Graviditet, hovedpine og piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.968 visninger
28 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Mettemus

Hej tøser

Jeg sidder her med kæmpe hovedpine (tak eksamenshelvede!!!) og er i tvivl om, om jeg må tage en pille eller to imod det?

Jeg er i dag 10+5. På apoteket siger de, at kvinder indtil 12 fulde uger ikke må tage hovedpinepiller eller nogen lignende piller, men på mine Pinex står der, at jeg gerne må tage dem? Hvad har i fået at vide, hvad må man og hvad må man ikke?

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

MM1987

Mettemus skriver:

Hej tøser

Jeg sidder her med kæmpe hovedpine (tak eksamenshelvede!!!) og er i tvivl om, om jeg må tage en pille eller to imod det?

Jeg er i dag 10+5. På apoteket siger de, at kvinder indtil 12 fulde uger ikke må tage hovedpinepiller eller nogen lignende piller, men på mine Pinex står der, at jeg gerne må tage dem? Hvad har i fået at vide, hvad må man og hvad må man ikke?

Klem

Hej Mette....

Jeg har jo gigt, og er derfor hyppig bruger af smertestillende

Jeg har fået afvide jeg må tage alle de panodiler og pinex'er jeg vil. Dem med paracetamol i har jeg fået afvide man gerne må tage, både af læge og apotek. 

Du må tilgengæld ikke tage ipren, ibumetin og ligende - da man mener ibuprofen kan være skadeligt...

Håber hovedpinen og eksamenerne snart er overstået...

Anmeld

21. juni 2010

Mettemus

Mia Maia skriver:

Hej Mette....

Jeg har jo gigt, og er derfor hyppig bruger af smertestillende

Jeg har fået afvide jeg må tage alle de panodiler og pinex'er jeg vil. Dem med paracetamol i har jeg fået afvide man gerne må tage, både af læge og apotek. 

Du må tilgengæld ikke tage ipren, ibumetin og ligende - da man mener ibuprofen kan være skadeligt...

Håber hovedpinen og eksamenerne snart er overstået...

Super, tak for det - så vil jeg tanke op, men ikke af ipren og ibumitin (øv - de sidste kan ellers klare ALT)!

Jep, heldigvis er det snart ovre (tæller ned til onsdag kl. 9.40).

Og hey, tillykke til dig også! Er der noget med at du er færdig i dag?

Anmeld

21. juni 2010

MM1987

Mettemus skriver:

Super, tak for det - så vil jeg tanke op, men ikke af ipren og ibumitin (øv - de sidste kan ellers klare ALT)!

Jep, heldigvis er det snart ovre (tæller ned til onsdag kl. 9.40).

Og hey, tillykke til dig også! Er der noget med at du er færdig i dag?

Det er rigtigt, men normalt bruger man dem til led og muskel smerter, og som gigt patient sammen med de andre, fordi de forstærker hinanden...

Så du må nøjes med pinex, men du må jo også tage 2 ad gangen 3 gange i døgnet mener jeg, så det skal nok virke...

Det kan jeg godt forstå...

Jeg er færdig med min finansøkonom i dag, men jeg har 2 optagelses prøver de næste to dage, så de skal lige overståes, men det vigtigste er klaret...

Anmeld

21. juni 2010

Mettemus

Mia Maia skriver:

Det er rigtigt, men normalt bruger man dem til led og muskel smerter, og som gigt patient sammen med de andre, fordi de forstærker hinanden...

Så du må nøjes med pinex, men du må jo også tage 2 ad gangen 3 gange i døgnet mener jeg, så det skal nok virke...

Det kan jeg godt forstå...

Jeg er færdig med min finansøkonom i dag, men jeg har 2 optagelses prøver de næste to dage, så de skal lige overståes, men det vigtigste er klaret...

Hvad er det for nogle optagelsesprøver, eller hvad vil du bruge din finansøkonom til?

Held og lykke i hvert fald - er du rolig eller?

Anmeld

21. juni 2010

MM1987

Mettemus skriver:

Hvad er det for nogle optagelsesprøver, eller hvad vil du bruge din finansøkonom til?

Held og lykke i hvert fald - er du rolig eller?

Det er fordi jeg har valgt at tage en tilsvarende uddannelses overbygning istedet for den direkte, og så skal jeg lige vise at jeg kan lidt af det som de har haft... Markedsføring og kulturteori i morgen og logistik onsdag...

Hvad med dig, er det nogen afsluttende eller?

Ja, jeg er rimelig rolig, de skal bare beståes...så det SKAL gå...

Anmeld

21. juni 2010

Mettemus

Mia Maia skriver:

Det er fordi jeg har valgt at tage en tilsvarende uddannelses overbygning istedet for den direkte, og så skal jeg lige vise at jeg kan lidt af det som de har haft... Markedsføring og kulturteori i morgen og logistik onsdag...

Hvad med dig, er det nogen afsluttende eller?

Ja, jeg er rimelig rolig, de skal bare beståes...så det SKAL gå...

Tror det er en god indstilling! Lyder også vildt spændende, og så skal du jo snart ud i den virkelige verden

Jamen, ja... man kan egentlig godt sige at det er afsluttende. Jeg bliver bachelor på onsdag i nordisk sprog og litteratur med sidefag i historie, men fortsætter direkte på kandidaten til september. Så ja, jeg afslutter, men ligesom dig går jeg direkte videre i en overbygning så det føles ikke rigtig som en afslutning.

Anmeld

21. juni 2010

MM1987

Mettemus skriver:

Tror det er en god indstilling! Lyder også vildt spændende, og så skal du jo snart ud i den virkelige verden

Jamen, ja... man kan egentlig godt sige at det er afsluttende. Jeg bliver bachelor på onsdag i nordisk sprog og litteratur med sidefag i historie, men fortsætter direkte på kandidaten til september. Så ja, jeg afslutter, men ligesom dig går jeg direkte videre i en overbygning så det føles ikke rigtig som en afslutning.

Det må også være fedt - at kunne kalde sig bachelor. 

Men har det akkurat som dig, føler ikke helt jeg afslutter noget, fordi man fortsætter med det samme.

Kan du så nå et semester på kandidaten inden du går på barsel eller?

Anmeld

21. juni 2010

Mettemus

Mia Maia skriver:

Det må også være fedt - at kunne kalde sig bachelor. 

Men har det akkurat som dig, føler ikke helt jeg afslutter noget, fordi man fortsætter med det samme.

Kan du så nå et semester på kandidaten inden du går på barsel eller?

Ja det håber jeg. Det kommer lidt an på hvordan mine eksaminer kommer til at ligge - ellers kan man vist nok søge om at få lov til at gå tidligere op. Jeg skal lige ha kigget lidt mere på det når jeg kommer tilbage til september. Det er i hvert fald vigtigt at jeg kommer igang, SU-styrrelsen ser nemlig bacheloren som en afsluttet uddannelse, så hvis jeg ikke fortsætter kan jeg ikke få SU under min barsel (så vidt som jeg har læst mig til...). Og nogen penge vil jeg da gerne have...

Jamen så er der jo også sommerferie lige om hjørnet for dig!??! Skal i ud på noget? Nu har i selvfølgelig lige været på ferie, men alligevel?

Anmeld

21. juni 2010

oo

ja, Mia Maia har jo svaret men jeg vil lige indskyde, at det også kan være du snart skal starte på jern...jeg begyndte pludselig at få hovedpine og det hjalp helt klart med jernpillerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.