hvornår begyndte jeres barn at...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.807 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

L.J.L

-sidde?

-kravle?

-komme i hoppegynge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Christinahr

Begge mine har siddet selv da de var 6 mdr ca. Ingen af dem har kravlet rigtigt, men har gumbet sig og det har de gjort da de var ca. 9 mdr.

Den store gik da hun blev et år og den lille som 10 mdr gammel. Vi har aldrig brugt hoppegynge. Jeg ser den på samme møde som babybjørn bæreseler og lign. Det kan virkelig ikke være behageligt for barnet at side der. Jeg tror det vil svare til at du sidder dig på en ryttercykel uden at kunne nå jorden. De kære små hænger bare og dingler, der er ikke noget der støtter

Anmeld

19. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Laura blev 4 mdr. i går og har den sidste måneds tid siddet ret godt. Hun kan dog "kun" holde balancen nogle sekunder selv, men hun øver sig hele tiden I dag har hun for første gang givet kravleriet et seriøst forsøg, men det lykkedes ikke Hoppegynge har hun ikke været i, og kommer det heller ikke før hun er mindst 6 måneder....

Anmeld

19. juni 2010

Svei

5 mdr. sad de uden støtte, mine kravlede ikke men rumpede sig afsted. Den mellemste rejste sig tidligt op af ting han var kun 6 mdr. da han gjorde det og gik rundt om ting....de var nok 6 mdr, da de første gang prøvede hoppegynge og de gik da de var 12mdr, 10 mdr og 9 mdr.

Anmeld

19. juni 2010

Findusinde

Laura har siddet selv siden hun var ca 7 mrd.. kan rejse sig nu hvor hun er 9 mrd.. Og er så småt begyndt at give kravlen et forsøg.. Hun kan krybe og har gjort det de sidste 3 mrd.. Hun er oppe på alle 4 og står og rokker, og tager måske et enkelt kravle tag..

En hoppegynge kommer aldrig nogensinde indenfor mine døre.. Mener det er noget underligt noget, og tror ikke det er specielt behageligt for børnene...Det samme med en gåvogn, sådan en de kan sidde i og køre frem og tilbage med.. Mener det giver barnet en kunsigt balance...

Anmeld

19. juni 2010

EliasMinDejligeSøn<3

sidde næsten 7 mdr,, uden støtte , og kravle prøver han på nu nogen gange næsten 8 mdr, og hoppegynge aldrig!

Anmeld

19. juni 2010

LinLin

1: 6 mdr

2: 8½ md. (rigtigt kravl - startede med "sælen" da han lige var fyldt 8 mdr!)

3: aldrig

Anmeld

19. juni 2010

Svei

Findusinde skriver:

Laura har siddet selv siden hun var ca 7 mrd.. kan rejse sig nu hvor hun er 9 mrd.. Og er så småt begyndt at give kravlen et forsøg.. Hun kan krybe og har gjort det de sidste 3 mrd.. Hun er oppe på alle 4 og står og rokker, og tager måske et enkelt kravle tag..

En hoppegynge kommer aldrig nogensinde indenfor mine døre.. Mener det er noget underligt noget, og tror ikke det er specielt behageligt for børnene...Det samme med en gåvogn, sådan en de kan sidde i og køre frem og tilbage med.. Mener det giver barnet en kunsigt balance...

For mine var det fantastisk og de elskede det...det er jo ikke noget de bruger i timer...men noget de lige sidder i i fem minutter for at hygge med det..

Jeg er ikke så mange for sådan noget, heller ikke gåstole...man kan misbruge alt og dermed få negativt udbytte, men bruges det efter hensigten, så tror jeg ikke man skal være så bange...men det er da ikke nødvendigt med hoppegynge eller gåvogn til normalt udviklede børn så det er jo fint nok at vælge fra men lige så fint at vælge til..

Anmeld

19. juni 2010

Findusinde

Yrsa skriver:

For mine var det fantastisk og de elskede det...det er jo ikke noget de bruger i timer...men noget de lige sidder i i fem minutter for at hygge med det..

Jeg er ikke så mange for sådan noget, heller ikke gåstole...man kan misbruge alt og dermed få negativt udbytte, men bruges det efter hensigten, så tror jeg ikke man skal være så bange...men det er da ikke nødvendigt med hoppegynge eller gåvogn til normalt udviklede børn så det er jo fint nok at vælge fra men lige så fint at vælge til..

Helt enig...

Jeg har bare aldrig været stor tilhænger af hverken gåstole eller hoppegynger.. Jeg mener de sagtens kan være gode for børn med evt balance problemer osv.. Men til et normalt udviklet barn, kan jeg ikke se nogen grund til at de skal bruge det..

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Yrsa skriver:

Jep. Lucas elsket det også og det er jo ikke længe de er i den men de føler sig lidt mere fri tror jeg de står jo op og hopper og svæver  

Lucas begynde at side da han var næsten 4 måneder man han fik første rigtig lov til det da han var over 5 måneder. 

Kravle begynde han på dagen før han blev 6 måneder. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.