Skal-skal ikke!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

Hej alle.

Har lige brug for at høre andres mening omkring mit dilemma.

Min kæreste (og hans børn) har en tradition med hvert år at skulle i sommerhus med to hold venner og deres børn.

Det består af 2 bitte små huse bestående af ét rum i hvert hus,  hvor man nærmest sover op og ned af hinanden (et hus til hver familie) og 1 lidt større hvor badeværelset er og hvor der også er et soveværelse seperat. Sidste år hvór jeg var gravid havde vi det store hus og min kæreste siger derfor at vi ikke får det hus igen i år. Det vil sige at vi skal bo 2 voksne og 3 børn hvoraf min søn er 8 måneder, i et lille bitte hus bestående af 2 køjesenge, et bord og en bordplade med vask og kogeplader. Der skal vi så ha bagage og rejseseng til den lille stående. 

Jeg kan så ikke finde ud af om vi skal afsted eller ej. Jeg syns ikke der er særlig fedt at vi ikke har et seperat rum hvor vi kan sove med min søn, og jeg er heller ikke særlig tryg ved at han kommer i seng kl 20 og så skal vi bare satse på at babyalarmen kan række ned til det sted hvor vi sidder sammen med alle de andre om aftenen.

Jeg syns godt de andre ku tage hensyn til at vi har en lille en med og give os det store hus hvor vi kan ha et værelse alene med ham, men min kæreste siger at det skal jeg ik regne med og at alle de andre har klaret sig fint da deres børn var så små.  Jeg har i forvejen fået 'forhandlet' mig ned på at vi kun skal ha 2-3 overnatninger i stedet for 6 overnatninger.

Jeg vil heller ikke være skyld i at min kærestes venner dropper kontakten til ham, fordi de syns jeg er sær og snerpet. Det er jo ikke det jeg er ude på. Men jeg tror bare heller ikke at de andre kan forstå mig når de selv har klaret det fint da deres børn var så små. Så ser der nok ingen problemer i det

Så er det jeg gerne vil vide: Er det mig der er helt gal på den eller er der andre som ville ha det ligesom mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Så mange der har kigget og ingen svar

Anmeld

20. juni 2010

MM1987

Hej...

Jeg har været inde og kigge - overskiften siger jo ikke så meget

Og jeg har desværre ingen erfaring og derfor ingen kloge ord...

Anmeld

20. juni 2010

karina1980

min erfaring er at man altid finder en måde at få det til at fungere på, og har de andre kunne vil du også kunne.

vi har ofte måtte gå på kompomis med mange ting og så længe at det ike er for flere uger, så kan jeg ikke se problemet.

jeg tænker også lidt at hvorfor tager du bare ikke den lille med i barnevognen, så er han da ikke så langt væk

Anmeld

20. juni 2010

wamse

Altså jeg ville nok bare synes at det var super hyggeligt og synes lidt det er charmen ved hytteture. Man kommer bare hinanden ekstra ved

Vi er afsted hvert år med hele min familie og det er men små mikro hytter og om aftenen samledes vi ved en lidt større eller i en fortelt ved en campingvogn, og vi har alle brugt babyalarmer når vi havde små børn.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Den med barnevogen havde jeg ikke overvejet.... Det vil jeg da gøre.... han sover bare ikke særlig tungt når der er mennesker omkring der larmer   Men kan selvfølgelig stille barnevognen et sted lidt væk fra hvor vi er så der ikke er lige så meget larm. 13 unger og 8 voksne kan dog ikke være helt stille

Anmeld

20. juni 2010

smølfine

Kan sagtens følge dig, men når det så er sagt så er man også nogle gange nød til at gå på kompromis og give lidt slip på sine pricipper. Som førstegangsmor er man tit meget forkuseret på at alt skal være som det plejer, men der sker ikke noget ved at afvige fra sine principper en gang i mellem, her tænker jeg på, det kunne jo være at den lille kunne sove i barnevogne, så I kan have ham med om aftenen. Og ja, I kommer til at bo tæt, men prøv at få det bedste ud af det, forhåbentlig bliver det fantastisk vejr og så er det jo kun om natten i behøver at opholde jer der, resten af tiden er I sikkert udenfor og så gåør det jo ikke så meget hvor lidt eller hvor meget plads I har. Håber I får en dejlig ferie og så er det jo en god mulighed for at komme tættere på kærestens venner.

Anmeld

20. juni 2010

mortil(nichlasogmathias)

jeg ville nok tage med, kan enlig ikke se hvorfor i skal have det store værelse fordi i har en lille med, i har vel en barnevogn i kan tage med om aftenen og ligge ham/ hende i. det bliver da pisse hyggeligt hvis det er folk i kan lide. det drejser sig jo kun om 3 dage.. jeg kan ikke se det store problem i det, i har vel prøvet at sove sammen med alle børnene, det bliver da skide hyggeligt. håber ikke du forstår det på en sur måde, men jeg kan personligt ikke se det store problem, hvis problemet ikke ligger i at du ikke gider være sammen med din kærestes venner, ungerene ville da elske at dele værelse md jer..

kram karina med to skønne drenge som ville elske sådan en tur..

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak til alle for jeres meninger.

Jeg håber det blir en god miniferie. Ungerne plejer at sove hvor de end har lyst rundt omkring i husene så ikke noget rigtig familie-sove-hygge.

Min kæreste er 13 år ældre end mig så det er hans venner også- minimum. Sidste år følte jeg mig lidt alene og holdt udenfor. Syns ik der var nogen som rigtig talte til mig eller svarede andet end kort når jeg prøvede at snakke med dem  Håber det blir bedre i år.

Anmeld

20. juni 2010

foto på lærred

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt væk det er fra jeres hjem. Men ellers kunne et kompromi jo også være, at du tager der hen nogle dage. F.eks fredag til mandag og så tage hjem og så kan din kæreste og hans børn blive der ugen ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.