Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

LifeIsGreat

Trutten skriver:

For at bruge dit eget ord, så synes jeg også at Facebook er et nederen sted at berette om store ting, f.eks. forlovelse.

I hvert fald hvis man ikke har sørget for at alle de nærmeste har fået besked først.
For det første synes jeg det er lidt flabet, hvis man skulle få besked om noget i ens nærmeste liv på en hjemmeside, hvor mange hundrede/tusinde mennesker følger med.
Og for det andet kan man vel ikke bare gå ud fra, at folk bruger Facebook. Hvis man ikke gør, er man tit sat fuldstændig af. Folk glemmer at fortælle ting til dem, der ikke har Facebook.

Hvad skulle der nu være galt i at ringe til folk? Eller i det mindste sende en lidt mere personlig ()sms...

Jeg er SÅ enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

wamse

MoarJ skriver:

Kan slet ikke se noget galt i det... Man bestemmer selv hvordan man offentlige gøre sådan noget... Og blive gift i hemmelighed, kan jeg heller ikke noget galt i...

Min søster giftede sig, og jeg fik det afvide et par dage efter, blev jeg slet ikke sur over... Synes det er fair de har gjort det i hemmelighed...

Helt enig med dig Jeg får også beskederne om hvem der nu er min svigerdatter via facebook. Jeg bruger fb til stort set at lukke alt ud på. Da min far vidste de nærmeste det og resten fik det af vide via fb.

Hvad folk bruger fb til, det må helt og holdent være op til dem.

Anmeld

19. juni 2010

Valle81

MoarJ skriver:

Kan slet ikke se noget galt i det... Man bestemmer selv hvordan man offentlige gøre sådan noget... Og blive gift i hemmelighed, kan jeg heller ikke noget galt i...

Min søster giftede sig, og jeg fik det afvide et par dage efter, blev jeg slet ikke sur over... Synes det er fair de har gjort det i hemmelighed...

Enig:0)

Synes faktisk det er sjovt at se at mange mener at fordi at man er familie så har man første rettighed på at få ting afvide fra hvad nærmeste familie foretager sig - tænker her på graviditet - forlovelse brylllup osv.

Dette synes jeg langt fra er en selvfølge, men det er min menig:0)

Anmeld

19. juni 2010

Valle81

MoarJ skriver:

Vil faktisk sige at det er et privillige og en ære at få det at vide først, men bestemt ikke en selvfølge:0)

Anmeld

19. juni 2010

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal folk have lov til at vælge selv! Det har jeg ikke sagt noget om overhoved? Synes nok bare brugen af Facebook har taget total overhånd, og er temmelig træt af at folk tror man resolut følger med i alt der... Hvad er der blevet af den personlige kontakt?

Måske drejer det sig også om, at jeg ved min familie ikke ville synes om, at få så store ting afvide igennem et online netværk. Så det vil jeg da helt klart selv tage hensyn til, selv om jeg måske personligt kunne være lidt ligeglad.

Nope, I don´t get it. Men heldigvis er vi da forskellige.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Enig:0)

Synes faktisk det er sjovt at se at mange mener at fordi at man er familie så har man første rettighed på at få ting afvide fra hvad nærmeste familie foretager sig - tænker her på graviditet - forlovelse brylllup osv.

Dette synes jeg langt fra er en selvfølge, men det er min menig:0)

Jeg siger slet ikke at man som familie SKAL have noget afvide først, og selvf. skal folk da gøre som de har lyst. Synes måske bare, at det kunne være dejligt at få tingene af vide ansigt til ansigt. Om man så er først eller sidst, er jeg ret ligeglad med. Synes også at Facebook har taget overhånd.

Måske kommer det også bare an på hvem man er, ens  familieforhold etc. Eller også er jeg bare total gammeldags... Ved bare at jeg alle dage ville fortælle min familie det ansigt til ansigt, lige så meget for deres som min egen skyld, men heldigvis er vi da forskellige, ellers ville livet være lidt kedeligt.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Frk.Sommerfugl skriver:

Helt ærligt, så synes jeg efterhånden at FB er ved at tage fuldstændig overhånd. det er som om at man "bare" kan skrive alt på sin FB og dermed tro, at alle får det læst uden selv at skulle gøre mere end dét. Fx. døde min halvonkel - det kom op på FB UDEN at min mor blev ringet op om det... Kæft jeg synes det er at synke lavt...

Så Ja, jeg synes det med en forlovelse er lidt latterligt.. Skal man så også nøjes med at skrive på FB at man er gravid uden at ringe og sige det til sin familie.. ej come on..

Ja sorry hvis dette indlæg virker som et surt opstød

Er ganske enig i dit sure opstød

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Trutten skriver:

For at bruge dit eget ord, så synes jeg også at Facebook er et nederen sted at berette om store ting, f.eks. forlovelse.

I hvert fald hvis man ikke har sørget for at alle de nærmeste har fået besked først.
For det første synes jeg det er lidt flabet, hvis man skulle få besked om noget i ens nærmeste liv på en hjemmeside, hvor mange hundrede/tusinde mennesker følger med.
Og for det andet kan man vel ikke bare gå ud fra, at folk bruger Facebook. Hvis man ikke gør, er man tit sat fuldstændig af. Folk glemmer at fortælle ting til dem, der ikke har Facebook.

Hvad skulle der nu være galt i at ringe til folk? Eller i det mindste sende en lidt mere personlig ()sms...

Lige præcis. Synes det der Facebook er gået over gevind. Kan heller ikke forstå, hvad der blev af et kald, en sms eller en ansigt til ansigt besked ved lejlighed. Tror bare ærlig talt, at jeg synes det er et pænt nederen sted at proklamere den slags uden at nævne det for de nærmeste først... Hvem siger alle følger med derinde? Og som du selv siger, hvad er der nu galt med den personlige kontakt? Om det så er på en sms eller hvad det er. Synes det er en lidt trist tendens...

Anmeld

20. juni 2010

Daisy

Nu fik folk at vide jeg var gravid igennem FB, og opdaterer også nyheder omk os og børnene. Men det er fordi vores familie er spredt i 6 forskellige lande, og det vil komme til at være en MEGA tlf. regning hvis vi skulle rige til dem alle. Dog fik vores forældre det at vide pr. telefon. For os er FB en god måde at holde familien lidt opdateret i vores liv, og vi kan følge med deres .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.