Bronkitis, kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

L-Mortil3

Liam fik jo konstateret bronkitis da han var 4 mdr, men efter jeg eleverede hovedgæret på sengen og han sov alle lure udendørs, gik det i sig selv. Nu satte jeg hovedgæret ned på normal igen, igår og her til morgen da han vågnede hostede og rallede han på ny som fra 3 mdr siden.

Kan det passe at han altid skal have det hævet nu for ikke at være syg? Jeg troede faktisk det var væk, men det kan jeg da se nu, at det er det ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Line&Liam skriver:

Liam fik jo konstateret bronkitis da han var 4 mdr, men efter jeg eleverede hovedgæret på sengen og han sov alle lure udendørs, gik det i sig selv. Nu satte jeg hovedgæret ned på normal igen, igår og her til morgen da han vågnede hostede og rallede han på ny som fra 3 mdr siden.

Kan det passe at han altid skal have det hævet nu for ikke at være syg? Jeg troede faktisk det var væk, men det kan jeg da se nu, at det er det ikke

Herhjemme står hans forende af seng på en stolpe og vi har et tæppe under hans madras - det har det gjort lige siden han blev født.

Vi har slet ikke overvejet at sænke hans seng ned igen. Her skifter vi også sengetøj hver søndag, hvis der går nogle dage ekstra - begynder han at hoste.

Vi har prøvet at sætte ham ned i astma medicin 4 gange nu og skal både til astma og vægt kontrol på torsdag. Så vi kører stadig på fuld dosis.

Vi har så købte en super topmadras hvor der er tisse underlag i fuld længde og brede. Men der er luft mellem ham og det underlag, så han bliver ikke klam - den gør at der kommer luft omkring ham - han kan ligge på maven og stadig få luft - den kan vaskes på 60' og er tør på ca 20 min. Den er kanon til allergi barn.

Anmeld

21. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fik det konstatereret da hun var 7 mdr. og har det stadigvæk. Hun har hele tiden sit hovedgæret hævet, sover med åbent vindue og får skiftet sengetøj hver 5 dag ca. Det bryder ud stort set hver gang, at det er vådt i vejret

Anmeld

21. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mor til Frederic skriver:

Herhjemme står hans forende af seng på en stolpe og vi har et tæppe under hans madras - det har det gjort lige siden han blev født.

Vi har slet ikke overvejet at sænke hans seng ned igen. Her skifter vi også sengetøj hver søndag, hvis der går nogle dage ekstra - begynder han at hoste.

Vi har prøvet at sætte ham ned i astma medicin 4 gange nu og skal både til astma og vægt kontrol på torsdag. Så vi kører stadig på fuld dosis.

Vi har så købte en super topmadras hvor der er tisse underlag i fuld længde og brede. Men der er luft mellem ham og det underlag, så han bliver ikke klam - den gør at der kommer luft omkring ham - han kan ligge på maven og stadig få luft - den kan vaskes på 60' og er tør på ca 20 min. Den er kanon til allergi barn.

Hvad er det for en topmadras I har købt?

Anmeld

21. juni 2010

L-Mortil3

Hvor har i købt den henne? Liam sover nemlig ikke med tisseunderlag da han simpelthen ikke kan ånde når den er der, eller ikke selv om den er under rullemadrasen...

Øv altså, nu var det jo lige "væk"

Anmeld

21. juni 2010

MoarHvidovre skriver:

Hvad er det for en topmadras I har købt?

Vi har købt vores i kære børn...

Men her står der alt om den: http://www.pinocchio.dk/vare/2272-aerosleep-protect-70-x-140

Anmeld

21. juni 2010

Line&Liam skriver:

Hvor har i købt den henne? Liam sover nemlig ikke med tisseunderlag da han simpelthen ikke kan ånde når den er der, eller ikke selv om den er under rullemadrasen...

Øv altså, nu var det jo lige "væk"

Vi havde i start et lille stykke af det der tisse underlag, men hvad er lige chancerne for at han rammer der hvor det er?

Nu har han aldrig kastet op i sengen, men kunne blot tænke mig at det heller ikke rammer det stykke.

Vi havde den som hel madras i barnevogn, da den også forhindre vuggedød, da de kan få vejret selv om de ligger med ansigtet direkte ned i madras.

Så var ikke i tvivl om at vi enten skulle have den som hel madras eller som 'topmadras'. Men vi havde købt en alm madras til hans store seng. Så det blev til den der herlige topmadras..

Den kan købes i de fleste kære børn - ønske børn mm

http://www.pinocchio.dk/vare/2272-aerosleep-protect-70-x-140

Anmeld

21. juni 2010

L-Mortil3

Vi havde i start et lille stykke af det der tisse underlag, men hvad er lige chancerne for at han rammer der hvor det er?

Nu har han aldrig kastet op i sengen, men kunne blot tænke mig at det heller ikke rammer det stykke.

Vi havde den som hel madras i barnevogn, da den også forhindre vuggedød, da de kan få vejret selv om de ligger med ansigtet direkte ned i madras.

Så var ikke i tvivl om at vi enten skulle have den som hel madras eller som 'topmadras'. Men vi havde købt en alm madras til hans store seng. Så det blev til den der herlige topmadras..

Den kan købes i de fleste kære børn - ønske børn mm

http://www.pinocchio.dk/vare/2272-aerosleep-protect-70-x-140

Årh det er super, den vil jeg ud og investere i til d. 1!

Anmeld

21. juni 2010

Line&Liam skriver:

Årh det er super, den vil jeg ud og investere i til d. 1!

Jeg ville ikke sige noget til farmand, ville lige tjekke om den virkelig havde nogen virkning...

Og efter en uge spurgte jeg ham om han kunne mærke en forandring i hans søvn og hosteri. Jo det havde han. Frederic har så altid sovet 9+ timer hver nat fra da han kom ud - og i 1 år har han sovet 12-14 timer hver nat. Men han sover bedre - er ikke klam og svedig.

Anmeld

21. juni 2010

hc=k

Line&Liam skriver:

Nu siger jeg noget som måske lyder helt hen i vejret for rigtig mange.

Prøv at få Liam tjekket hos en ørelæge.

Min Kristopher var konstant syg med astmatisk bronkitis, snot, febet osv. Jeg var hos læge med ham 1 milliard gange og de kunne ikke finde noget ander en astmatisk bronkitis eller børne astma. De kiggede ham også i ørene, men fant ingenting der heller. De sagde at jeg Ikke skulle tage til ørelæge med Kristopher fordi det ikke var ørene og at en ørelæge ikke ville kunne se noget. Jeg gjorde det alligevel og den var helt gal med hans øre, efter 5 minutter sagde hun at det var så slemt at det eneste der var at gøre var at lægge dræn i hans øre. Efter de har lagt dem har han ikke hostet overhovedet, ikke været snottet og han har ikke haft feber.
Jeg anede ikke der var noget med ørene fordi jeg altid har troet at det skulle gøre ondt i ørene og at børnene ikke vil sove og det ville Kristopher gerne.

Det er mit råd. Hvis ikke de finder noget med hans øre så har du jo ikke mistet noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.