Ulækre toiletter i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.438 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

Anonym trådstarter

Hvordan ser toiletterne ud i jeres børns institution?

Jeg væmmes hver eneste gang jeg bevæger mig ind på toilettet i mine børns institution! Der er ofte urin på gulvet og brættet, og toiletrullen ligger og flyder et sted på gulvet. Det er så ulækkert, og jeg kan næsten ikke have tanken om at mine børn bruger det toilet...

... eller at min store pige gør. For den lille på næsten 4 nægter at bruge toilettet dernede, og bruger derfor ble i børnehaven, men ikke herhjemme. Og jeg forstår det virkelig godt, jeg ville heller aldrig bruge det toilet dernede!

Da jeg hentede mine børn den anden dag så jeg tilfældigvis en dreng bruge toilettet (døren stod åben, og min datters rum er lige udfor). Han står ca en meter fra toilettet og tisser. Når trykket går af strålen siger det sig selv at en del vil havne på gulvet! Drengen trækker bukserne op og går ud fra toilettet. Trækker ikke op eller vasker hænder! Jeg gjorde selvfølgelig personalet opmærksom på at der var tisset på gulvet, og de gik i gang med at tørre det op.

Men bør der ikke være lidt bedre opsyn med det toilet? Jeg ved godt der ikke kan være klinisk rent når det er små børn der bruger det, men kan man ikke godt kræve at de lærer ungerne at vaske hænder efter sig og ikke tisse på gulvet (når nu forældrene åbenbart ikke gider!)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

ekzunz

Jeg har ikke så meget tid, men jeg vil altså lige kommentere på den med at forældrene ikke gider lære deres børn at vaske hænder. En ting er hvordan dine børn opfører sig derhjemme eller i selskab med dig, men det er langtfra sikkert at det er den samme måde de opfører sig på i skolen eller i børnehaven. De bliver påvirket af dem de er sammen med, og de kan skam allesammen godt have lært at vaske hænder derhjemme, men når de står og fniser sammen på toilettet, så er det sjovt at lade være.

Men bortset fra det, så er jeg fuldstændig enig i dig, også i mine børns institution burde der være mere opsyn på toiletterne. Ikke at de er specielt ulækre, men børnene får lov til at klare sig selv, og Lukas har altså stadig brug for en hjælpende hånd med tørringen, og det får han ikke, og det er alt så knap så lækkert

Anmeld

19. juni 2010

Svei

Der hvor min søn går er der en pædagog med ude men de kan jo ike gå med hvis et barn bare lige går derud selv...dog er de meget obs og gode til at lære børnene at vaske hænder osv.

Jeg ved ikke om drengene skal sidde ned når de tisser, men personligt mener jeg at det burde man lære sine drenge og også kræve at de gør i børnehaven, det med at stå op er for ulækkert, om så det er børn eller mænd. Mine drenge sidder ned, både ude og hjemme og det gælder alle tre og man kan jo sige at hvis drengene skulle sidde ned så ville det nok hjælpe en del på hygiejnen.

Men altså...toiletter som bruges af mange synes jeg som altid er ret ulækre...både børns men da også voksnes....så mænd..SÆT JER NED...

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Yrsa skriver:

Der hvor min søn går er der en pædagog med ude men de kan jo ike gå med hvis et barn bare lige går derud selv...dog er de meget obs og gode til at lære børnene at vaske hænder osv.

Jeg ved ikke om drengene skal sidde ned når de tisser, men personligt mener jeg at det burde man lære sine drenge og også kræve at de gør i børnehaven, det med at stå op er for ulækkert, om så det er børn eller mænd. Mine drenge sidder ned, både ude og hjemme og det gælder alle tre og man kan jo sige at hvis drengene skulle sidde ned så ville det nok hjælpe en del på hygiejnen.

Men altså...toiletter som bruges af mange synes jeg som altid er ret ulækre...både børns men da også voksnes....så mænd..SÆT JER NED...

Helt enig. Den børnehave jeg var i der var det nu meget pæne toilette der skal man også sidde ned det der svinet mest var nå børnene lige troet de skulle lege med vand sæbe og klude  Øj hvor kan der ligge meget sæbe på sådan et gulv. 

Her hjemme sidder man også ned og tisser.

Anmeld

19. juni 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jeg har ikke så meget tid, men jeg vil altså lige kommentere på den med at forældrene ikke gider lære deres børn at vaske hænder. En ting er hvordan dine børn opfører sig derhjemme eller i selskab med dig, men det er langtfra sikkert at det er den samme måde de opfører sig på i skolen eller i børnehaven. De bliver påvirket af dem de er sammen med, og de kan skam allesammen godt have lært at vaske hænder derhjemme, men når de står og fniser sammen på toilettet, så er det sjovt at lade være.

Men bortset fra det, så er jeg fuldstændig enig i dig, også i mine børns institution burde der være mere opsyn på toiletterne. Ikke at de er specielt ulækre, men børnene får lov til at klare sig selv, og Lukas har altså stadig brug for en hjælpende hånd med tørringen, og det får han ikke, og det er alt så knap så lækkert

Okay, kan godt se at nogle børn måske glemmer at vaske hænder når de er ude, det havde jeg ikke lige tænkt på. Nu bliver jeg jo helt i tvivl om min egen husker det altid

Tak for svar.

Anmeld

19. juni 2010

Anonym trådstarter

Yrsa skriver:

Ja, jeg fatter heller ikke at man lærer små børn at stå op at tisse, for det er da noget svineri. Havde en kæreste engang der altid sad ned og tissede. Synes det var lidt mærkeligt i starten, men var glad for det når det blev tid til rengøring Min søn sidder også altid ned og tisser, og det har han aldrig sat spørgsmålstegn ved.

Tror jeg vil høre i børnehaven om de ikke vil holde lidt mere øje med hvordan toiletterne ser ud.

Tak for svar.

Anmeld

19. juni 2010

Pia.

I min søns børnehave er toiletterne rigtig flotte og velholdte - de er helt nye og der er gjort meget i ekstra hyggiejne, med automatisk vandhane og sæbe og enkle stykker papir servietter, der bliver ren gjort efter toiletbesøgene med sådan noget rense sprit - lige som i vuggestuer hvor de tørre puslepladsen så tørre de her toilettet...

Selvfølgelig går børnene ind imellem på toilettet selv men der bliver løbende holdt kontrol med toilettet..

Det er også en lille børnehave med kun 2 stuer og ca. 15 børn på hver lige pt. så det er måske derfor de ikke er så klamme...

Syntes du skal tage det op til næste forældremøde - du kan jo ikke være den eneste forældre der syntes det er ulækkert...

Knus Pia

Anmeld

19. juni 2010

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Helt enig. Den børnehave jeg var i der var det nu meget pæne toilette der skal man også sidde ned det der svinet mest var nå børnene lige troet de skulle lege med vand sæbe og klude  Øj hvor kan der ligge meget sæbe på sådan et gulv. 

Her hjemme sidder man også ned og tisser.

Ha ha, ja, der er ikke noget der virker så tiltrækkende på børn som vand Kender det hjemmefra... hvis de er lidt for længe om at vaske hænder kan jeg også godt regne med at jeg skal ud og tørre op

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

Pia. skriver:

I min søns børnehave er toiletterne rigtig flotte og velholdte - de er helt nye og der er gjort meget i ekstra hyggiejne, med automatisk vandhane og sæbe og enkle stykker papir servietter, der bliver ren gjort efter toiletbesøgene med sådan noget rense sprit - lige som i vuggestuer hvor de tørre puslepladsen så tørre de her toilettet...

Selvfølgelig går børnene ind imellem på toilettet selv men der bliver løbende holdt kontrol med toilettet..

Det er også en lille børnehave med kun 2 stuer og ca. 15 børn på hver lige pt. så det er måske derfor de ikke er så klamme...

Syntes du skal tage det op til næste forældremøde - du kan jo ikke være den eneste forældre der syntes det er ulækkert...

Knus Pia

Det synes jeg godt nok er godt tænkt det må gøre rigtig meget! SUPER. 

Anmeld

19. juni 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Knus Pia

Ja, det var en god ide at prøve at snakke med de andre forældre om det, hvis de er af samme mening som mig er der jo nok større chance for at de gør noget ved det.

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.