Ulækre toiletter i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

Pia.

Diana... skriver:

Det synes jeg godt nok er godt tænkt det må gøre rigtig meget! SUPER. 

Ved du hvad det med at rengøre toiletterne det burde alle steder gøre eller lære børnene at tage en rense serviet og tørre efter dem inden de vasker fingre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Diana...

Pia. skriver:

Ved du hvad det med at rengøre toiletterne det burde alle steder gøre eller lære børnene at tage en rense serviet og tørre efter dem inden de vasker fingre...

Ja helt enig. 

Anmeld

19. juni 2010

Pia.

Diana... skriver:

Ja helt enig. 

Nu har jeg drenge der står op - og det er så en helt anden diskution om det er lækkert eller ej (sådan gør mændene i mit hus) men jeg har i stedet lært dem at tørre efter sig og det samme gør Mille, for hun kan også ind imellem rejse sig og dryppe - så de tørre af efter sig inden de vasker fingre...

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Pia. skriver:

Nu har jeg drenge der står op - og det er så en helt anden diskution om det er lækkert eller ej (sådan gør mændene i mit hus) men jeg har i stedet lært dem at tørre efter sig og det samme gør Mille, for hun kan også ind imellem rejse sig og dryppe - så de tørre af efter sig inden de vasker fingre...

Jamen om man står eller sidder er jo lige meget når man kan finde ud af at gøre rent efter sig så det jo bare super. 

En fra min mands familie står op og tisser og han kan absolut ikke finde ud af at gøre rent efter sig og jeg synes bare det er SÅ ulækkert. 

Jeg er sgu lige glad med hvordan man tisser bare man gør rent efter sig.

Knus. 

Anmeld

19. juni 2010

Pia.

Diana... skriver:

Jamen om man står eller sidder er jo lige meget når man kan finde ud af at gøre rent efter sig så det jo bare super. 

En fra min mands familie står op og tisser og han kan absolut ikke finde ud af at gøre rent efter sig og jeg synes bare det er SÅ ulækkert. 

Jeg er sgu lige glad med hvordan man tisser bare man gør rent efter sig.

Knus. 

Det er da møg ulækkert hvis man kommer ud på et toilet med tis over det hele .... Men vi er helt enige - rengøring frem for alt... Jeg kan have rod over det hele der hjemme og jeg kan have vaksetøj i store bunker og opvask i hele mit køkken uden det betyder det vilde - men begge mine toiletter er altid rene...

Anmeld

19. juni 2010

Chalala85

I Mikkels børnehave er de heldigvis meget obs på renlighed. Der er altid en voksen med på toilettet eller som står lige udenfor hvis de lidt større børn gerne vil have lidt privatliv mens de er derude. Bagefter sørge de for ungerne for vasket hænder og at de selv rengøre toilettet med børsten eller tørre tis osv op hvis der erbehov for dette. Det fungere super godt og det gør børnene opmærksomme på renlighed og de er super stolte når de selv er med til det

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Pia. skriver:

Det er da møg ulækkert hvis man kommer ud på et toilet med tis over det hele .... Men vi er helt enige - rengøring frem for alt... Jeg kan have rod over det hele der hjemme og jeg kan have vaksetøj i store bunker og opvask i hele mit køkken uden det betyder det vilde - men begge mine toiletter er altid rene...

Lige præcis helt enig. 

Anmeld

22. juni 2010

Fru.Mäes <3

Jeg er pædagogmedhjælper i en børnehave i Herning - og vi er meget OBS. på vores børns toiletter.

Vi er ude og tjekke toilettet flere gange i timen, også er vores børn gode til at sige "Jeg skal lige på toilet" også er vi osse beviste om at der kan ske noget derude.

Vores drenge er simpelthen godt oplært, for når de står op og tisser, står de så tæt på toilettet som overhovede muligt - så  for de små drenge.

Toiletpapiret sidder fast på toiletholderen, så det ikke fise hen af gulvet.

Ang. vaske hænder - så havde vi sidste år 4 ugers tema uge, ang. hygiejne og om at vaske hænder. Så alle vores børn, VED de skal vaske hænder efter toiletbesøg, snotnæse og når man har været ude og lege - ellers kan man blive syg. Og nu 1 år efter, er de stadigvæk meget opmærksomme på at vaske hænder og på at huske hinanden på det.

Så mit forslag til DIG - er at man kan forslå for børnehaven at holde tema uge  Ang. hygiejne - for selvom de er små. Vil de gerne lære og kan forstå det.

Krams Rikke

Anmeld

23. juni 2010

slettet_7530

Drengene i vores børnehave skal sidde ned og tisse, overværede til sommerfesten en knægt på lidt over 3 der stod og tissede og helt bevidst lige tog tissetrolden op af cisternen og ned på brædtet da jeg udbrød et hei, efterfulgt af , du står da ikke og tisser på brædtet og ud over det hele med vilje, det er da noget sært svineri, knægten var ved at græde men det blev dog ved den bævende mund, han var selvfølgelig blevet forskrækket over mit udbrud, jeg satte ham til at tørre op så godt han kunne jeg tog resten, derefter sørgede jeg for at fik vasket hænder inklusive mig selv, gik med ind på stuen hvor hans forældre sad, da han var forduftet fortalte jeg moderen at hvis hendes søn synes jeg var dum så var det nok fordi og så fik hun lige historien, hun blev meget pinlig på sin søns vegne og var glad for at jeg havde sagt noget til ham, der stod en pædagog som så fortalte at til daglig bliver drengene bedt om at sidde ned og tisse, men vores toiletter er normalt lækre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.