er det bare mig eller hvad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

nilletøz

Hejsa alle sammen...

Skal lige høre jeres mening om dette her, inden jeg går videre...

Først vil jeg lige høre om i har set reklamen fra "flerefagfolk.dk de er kommet med en ny reklame, der så åbenbart skal gå ud over ældre mennesker, der har dement/alzhimers? Det er den med Martin brygmann

Hva synes i om den?

Personligt synes jeg den er dybt nedværdig for både de pårørende, og dem der har sygdommen...
Jeg er pårørende til en der lider af alzhimers, og de er bestemt ikke sjovt at se, for man kan slet ikke snakke med h*n mere, der er ingen sprog, alt forgår på baby niveau - det hedder ikke mad mere, men mam mam..

Men det jeg endelig gerne ville, var at sende en mail til tv2.dk og spørger dem om de ikke synes den reklame er lidt for nedværdig at sende.??

Kan jeg det, eller hva synes i?
Hilsen Nilletøz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

helt ærligt, så tænker jeg "det er bare en reklame"...

Jeg var ved at brække mig da en forsamling af fynboer klagede til molslinien over de nye "er du også træt af fyn"-reklamer...De stillede op i morgen tv og spillede sårede mens deres egen konklusion faktisk til sidst var at de godt kunne se reklamerne var sjove!? Hvorfor fanden så alt det brokkeri?

Det er jo bestemt ikke for at være nedladende!? Nu ved jeg ikke lige hvilken reklame du hentyder til... Jeg har set én hvor han vil fjerne lugt fra en gammel mand, med eddike, men mindes ikke det er alzheimers den "gør grin med"!?

Jeg kan ikke hidse mig op over de der reklamer... Heller ikke selvom jeg selv har nogle ting tæt inde på livet!

Knus Caroline

Anmeld

20. juni 2010

fit_fys

Hej!

Jeg ved ikke lige om jeg har set reklamen, men jeg kan godt forstå dig. Nogle gange synes jeg medierne godt kan gå lidt for vidt i forhold til nogle emner der kan virke sårende på andre. Jeg er ikke selv i din situation, men hvis den reklame fremkalder de følelser hos dig, så synes jeg bestemt ikke at der er noget i vejen for at du melder ud! Og evt. får startet en debat om emnet...?

Held og lykke med det!

Tine

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Caroline86 skriver:

Jeg var ved at brække mig da en forsamling af fynboer klagede til molslinien over de nye "er du også træt af fyn"-reklamer...De stillede op i morgen tv og spillede sårede mens deres egen konklusion faktisk til sidst var at de godt kunne se reklamerne var sjove!? Hvorfor fanden så alt det brokkeri?

Det er jo bestemt ikke for at være nedladende!? Nu ved jeg ikke lige hvilken reklame du hentyder til... Jeg har set én hvor han vil fjerne lugt fra en gammel mand, med eddike, men mindes ikke det er alzheimers den "gør grin med"!?

Jeg kan ikke hidse mig op over de der reklamer... Heller ikke selvom jeg selv har nogle ting tæt inde på livet!

Knus Caroline

Enig...jeg kan huske at de der linedansere følte sig trådt på ved en af tdc's reklamer og jeg havde på ingen måde tænkt de var til grin...men da de begyndte at mene de var det, da syntes jeg sgu de blev det....

Anmeld

20. juni 2010

nilletøz

Caroline86 skriver:

Knus Caroline

Ja det er en reklame, men synes det er tamt at bruge ældre mennesker på den måde.
Han bruger ordet demet i slutningen af reklamen..

Tænker bare hvis det nu var noget med børn, ville der sikkert være mange der vil brokker sig....

Men igen, vi har alle vores mening...

Anmeld

20. juni 2010

fit_fys

Jeg vil da også vove at påstå at der er forskel på linedansere og fynboere og så personer der har en sygdom eller pårørende med den. Det er nogle helt andre følelser der er i spil....

Anmeld

20. juni 2010

nilletøz

T.K. skriver:

Hej!

Jeg ved ikke lige om jeg har set reklamen, men jeg kan godt forstå dig. Nogle gange synes jeg medierne godt kan gå lidt for vidt i forhold til nogle emner der kan virke sårende på andre. Jeg er ikke selv i din situation, men hvis den reklame fremkalder de følelser hos dig, så synes jeg bestemt ikke at der er noget i vejen for at du melder ud! Og evt. får startet en debat om emnet...?

Held og lykke med det!

Tine

Hejsa..
Hvis du ikke har køre den meget på tv2 i øjeblikket...
Ja synes nemlig også at de nogen gang går for vidt,- tænk at bruge nogen ældre mennsker som ikke engang selv kan forsvare sig!
Kan fortælle dig at det hårdt at have en med alzhimer, måske også derfro jeg reagere på den måde som jeg gør.

Tror jeg vil sende dem en mail, men tror desværre bare ikke det hjælper, men et forsøg hver!!

Det kunne godt være man sku lave et debat om emnet..

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
nilletøz skriver:

Ja det er en reklame, men synes det er tamt at bruge ældre mennesker på den måde.
Han bruger ordet demet i slutningen af reklamen..

Tænker bare hvis det nu var noget med børn, ville der sikkert være mange der vil brokker sig....

Men igen, vi har alle vores mening...

ja, kan faktisk godt huske han siger "de' ment" i stedet for "det' nemt".... hmm! Tja, jeg bliver altså ikke stødt over den! Den gør jo ikke grin med de syge, men med de ikke uddannede!?

Anmeld

21. juni 2010

fit_fys

nilletøz skriver:

Hejsa..
Hvis du ikke har køre den meget på tv2 i øjeblikket...
Ja synes nemlig også at de nogen gang går for vidt,- tænk at bruge nogen ældre mennsker som ikke engang selv kan forsvare sig!
Kan fortælle dig at det hårdt at have en med alzhimer, måske også derfro jeg reagere på den måde som jeg gør.

Tror jeg vil sende dem en mail, men tror desværre bare ikke det hjælper, men et forsøg hver!!

Det kunne godt være man sku lave et debat om emnet..

Nåede ikke lige at se den... Men mener at hvis man har et personligt forhold til noget og det så bliver gjort grin med, så kan man ikke altid selv styre hvordan man føler... Jeg læser selv til fysioterapeut og har arbejdet en del med ældre mennesker, så har set hvor meget de kan ændre sig...

Synes da du skal skrive en mail. Det kan jo nok være der ikke sker noget ved det, men det kan måske give dig lidt mere ro i sindet?

Anmeld

21. juni 2010

Svei

Caroline86 skriver:

ja, kan faktisk godt huske han siger "de' ment" i stedet for "det' nemt".... hmm! Tja, jeg bliver altså ikke stødt over den! Den gør jo ikke grin med de syge, men med de ikke uddannede!?

Netop...de viser jo og synliggør vigtigheden af at tage en uddannelse...ser det slet ikke som at gøre grin...og sammenligningen med linedance feks er jo bare at man kan gradbøje alt til det kvalmende og så føle sig stødt...men altså...ro på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.