først kommer til at gå når hun er omkring 16mdr....  Jeg håber SÅ meget at hun tager fejl og at Carla bare er en langsom starter.....

Og for lige at pive lidt mere så har jeg sgu fået lungebetændelse. Ynk ynk.....

Øv hvor trælts. Men det skal da undersøges nærmere.

Jeg har selv hypermobile led og kan gøres en masse for det, også når hun biver ældre som kan hjælpe til hun blive ropmærksom på det hun må og ik må med sine led

Emil kravlede første gang den dag han blev 1 år. Og gik først 6 mdr senere.

Anmeld

22. juni 2010

Barbamama

GOdt jeg har jer piger til at berolige mig lidt. Jeg HÅBER virkelig lægen siger at hun bare er langsom i optrækket....

Anmeld

22. juni 2010

Vinker

michella80 skriver:

Vi havde sp i dag for hun skulle lige tjekke om Carla tog på og om hun var begyndt at kravle. Hun kravler stadig ikke. Så begyndte hun at undersøge hendes håndled og hendes hofter og kom frem til den konklusion at Carla højest sandsynligt har hypermobile led og at det er derfor hun ikke kravler endnu....  Dvs at hun bruger enormt mange kræfter på at holde sine led stabile og det kan senere give hende smerter og gøre hende træt og hun kan virke urolig om natten (det gør hun ikke nu). Og hun må ikke dyrke specielt mange former for sport senere da det vil overbelaste hendes led og hun kan udvikle slidgigt.... Åh jeg synes bare det er SÅ synd at vide at hun senere bliver begrænset i mange ting og vil få smerter i kroppen pga sådan noget lort! Synes godt nok det er træls. Vi skal så have det undersøgt ved egen læge når hun skal til 12mdrs tjek.... Og så sagde sp'en også lige at hun så nok først kommer til at gå når hun er omkring 16mdr....  Jeg håber SÅ meget at hun tager fejl og at Carla bare er en langsom starter.....

Og for lige at pive lidt mere så har jeg sgu fået lungebetændelse. Ynk ynk.....

Det er jeg virkelig ked af at høre søde, men lad os nu se hvad lægen siger for det er altså ikke altid at de sp'er har særlig meget styr på hvad de siger!

Niklas Emil kravlede først da han var 14 mdr og der havde INGEN snak eller noget været om at det var forker at han ikke kravlede før... Og han gik først da han var ca 16 mdr!

Ikke to børn er ens og derfor udvikler de sig forskelligt

Jeg krydser meget finger for at sp'en tar fejl!

Tanker og knus

Anmeld

22. juni 2010

helora

michella80 skriver:

Okay. Det er godt at høre fra andre der har kendskab til det. Har din datter smerter pga det?

Ja, jeg kan godt forstå, at du er blevet forskrækket over udmeldingen - det blev jeg også. Men Agnes klager ikke over smerter. Hun er lidt mere forsigtig end sine jævnaldrende med hensyn til at kaste sig ud i fysiske udfoldelser, men eller er der ikke noget at mærke på hende.

Vi har fået en masse tips fra den super dygtige motorikpædagog til øvelser vi kan lave med hende for at styrke hendes led.

Anmeld

22. juni 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Det er jeg virkelig ked af at høre søde, men lad os nu se hvad lægen siger for det er altså ikke altid at de sp'er har særlig meget styr på hvad de siger!

Niklas Emil kravlede først da han var 14 mdr og der havde INGEN snak eller noget været om at det var forker at han ikke kravlede før... Og han gik først da han var ca 16 mdr!

Ikke to børn er ens og derfor udvikler de sig forskelligt

Jeg krydser meget finger for at sp'en tar fejl!

Tanker og knus

Tak jeg har også bare undret mig over at at hun ikke kravler endnu....

Anmeld

22. juni 2010

Barbamama

helora skriver:

Ja, jeg kan godt forstå, at du er blevet forskrækket over udmeldingen - det blev jeg også. Men Agnes klager ikke over smerter. Hun er lidt mere forsigtig end sine jævnaldrende med hensyn til at kaste sig ud i fysiske udfoldelser, men eller er der ikke noget at mærke på hende.

Vi har fået en masse tips fra den super dygtige motorikpædagog til øvelser vi kan lave med hende for at styrke hendes led.

Okay. Ja jeg kan da håbe at Carla får lige så meget hjælp hvis det bliver nødvendigt. Tak for dine søde ord!

Anmeld

22. juni 2010

Vinker

michella80 skriver:

Tak jeg har også bare undret mig over at at hun ikke kravler endnu....

der er jo også nogen børn der bare ikke kravler eller feks først kravler efter de har lært at gå så det er IKKE unormalt!!!

Anmeld

22. juni 2010

helora

michella80 skriver:

Okay. Ja jeg kan da håbe at Carla får lige så meget hjælp hvis det bliver nødvendigt. Tak for dine søde ord!

Det håber jeg virkelig også hun gør, hvis det bliver nødvendigt. Men som de andre siger, så er en SP jo ikke ekspert i led, så forsøg at lade være med at bekymre dig unødigt. Og hvis hun virkelig er hypermobil, så er det jo langt fra sikkert, at hun er det i en grad, der kommer til at begrænse hende voldsomt.

Anmeld

22. juni 2010

Barbamama

Vinker skriver:

der er jo også nogen børn der bare ikke kravler eller feks først kravler efter de har lært at gå så det er IKKE unormalt!!!

Nej det er rigtigt. Det er også bare fordi hun glider ud i frø-stilling og kan ikke blive stående på knæene. Det var derfor hun undersøgte hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.