babymad opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.357 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

L.J.L

håber der er nogen der kan hjælpe lidt?

Jeg skal til at give min søn lidt kød i hans grøntsagsmos, men hvordan tilbereder man det lige? Skal det blendes, moses eller hvad gør man? Og hvad for noget kød kan man give ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Pige2009

linselouise skriver:

Jeg skal til at give min søn lidt kød i hans grøntsagsmos, men hvordan tilbereder man det lige? Skal det blendes, moses eller hvad gør man? Og hvad for noget kød kan man give ham?

Jeg plejer at købe 200 gram hakket okse- og svinekød, som jeg laver små kødboller af. Dem koger jeg og når de er kølet af, fryser jeg dem.

På den måde er de lige til at tage op og komme i gryden med kartofler og grøntsager. Jeg moser så kødbollen med en gaffel, når det hele er færdigt. Super nemt og godt

K.h. Linda

Anmeld

18. juni 2010

L.J.L

Baagøe skriver:

Jeg plejer at købe 200 gram hakket okse- og svinekød, som jeg laver små kødboller af. Dem koger jeg og når de er kølet af, fryser jeg dem.

På den måde er de lige til at tage op og komme i gryden med kartofler og grøntsager. Jeg moser så kødbollen med en gaffel, når det hele er færdigt. Super nemt og godt

K.h. Linda

det lyder nemt! Koger du så bollerne sammen med kartofler og grøntsager?

tak for svar

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

linselouise skriver:

det lyder nemt! Koger du så bollerne sammen med kartofler og grøntsager?

tak for svar

Ja, jeg smider lige den frosne forkogte kødbolle i de sidste 10 min. af kogetiden...

Anmeld

18. juni 2010

L.J.L

Baagøe skriver:

Ja, jeg smider lige den frosne forkogte kødbolle i de sidste 10 min. af kogetiden...

faktastisk!! Hvordan med fisk? Har du prøvet det?

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

linselouise skriver:

faktastisk!! Hvordan med fisk? Har du prøvet det?

Jeps. Laura har fået laks, rødspættefilet og sejfilet, som jeg også kommer i kartoflerne og grøntsagerne de sidste 10 min. af kogetiden Og fisken kommer i gryden rå.

Anmeld

18. juni 2010

L.J.L

Baagøe skriver:

Jeps. Laura har fået laks, rødspættefilet og sejfilet, som jeg også kommer i kartoflerne og grøntsagerne de sidste 10 min. af kogetiden Og fisken kommer i gryden rå.

tusind tak for din hjælp, jeg må til at kokkerere til den lille

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

linselouise skriver:

Velbekomme Er bare glad for at kunne hjælpe. Vi mødre skal jo have det lidt nemt 

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

linselouise skriver:

Du kan også bruge kylling/kalkun og så lige køre det igennem en persillehakker, så det bliver helt fint, når det er færdigkogt Jeg synes nemlig kødet bliver ret så ulækkert, hvis det bliver blendet!

Anmeld

19. juni 2010

<3

linselouise skriver:

Du må give det hele sålænge det er kogt eller stegt igennem. Vi startede med torskerogn og findelt laks. Dernæst kylling og hakket kalv og så hak. okse og til aller sidst bøf (som han stadig ikke er for vild med). Bare husk at du ikke må brune kødet så det hakkede kød skal lige findeles mens det koges.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.