Hvad skal jeg købe? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

DK

Hej De Damer!

Jeg skal betrække en kage med hvidt "overtræk". Det er kun toppen af en bryllupskage, da de nedre lag skal være muffins, men brudeparret vil gerne have at det øverste lag var en rigtig kage som du kunne skære af. Derfor skal jeg have købt noget sugarpaste eller lign. Jeg ORKER ikke at lave det selv, både fordi jeg kun skal bruge så lidt og det derfor ikke er så dyrt, plus fordi jeg ingen mikrobølgeovn har og så ikke lige kan overskue hvordan jeg så skal blødgøre/lave det!

Men, hvilket produkt af det der sugerpaste-halløj skal jeg bruge? Skal det være det her: http://www.kagekompagniet.dk/product.asp?product=193 eller det her: http://www.kagekompagniet.dk/product.asp?product=372 og hvor meget tror i jeg skal bruge? Altså det er min gave til brudeparret så det gør ikke noget at det er en "dyr" løsning. Jeg vil helst have den bedste masse der er lettest at arbejde med og flottest og så give lidt ekstra for det!

Tusind tak for hjælpen! Kom gerne med andre forslag hvis i har bedre bud?!

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Daisy

Jeg synes bedst om det første, den bruger jeg og har lavet flere bryllupskager med den ( Bakels fondant )

Anmeld

18. juni 2010

DK

Daisy skriver:

Jeg synes bedst om det første, den bruger jeg og har lavet flere bryllupskager med den ( Bakels fondant )

Rækker en pose (med 1 kg) til at dække en kage? Altså den skal jo være så stor som den øverste plade i det kage-stativ som bruden har lejet. Jeg ved ikke præcist hvor stort det er, men det kan jo ikke være sådan kæmpe stort?

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

DK skriver:

Rækker en pose (med 1 kg) til at dække en kage? Altså den skal jo være så stor som den øverste plade i det kage-stativ som bruden har lejet. Jeg ved ikke præcist hvor stort det er, men det kan jo ikke være sådan kæmpe stort?

Jeg plejer at kombinere marcipan og fondant ( dvs. udruller marcipanen og så et lag fondandt ovenpå. ) Så smager det stadigt af marcipan men har det smukke hvide lag. Ellers er 1 kg nok til brug af den øverste kage, hvis du kun bruger fondandt

Anmeld

18. juni 2010

DK

Daisy skriver:

Jeg plejer at kombinere marcipan og fondant ( dvs. udruller marcipanen og så et lag fondandt ovenpå. ) Så smager det stadigt af marcipan men har det smukke hvide lag. Ellers er 1 kg nok til brug af den øverste kage, hvis du kun bruger fondandt

Uhh det lyder smart! Er det ikke svært at udrulle marcipanen så den bliver så tynd? Og hvad skal der mellem kagen og marcipanen? Er det bare helt almindelig marcipan som du så først ligger om kagen, og så derefter et lag fondant ovenpå?

Weee en masse spørgsmål på en gang, hva? Jeg har bare ikke leget med fondant i flere år så er helt ude af træning!

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

DK skriver:

Uhh det lyder smart! Er det ikke svært at udrulle marcipanen så den bliver så tynd? Og hvad skal der mellem kagen og marcipanen? Er det bare helt almindelig marcipan som du så først ligger om kagen, og så derefter et lag fondant ovenpå?

Weee en masse spørgsmål på en gang, hva? Jeg har bare ikke leget med fondant i flere år så er helt ude af træning!

Først ruller jeg marcipanen og fondandten lidt ud hver for sig. Fondandten lidt mere end marcipanen  (1/3 fondandt og 2/3 marcipan ) lægger så fondandten ovenpå marcipanen og ruller dem så sammen ud til den størrelse der skal bruges ( husk lige 2-3 cm ekstra til kanten )  Bruger endten smørkrem eller et tyndt lag syltetøj ( færsken eller abricos ) imellem kagen og marcipanen

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

DK skriver:

Og det er bare almindelig marcipan fra kvickly

Anmeld

18. juni 2010

DK

Nå sådan. Okay, jamen jeg må vist hellere købe rigeligt af det hele så jeg har noget at fucke up, he he!! Jeg tror jeg prøver med en abrikosmarmelade, eller tror du måske et lag af sådan noget oste-smørcreme til gulerodskager dur? Det er nemlig en gulerodskage der skal indeni!

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

DK skriver:

Nå sådan. Okay, jamen jeg må vist hellere købe rigeligt af det hele så jeg har noget at fucke up, he he!! Jeg tror jeg prøver med en abrikosmarmelade, eller tror du måske et lag af sådan noget oste-smørcreme til gulerodskager dur? Det er nemlig en gulerodskage der skal indeni!

Begge lyder lækkert i mine ører ( altså måske ikke sammen hehe )

Her er lige et lille billede af hvordan det ser ud med marcipan/fondandt. Man kan lige ane marcipenen ( den er ikke færdigt pyntet på dette tidspunkt )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juni 2010

DK

Daisy skriver:

Begge lyder lækkert i mine ører ( altså måske ikke sammen hehe )

Her er lige et lille billede af hvordan det ser ud med marcipan/fondandt. Man kan lige ane marcipenen ( den er ikke færdigt pyntet på dette tidspunkt )

Super. Jeg skal bare lave en halt almindelig rund kage. Der skal en bryllupskagefigur på, så skal jeg have lavet en lille kant for neden, og så skal der vist bare drysses gavmildt med kandiserede rosenblade ud over! Det skal der nemlig også oven på alle muffins'ne. Måske binder jeg en stor sløjfe rundt om, men jeg er ikke helt sikker på hvor praktisk det er at brudeparret skal binde den op inden kagen skal spises... Det er stadig på overveje stadiet! Har du nogen erfaringer med det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.