Drømmen om udlandet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kan umuligt være den eneste herinde som har planer om at flytte til udlandet.

Vil selv til Californien at bo om et par år. Forhåbentlig L.A. for der kan manden få arbejdet, og vejret er perfekt!

Så jer der drømmer om udlandet, hvad har i af planer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Mette.

Alexis skriver:

Jeg kan umuligt være den eneste herinde som har planer om at flytte til udlandet.

Vil selv til Californien at bo om et par år. Forhåbentlig L.A. for der kan manden få arbejdet, og vejret er perfekt!

Så jer der drømmer om udlandet, hvad har i af planer?

!!

Vi har også en drøm om at komme til USA at bo på et tidspunkt. Desværre har det bare lidt dystre udsigter da jeg læser jura, hvilket ikke kan overføres direkte og bruges

Hvad laver din mand? - og hvor er det fedt vi ikke er de eneste!

Anmeld

20. juni 2010

Mette. skriver:

!!

Vi har også en drøm om at komme til USA at bo på et tidspunkt. Desværre har det bare lidt dystre udsigter da jeg læser jura, hvilket ikke kan overføres direkte og bruges

Hvad laver din mand? - og hvor er det fedt vi ikke er de eneste!

Hvorfor kan du ikke bruge Jura fra DK i USA? Skal du så til at læse derovre igen hvis det er?

Min mand arbejder inde for webdesign, og så er der ikke et bedre sted end L.A da hele branchen stortset er placeret der.

Anmeld

20. juni 2010

Mette.

Alexis skriver:

Hvorfor kan du ikke bruge Jura fra DK i USA? Skal du så til at læse derovre igen hvis det er?

Min mand arbejder inde for webdesign, og så er der ikke et bedre sted end L.A da hele branchen stortset er placeret der.

Man kan ikke umiddelbart overføre det fordi dansk lovgivning jo er dansk og amerikansk er amerikansk.. Man skal dog ikke læse det hele forfra, men man kan  ikke bare flytte også starte som advokat i et andet land

Hvor lyder det bare fedt! Jeg var godt nok også smuttet så hurtigt som muligt hvis jeg kunne Det skal helt sikkert nok lykkedes for jer når mulighederne ser så lyse ud..

Anmeld

20. juni 2010

Mette. skriver:

Man kan ikke umiddelbart overføre det fordi dansk lovgivning jo er dansk og amerikansk er amerikansk.. Man skal dog ikke læse det hele forfra, men man kan  ikke bare flytte også starte som advokat i et andet land

Hvor lyder det bare fedt! Jeg var godt nok også smuttet så hurtigt som muligt hvis jeg kunne Det skal helt sikkert nok lykkedes for jer når mulighederne ser så lyse ud..

Nå ja på den måde... Lidt morgentræt er jeg vist. Kan godt se problemet. Det er jo i forvejen lidt svært at komme derover at bo, med mindre man har en ny arbejdsplads som venter på en eller lignende.

Ved du hvor længe du så skulle læse op derovre? Hvad laver din mand? Måske hans branche kan åbne dørene for, at i kan komme derover?

Jeg regner med at skulle studere lidt derovre, dog ved jeg ikke helt hvad endnu. Men i første omgang, så komme derovre pga. min mands job, og så måske arbejde og spare lidt op til en start.

Jo jeg vil rigtig gerne væk fra Danmark, og prøve at leve livet et andet sted. Er vokset op i 2 forskellige lande, så ligger mig ikke så fjernt at gøre det, og har heldigvis familie og venner i USA også, hvilket jo også er rigtig dejligt.

Håber det lykkes for jer også

Anmeld

20. juni 2010

Mette.

Alexis skriver:

Nå ja på den måde... Lidt morgentræt er jeg vist. Kan godt se problemet. Det er jo i forvejen lidt svært at komme derover at bo, med mindre man har en ny arbejdsplads som venter på en eller lignende.

Ved du hvor længe du så skulle læse op derovre? Hvad laver din mand? Måske hans branche kan åbne dørene for, at i kan komme derover?

Jeg regner med at skulle studere lidt derovre, dog ved jeg ikke helt hvad endnu. Men i første omgang, så komme derovre pga. min mands job, og så måske arbejde og spare lidt op til en start.

Jo jeg vil rigtig gerne væk fra Danmark, og prøve at leve livet et andet sted. Er vokset op i 2 forskellige lande, så ligger mig ikke så fjernt at gøre det, og har heldigvis familie og venner i USA også, hvilket jo også er rigtig dejligt.

Håber det lykkes for jer også

Ja.. Det er ret svært med mindre som du siger man allerede har job.. Jeg kan ikke helt finde ud af reglerne for at skulle bruge uddannelsen derovre. Men man kan klare noget på 1 år, dog ikke så du har samme kompetence som herhjemme efter endt 5 år. Det tager så vidt jeg ved næsten 5 år igen, hvis du skal være advokat på samme plan som det du har uddannet dig til herhjemme Så det er jo sådan lige lang tid nok, når jeg allerede har brugt 2 1/2 på herhjemme på nuværende tidspunkt.

Han er desværre ikke mere potentiel. Han er udlært smed, men er snart færdig med en HF med henblik på også at læse jura, så det er ret langt væk for os på nuværende tidspunkt med at skulle flytte. Men hvem ved Måske åbner mulighederne sig pludselig. Men der er vidst ingen tvivl om det kræver lidt vilje at flytte til USA, ligemeget hvem man er.

Anmeld

20. juni 2010

N&J

Mit mål er bestemt også at komme til udlandet,.. men præcist hvor det vil jeg ikke lægge mig fast på, det kan manden og hans job bestemme, når han kommer min vej.. ville dog gerne flytte til New Zealand.. jeg er igang med læreruddannelsen og vil gerne arbejde på højskole, så forhåbentligt kan min uddannelse bruges alle steder (hvor der tales engelsk, da jeg ikke taler andre sprog flydende endnu).. men jeg har da overvejelser omkring, det at tage min datter ud af skolen og så til et andet land, men tror på det i sidste ende vil give hende et langt bedre syn på verdenen.. så jeg glæder mig bare.. men nu skal uddnnelsen lige overståes.. 

Anmeld

20. juni 2010

sarahb

Hvis jeg skulle vælge skulle det var New york eller Dubai.
Der er begge steder kæmpe potentiale for den butik jeg arbejder i. Så måske engang, men slet ikk relevant nu.

Min bror og kone og 2 børn er lige flyttet til Kina fordi han har fået fedt job dernede.. Så det er mega spændende, det er 2 år til at starte med.

Anmeld

20. juni 2010

MM1987

Jeg gad rigtig godt flytte til udlandet engang. Ikke for altid, men i en periode af nogen år. 

Jeg ved ikke lige hvilket land, men kunne godt tænke mig, Brasilien, USA eller noget så kedeligt som Stockholm (synes det er en vildt dejlig by og det er heller ikke en SÅ stor omvældning). 

Desværre har jeg en kæreste som slet ikke ser det i hans fremtid. Jeg kan egentlig godt forstå ham, da han har sit eget firma her - men tror heller ikke han ville hvis han var lønmodtager. 

Anmeld

20. juni 2010

oo

jeg vil bare gerne tilbage til København...eller Sjælland så København ikke føles så langt væk længere...for ærlig talt, nogle gange føles det som udlandet når man sidder hernede i skoven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.