Jeg sagde mit job op i december. Jeg vidste jeg var gravid, jeg vidste at jeg ikke ville kunne finde noget fast nyt, men jeg var så ked af det tilsidst. De sidste uger græd jeg hver dag jeg kom hjem fra arbejde og bare de sidste måneder var et helvede.
Vi var dog så priviligerede at vi ikke havde sat os hårdere end at vi kunne leve uden de omkring 5-6000 som vi får mindre om måneden nu. Det har gjort at vi ikke har råd til at renovere huset i samme tempo som før, og at jeg ikke køber for 2000 kr sko om måneden.
..
MEN jeg ville aldrig gøre det om. Jeg var så ked af det. Og jeg fik et afløser job, hvor jeg havde omkring 100 timer om måneden her tilsidst og hvor jeg tjente så godt at jeg ikke fik dagpenge... Dette var så i restaurationsbranchen, og aner ikke hvilken branche det er du skal søge inden for, men jeg synes det ser lysere ud mange steder.
Det smarteste er jo at søge og søge og søge for at se om du ikke kan få et job inden du siger det andet op. Men som en anden også skrev så hellere glad og fattig end ked af det. Man bruger immervæk 37 timer om ugen på jobbet og hvis det er et rent helvede så er det ikke det værd!
Jeg håber du finder en god løsning, hvor du ender med at blive en superglad arbejdskolliga og ikke mindst mor!
Anmeld