Ked af job, dagpenge mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

Piger, jeg har brug for lidt råd og vejledning.

Sagen er den at jeg er rigtig ked af mit job, men tør jeg tage springet og sige det op!? 

Jeg er usikker på fremtiden mht. økonomi hvis jeg skal til at leve på dagpenge. Jeg ville turde hvis jeg vidste det var for en begrænset periode på få måneder, men det er (hvad jeg har ladet mig fortælle) umuligt at finde et job pt.

Min mand vakler omkring valget, det gør jeg egentlig også.

Hvad ville I gøre?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Marco2

Ville ikke sige mit job op før jeg har et nyt.

Og når du selv siger dit job op kommer du i karantæne i din fagforening så der vil gå nogle måneder før du er berrettiget til dagpenge.

AG

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Jeg ville gøre alt for at komme væk, hvis jeg havde et job der gjorde mig ked...har i regnet på økonomien i forhold til at komme på dagpenge?

Anmeld

20. juni 2010

Stumpen

Jeg ville søge alt det der overhovedet kunne fange min interesse...og måske få noget der ikke interessede mig vildt, men så bruge det som trinbræt... Men som det ser ud nu ville jeg ikke turde sige et fast job op..

Anmeld

20. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville råde dig til IKKE at sige dit job op før, at du har fundet et andet. Det er rigtig svært, at få arbejde. Jeg blev opsagt i januar grundet finanskrisen og har 6 mdr.s opsigelse. Jeg har sendt 32 ansøgninger og har været til 1 samtale - jeg har stadigvæk ikke fundet noget job. Jeg går på dagpenge i august

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Yrsa skriver:

Jeg ville gøre alt for at komme væk, hvis jeg havde et job der gjorde mig ked...har i regnet på økonomien i forhold til at komme på dagpenge?

vi har desværre særskilt økonomi, men dagpengene ville lige akurart dække mine udgifter. Så han skal stå for alt indkøb af mad mm. Børnepengene vil være med til at dække udgifter.

Vil hellere leve af havregrød end at fortsætte, den var gået hvis vi ingen unger havde 

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Anonym skriver:

vi har desværre særskilt økonomi, men dagpengene ville lige akurart dække mine udgifter. Så han skal stå for alt indkøb af mad mm. Børnepengene vil være med til at dække udgifter.

Vil hellere leve af havregrød end at fortsætte, den var gået hvis vi ingen unger havde 

Ok...har svært ved at følge den der særskilte...kan I ikke smække det hele sammen og så se hvad der er tilbage....men ellers er det jo bare at søge en masse andet eller måske gå i gang med en ny udd.?

Anmeld

20. juni 2010

Putomanen

Jeg synes også, som en del andre, at du skal søge med lys og lygte efter ethvert andet job.

Hvis du vil sige dit job op, så vær helt sikker på, hvor lang tids karantæne du vil få fra din a-kasse, hvis du selv siger op. Alle de regler der er i dagpenge systemet kan være ret indviklede og meget firkantede.

Jeg  for at du snart finder en løsning for din triste situation. Det er virkelig ikke sjovt at stå op hver morgen til et job, som man ikke gider!

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Yrsa skriver:

Ok...har svært ved at følge den der særskilte...kan I ikke smække det hele sammen og så se hvad der er tilbage....men ellers er det jo bare at søge en masse andet eller måske gå i gang med en ny udd.?

Det er heller ikke helt almindeligt med særskilt, det har altid fungeret fordi vi har haft nogen lunde samme indkomst og udgifter.

Jeg er begyndt at søge på livet løs efter nyt, håber der dukker noget op inden for overskuelig fremtid, ellers bliver jeg helt bims

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Jeg synes også, som en del andre, at du skal søge med lys og lygte efter ethvert andet job.

Hvis du vil sige dit job op, så vær helt sikker på, hvor lang tids karantæne du vil få fra din a-kasse, hvis du selv siger op. Alle de regler der er i dagpenge systemet kan være ret indviklede og meget firkantede.

Jeg  for at du snart finder en løsning for din triste situation. Det er virkelig ikke sjovt at stå op hver morgen til et job, som man ikke gider!

Jeg vil få 3 ugers karantæne, så det er ikke det som vælter det hele. Det er mere hvis jeg ender med at sidde fast på dagpenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.