Ferie - bil med 2 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.489 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

LotteN

Vi har siddet og kigget på afbudsrejser - men skal vi afsted os os tre (lærke er 2 år) så kommer det til at koste os ca 10.000 kr, da vi gerne vil have all inclusive.

Så sidder vi og overvejer om vi skal køre sydpå  istedet for. men er der nogen herinde der har prøvet at køre så langt med en på 2 år? (er lige flydt 2 her 30. maj) og hvis, hvordan er det så gået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Pige2009

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med det, men har to sæt venner, der har kørt til hhv. Italien og Frankring med deres børn på 2 og 2½ dengang. Det ene sæt fortalte, at derned gik det lidt op og ned med lidt skrig og skrål, men da der under ferien blev købt en DVD afspiller gik turen hjem nemt

Det andet sæt havde ingen DVD, men holdte en del små pauser, hvor der blev spiller lidt hurtigt fodbold osv. så drengen kom ud at røre sig.

De ville gøre det igen, sagde de...

K.h. Linda

Anmeld

22. juni 2010

ekzunz

Vi kørte til Italien da Klara var 2 og Lukas 3 1/2. Det var slet ikke noget problem.... Vi havde dvd-afspiller med og lidt legetøj, og der var slet ingen problemer. De så faktisk ikke så meget film, men det var jo rigtigt godt at de havde muligheden.

Jeg eeeeelsker kør-selv-ferie og synes det er helt vildt hyggeligt

Anmeld

22. juni 2010

LotteN

Znuzke skriver:

Vi kørte til Italien da Klara var 2 og Lukas 3 1/2. Det var slet ikke noget problem.... Vi havde dvd-afspiller med og lidt legetøj, og der var slet ingen problemer. De så faktisk ikke så meget film, men det var jo rigtigt godt at de havde muligheden.

Jeg eeeeelsker kør-selv-ferie og synes det er helt vildt hyggeligt

Det var nu rart at høre.. hvad tid på dagen kørte i så?

jeg tror heller jeg må høre en veninde om vi må låne deres dvd-afspiller, havde jeg slet ikke tænkt på
kan bare se det bliver noget billigere for os at køre derned - og ja og anderledes

Anmeld

22. juni 2010

isimaven

vi kørte med vores datter til tjekkiet da hun var 2 år og 4 måneder
Det gik super fint vi havde købt en dvd afspiller til turen og pakkede en masse snacks som hun kunne guffe af og holdt et par pauser undervejs, det er en god ide at stoppe på rastepladser hvor der er en legeplads så de lige kan få rørt sig og brugt lidt krudt ind imellem
Men vi syntes det var en super oplevelse og gør det gerne igen en anden gang
så et "go for it" her fra !!!

Anmeld

22. juni 2010

isimaven

og ja vi kørte om morgenen så hun kunne få sin middagslur undervejs

Anmeld

22. juni 2010

ekzunz

LotteN skriver:

Det var nu rart at høre.. hvad tid på dagen kørte i så?

jeg tror heller jeg må høre en veninde om vi må låne deres dvd-afspiller, havde jeg slet ikke tænkt på
kan bare se det bliver noget billigere for os at køre derned - og ja og anderledes

Vi kørte hjemmefra torsdag ved middagstid. Vi havde nemlig første stop ved en eller anden åndsvag ()  sluse som Per havde set i Legoland...Så vi overnattede i Nordtyskland og kørte så næste morgen videre til Østrig hvor vi havde endnu en overnatning og landede så i Norditalien lørdag formiddag.

Da vi kørte hjem igen kørte vi lørdag ved 11 tiden og havde så en enkelt overnatning i Sydtyskland og kørte videre til Danmark næste morgen.

Det er SÅ hyggeligt. Jeg elsker den ferieform - og jeg synes især at det var fantastisk da vi i Østrig landede i en laaaaaang kø. Vi tog bare første afkørsel og overhørte GPS'ens "Vend om" de første 5 min., så fandt den en alternativ rute gennem skisports-områder, små snoede bjergveje osv. Det var helt fantastisk og kunne få teenagerne på det bageste bagsæde til at kigge op fra deres skærme....

Anmeld

22. juni 2010

frk Jensen

LotteN skriver:

Vi har siddet og kigget på afbudsrejser - men skal vi afsted os os tre (lærke er 2 år) så kommer det til at koste os ca 10.000 kr, da vi gerne vil have all inclusive.

Så sidder vi og overvejer om vi skal køre sydpå  istedet for. men er der nogen herinde der har prøvet at køre så langt med en på 2 år? (er lige flydt 2 her 30. maj) og hvis, hvordan er det så gået?

Jeg kender ikke lige noget til kør selv ferie med en to årig, men mine forældre fandt en afbuds rejse til 1500 kr pr mand og det var også all inclusive..og fly, hotel osv...

Anmeld

22. juni 2010

LotteN

mor6473 skriver:

Jeg kender ikke lige noget til kør selv ferie med en to årig, men mine forældre fandt en afbuds rejse til 1500 kr pr mand og det var også all inclusive..og fly, hotel osv...

okay, det var da helt vildt... men er det så nu her inden skoleferiene starter? for jeg tror nemlig afbudsrejserne bliver dyrer nu her når skoleferierne starter.!

Anmeld

22. juni 2010

LotteN

Znuzke skriver:

Vi kørte hjemmefra torsdag ved middagstid. Vi havde nemlig første stop ved en eller anden åndsvag ()  sluse som Per havde set i Legoland...Så vi overnattede i Nordtyskland og kørte så næste morgen videre til Østrig hvor vi havde endnu en overnatning og landede så i Norditalien lørdag formiddag.

Da vi kørte hjem igen kørte vi lørdag ved 11 tiden og havde så en enkelt overnatning i Sydtyskland og kørte videre til Danmark næste morgen.

Det er SÅ hyggeligt. Jeg elsker den ferieform - og jeg synes især at det var fantastisk da vi i Østrig landede i en laaaaaang kø. Vi tog bare første afkørsel og overhørte GPS'ens "Vend om" de første 5 min., så fandt den en alternativ rute gennem skisports-områder, små snoede bjergveje osv. Det var helt fantastisk og kunne få teenagerne på det bageste bagsæde til at kigge op fra deres skærme....

okay, tog der jer så lang tid at køre dertil... jeg håbede på vi kunne køre dertil uden overnatninger og så køre om natten... gad vide om det er for realistisk..!

men hvor lyder det altså bare smadder hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.