Anonym skriver:
Hej alle.
Har lige brug for at høre andres mening omkring mit dilemma.
Min kæreste (og hans børn) har en tradition med hvert år at skulle i sommerhus med to hold venner og deres børn.
Det består af 2 bitte små huse bestående af ét rum i hvert hus, hvor man nærmest sover op og ned af hinanden (et hus til hver familie) og 1 lidt større hvor badeværelset er og hvor der også er et soveværelse seperat. Sidste år hvór jeg var gravid havde vi det store hus og min kæreste siger derfor at vi ikke får det hus igen i år. Det vil sige at vi skal bo 2 voksne og 3 børn hvoraf min søn er 8 måneder, i et lille bitte hus bestående af 2 køjesenge, et bord og en bordplade med vask og kogeplader. Der skal vi så ha bagage og rejseseng til den lille stående.
Jeg kan så ikke finde ud af om vi skal afsted eller ej. Jeg syns ikke der er særlig fedt at vi ikke har et seperat rum hvor vi kan sove med min søn, og jeg er heller ikke særlig tryg ved at han kommer i seng kl 20 og så skal vi bare satse på at babyalarmen kan række ned til det sted hvor vi sidder sammen med alle de andre om aftenen.
Jeg syns godt de andre ku tage hensyn til at vi har en lille en med og give os det store hus hvor vi kan ha et værelse alene med ham, men min kæreste siger at det skal jeg ik regne med og at alle de andre har klaret sig fint da deres børn var så små. Jeg har i forvejen fået 'forhandlet' mig ned på at vi kun skal ha 2-3 overnatninger i stedet for 6 overnatninger.
Jeg vil heller ikke være skyld i at min kærestes venner dropper kontakten til ham, fordi de syns jeg er sær og snerpet. Det er jo ikke det jeg er ude på. Men jeg tror bare heller ikke at de andre kan forstå mig når de selv har klaret det fint da deres børn var så små. Så ser der nok ingen problemer i det 
Så er det jeg gerne vil vide: Er det mig der er helt gal på den eller er der andre som ville ha det ligesom mig? 
Jeg har det nok ikke som flertallet. Jeg kan også godt lide at have lidt privatliv, og 6 dage for mig ville også være meget, hvis det betød at jeg mere eller mindre skulle sidde mutters alene, fordi at man ikke rigtig har noget at snakke om (og jeg er meget social, men har prøvet det før)! Så fint at du han er gået på kompromis med det.
Men ja tag barnevognen med til de resterende dage og lad den lille ligge i den og sove, det er trods alt sommer.. Det er altid noget andet når det kun er den "andens" venner, især hvis man ikke er så tæt knyttet til dem som manden måske gerne ville have det.
Jeg håber i finder ud af noget og får et par gode dage