Hvordan stoppede i med flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Mussen2

Jeg vil gerne snart stoppe med flasken. Hun får en til at sove på, som er blevet mindre og mindre. Nu er vi på 100 ml., men jeg gruer for at skal stoppe helt, da hun er helt syg for at få den og sover med det samme efter den.

Gode råd søges.hvordan gjorde i? Gode og dårlige erfaringer?

Vil det være en fordel at stoppe fra sommeferien af, da skal vi nemlig i sommerhus. Tænker på om det kunne være en ide, nu hvor det var udenfor den vante gænger,  men ved ikke om det er til mere skade end gavn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Mira0911

Hvor gammel er dit barn?

Min datter er 1½ år.. Stoppede med flasken helt da hun var 1 år uden problemer... Jeg har selvfølgelig stadig flaskerne fremme samt MME, hun får kun flaske når hun er rigtig syg og ikke gider have andet...

Har slet ikke problemer med det..

Anmeld

21. juni 2010

Mussen2

Hvor gammel er dit barn?

Min datter er 1½ år.. Stoppede med flasken helt da hun var 1 år uden problemer... Jeg har selvfølgelig stadig flaskerne fremme samt MME, hun får kun flaske når hun er rigtig syg og ikke gider have andet...

Har slet ikke problemer med det..

Hun er lige fyldt 1 år. Var din datte også MEGET glad for flasken? Det er den eneste datter min datter får i døgnet og har været det i laaang tid. måske det er derofr hun er så glad for den.

Anmeld

21. juni 2010

Mira0911

Mussen2 skriver:

Hun er lige fyldt 1 år.

Synes du skal prøve dig frem... 

Anmeld

21. juni 2010

Skouboe

Vi stoppede fra den ene dag til den anden og det tog 2-3 dage hvor vi havde lidt bøvl med at hun ikke vilde falde i søvn uden, men det var det.

Jeg ville nok stoppe derhjemme uden andre ændringer.

Anmeld

21. juni 2010

Mussen2

MoarJ skriver:

Synes du skal prøve dig frem... 

tror du ikke jeg skal tage en beslutning og så er det bare sådan det er. Og så tage de par aftner med bøvl, som det nu giver? er det godt at kombinerer det med ferien, hvor der alligevel sker noget andet?

Anmeld

21. juni 2010

Mussen2

Skouboe skriver:

Vi stoppede fra den ene dag til den anden og det tog 2-3 dage hvor vi havde lidt bøvl med at hun ikke vilde falde i søvn uden, men det var det.

Jeg ville nok stoppe derhjemme uden andre ændringer.

Ja, det kan jeg godt følge dig i. Hun skal jo også vide at det ælder derhjemme, så det er nok bedst, ja. Vil bare så gerne gribe det rigtig an fra start :-)

Var din datter også rigtig glad for flasken til at sove på?

Anmeld

21. juni 2010

Mira0911

Mussen2 skriver:

tror du ikke jeg skal tage en beslutning og så er det bare sådan det er. Og så tage de par aftner med bøvl, som det nu giver? er det godt at kombinerer det med ferien, hvor der alligevel sker noget andet?

Synes det er svært at give råd på det område... Om det er op til en ferie eller ej, synes jeg er lige meget... Man skal gøre det når man synes det passer en bedst...

Måske du kan starte ligeså stille med at vænne hende af med den? Hvor mange gange får hun flaske i døgnet? På den måde kan du evt. skære ned på det?

Anmeld

21. juni 2010

Skouboe

Mussen2 skriver:

Ja, det kan jeg godt følge dig i. Hun skal jo også vide at det ælder derhjemme, så det er nok bedst, ja. Vil bare så gerne gribe det rigtig an fra start :-)

Var din datter også rigtig glad for flasken til at sove på?

Hun elskede sin flaske, men det tog alligevel ikke mere end et par dage.

Grunden til at jeg mener du skal stoppe derhjemme er at ændrede omgivelser og nye oplevelser (som fx sommerhus) kan i forvejen godt gøre det lidt svært at falde i søvn i den alder, så der er ingen grund til at gøre det mere besværligt ved at tage kampen om flasken der.

Lad hende have flasken at trøste sig med i sommerhus og stop et par dage efter at I er kommet hjem, så hun lige er nået at lande igen. På den måde er det kun 1 ting hun skal forholde sig til og ikke 2.

Anmeld

21. juni 2010

trunte89

Her stoppede vi først da hun lige var blevet 2 år. Hun ELSKEDE sin flaske. Vi stoppede egentligt fra den ene dag til den anden. Vi havde været et par dage i lalandia, og aften ritualerne blev helt ødelagt, så hun fik ikke flaske hver aften.

Da vi kom hjem igen stoppede vi med det samme, og der har ingen problemer været. Ikke om aftenen hvertfald. Hun fik nogle gange en hyggeflaske med yoghurt. Hver morgen og nogle gange bare ind imellem. Det var lidt underligt for hende. Men hun tog det SÅ pænt. Nu er næste projekt sutten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.