Ferie - bil med 2 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

frk Jensen

LotteN skriver:

okay, det var da helt vildt... men er det så nu her inden skoleferiene starter? for jeg tror nemlig afbudsrejserne bliver dyrer nu her når skoleferierne starter.!

ja det kan godt ske at de gør... mine de gamle venter altid til ca en uge før de vil afsted til at bestille...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

ekzunz

LotteN skriver:

okay, tog der jer så lang tid at køre dertil... jeg håbede på vi kunne køre dertil uden overnatninger og så køre om natten... gad vide om det er for realistisk..!

men hvor lyder det altså bare smadder hyggeligt

Jeg har engang kørt til Italien hvor vi kørte kl. 19 - og ankom til Italien (Jesolo) ved middagstid. Da havde vi godt nok ikke børn med, og pauserne var lidt korte, men vi havde en ryger med, så vi fik da holdt en del pauser. Det var også et fantastisk tidspunkt at køre på. Der var dejlig køligt, og vi kunne nyde solopgangen i Sydtyskland, næsten alene på de brede motorveje - det var skønt

Vi havde kun lejligheden en uge, og ville gerne have lidt mere ud af turen og derfor tog vi nogle overnatninger. Vi har da også snakket om at gøre det uden hvis vi skulle afsted i år da manden kun har 1 uges ferie, og det tror jeg heller ikke bliver noget problem. Nu er de selvfølgelig også blevet 4 og 5, men så er der jo ingen ble og ingen sut at proppe i munden... Alle aldre har deres fordele...

Anmeld

22. juni 2010

henh01

Jeg tænker at man sagtens kan køre med små børn, bare man sørger for at holde en del pauser ect. Til næste år skal vi med familien til Italien, der er min datter 7 år, min kommende søn 9 mdr og min niece 2 år. Det skal nok gå

Anmeld

22. juni 2010

LotteN

Znuzke skriver:

Jeg har engang kørt til Italien hvor vi kørte kl. 19 - og ankom til Italien (Jesolo) ved middagstid. Da havde vi godt nok ikke børn med, og pauserne var lidt korte, men vi havde en ryger med, så vi fik da holdt en del pauser. Det var også et fantastisk tidspunkt at køre på. Der var dejlig køligt, og vi kunne nyde solopgangen i Sydtyskland, næsten alene på de brede motorveje - det var skønt

Vi havde kun lejligheden en uge, og ville gerne have lidt mere ud af turen og derfor tog vi nogle overnatninger. Vi har da også snakket om at gøre det uden hvis vi skulle afsted i år da manden kun har 1 uges ferie, og det tror jeg heller ikke bliver noget problem. Nu er de selvfølgelig også blevet 4 og 5, men så er der jo ingen ble og ingen sut at proppe i munden... Alle aldre har deres fordele...

Altså vi har løst snakket om at køre om aftenen og på den måde håber vi Lærke vil sove hele vejen (eller i hvert fald meget af turen) og derned undgå alt for mange pauser på vej derned!

Anmeld

22. juni 2010

Sommerfuglelarven

Jeg har ikke selv erfarring med at køre længere end Aalborg-København med et lille barn, og den tur er jo til at overleve

Men et trick jeg selv ville benytte var en "godtepose" - pak en pose hjemmefra med små gaver (indpakket eller ej) som indeholder bla. en pakke rosiner, frugtstænger, en lille juice, tegnebrædt (vi fik et gratis ved at samle musemønter ved Guldbageren), en film (hvis I har DVD-afspiller med), en børnecd (og så må alle i bilen gerne synge med og lave fagter), små bøger, en lille pakke Duplo/Lego, plastik dyr, en bold (og så stopper I på næste rasteplads og spiller lidt med den) osv. Så er jeg sikker på at turen nok skal gå nemmere, hvis bare I også husker at holde pauser så alle i bilen kan få strukket benene lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.