Hvordan stoppede i med flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

Svei

Her stoppede drengene da de var klar til det og det var fra den ene dag til den anden...de store var 1 års tid...nummer tre var fyldt to år...man behøver jo ikke have travlt med det hvis de nyder den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

N&J

Mussen2 skriver:

Jeg vil gerne snart stoppe med flasken. Hun får en til at sove på, som er blevet mindre og mindre. Nu er vi på 100 ml., men jeg gruer for at skal stoppe helt, da hun er helt syg for at få den og sover med det samme efter den.

Gode råd søges.hvordan gjorde i? Gode og dårlige erfaringer?

Vil det være en fordel at stoppe fra sommeferien af, da skal vi nemlig i sommerhus. Tænker på om det kunne være en ide, nu hvor det var udenfor den vante gænger,  men ved ikke om det er til mere skade end gavn...

Jeg stoppede fra den ene dag til den anden, fordi vi var hjemme ved mine forældre og helt havde glemt flasken, så da hun var faldet i søvn, tænkte jeg, nå¨jamen så gør vi det og brugte så to dage på at trøste lidt ekstra når vi skulle sove, og så var det ligesom det, hun var lige under et år..

Så jeg tror det er en genial plan at netop gøre det udenfor jeres vante omgivelser, og så ændre putteritualet fra første dag, så hun ikke forventer at få flasken fordi I har gjort nøjagtig som derhjemme.. så tror jeg ikke I vil have de store problemer.. nå jo og så tilbyde noget vand inden sengetid, og have det stående hvis hun vågner i løbet af natten, det kan godt blive hårdt de første par dage, men så er det også overstået lynhurtigt.. 

Anmeld

22. juni 2010

LinLin

David fik den sidste god nat-flaske da han var 13-14 mdr...

Anmeld

22. juni 2010

9510

Vi stoppede med flasken sidste mandag, han gider den ikke mere, så nu får han et glas mælk inden han kommer op i seng, det funker bare fint, han er 9 1/2 måned

Anmeld

22. juni 2010

malunte

Det er sikkert forskelligt, hvad der virker bedst fra barn til barn. Vi gjorde som du overvejer - og stoppede mens vi var hjemme på påskeferie hos mine forældre, hvor hun alligevel var ude af sine vante rammer. Det gik rigtig fint og uden problemer, selvom hun var over 1½ år og var rigtig glad for sin flaske.

Anmeld

22. juni 2010

Mussen2

Yrsa skriver:

Her stoppede drengene da de var klar til det og det var fra den ene dag til den anden...de store var 1 års tid...nummer tre var fyldt to år...man behøver jo ikke have travlt med det hvis de nyder den...

De kloge siger jo ved 1 års alderen, men selvfølgelig skal man vurderer individuelt.

Anmeld

22. juni 2010

Mussen2

malunte skriver:

Det er sikkert forskelligt, hvad der virker bedst fra barn til barn. Vi gjorde som du overvejer - og stoppede mens vi var hjemme på påskeferie hos mine forældre, hvor hun alligevel var ude af sine vante rammer. Det gik rigtig fint og uden problemer, selvom hun var over 1½ år og var rigtig glad for sin flaske.

Ja det var netop det jeg tænkte, at hun nemmere ville accepterer at flasken ikke var der, nu hvor putteritualet ikke vil foregå i de hjemlige rammer, hvor hun ved præsic hvad der plejer at foregå.

Men jeg kan høre på jer at der er for og imod begge dele....

Vi er trappet ned til 100 ml. i flasken og jeg tror vi bruger den næste uge på at trappe endnu mere ned for til sidst at ende medn en kop med lun mælk. Midt næste uge tro jeg så vi dropper flasken og tager balladen herhjemme. Så tager vi i sommerhus om lørdagen og kan lade op :-)

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Mussen2 skriver:

De kloge siger jo ved 1 års alderen, men selvfølgelig skal man vurderer individuelt.

DE "kloge" er jo overordnet og er ikke kloge på mine eller dine børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.