Hvordan ser toiletterne ud i jeres børns institution?
 Jeg væmmes hver eneste gang jeg bevæger mig ind på toilettet i mine børns institution! Der er ofte urin på gulvet og brættet, og toiletrullen ligger og flyder et sted på gulvet. Det er så ulækkert, og jeg kan næsten ikke have tanken om at mine børn bruger det toilet...
 ... eller at min store pige gør. For den lille på næsten 4 nægter at bruge toilettet dernede, og bruger derfor ble i børnehaven, men ikke herhjemme. Og jeg forstår det virkelig godt, jeg ville heller aldrig bruge det toilet dernede!
 Da jeg hentede mine børn den anden dag så jeg tilfældigvis en dreng bruge toilettet (døren stod åben, og min datters rum er lige udfor). Han står ca en meter fra toilettet og tisser. Når trykket går af strålen siger det sig selv at en del vil havne på gulvet! Drengen trækker bukserne op og går ud fra toilettet. Trækker ikke op eller vasker hænder! Jeg gjorde selvfølgelig personalet opmærksom på at der var tisset på gulvet, og de gik i gang med at tørre det op.
 Men bør der ikke være lidt bedre opsyn med det toilet? Jeg ved godt der ikke kan være klinisk rent når det er små børn der bruger det, men kan man ikke godt kræve at de lærer ungerne at vaske hænder efter sig og ikke tisse på gulvet (når nu forældrene åbenbart ikke gider!)?

Anmeld