Filmen The Road

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

DK

Tjuhl skriver:

istedet for at se den igen, kan du overveje at læse den berømte bog bag filmen? det kan være der kommer ting på som gør den "nemmere" eller andet?

jeg har ikke set filmen og jeg har ikke læst bogen, selvom jeg faktisk har ejet den i en del år. men jeg havde nu tænkt mig at vi skulle se filmen, men det kan da godt være jeg bare skulle læse bogen istedet

katastrofe "verden går under" film synes jeg generelt er fuldkommen latterlige, altså vi så den der 2012 af mangel på bredere udvalg på Faaborg tanken og for saaaaatan hvor blir det bare aldrig min kop the at se jorden går under og de stakkels STAKKELS amerikanske præsidenter der skal tage SÅ mange svære beslutninger

når Viggo nu valgte at være med i denne filmatisering og jeg i forvejen vidste at bogen er en moderne klassikere, så har jeg haft en del større respekt for The Road end andre i samme genre, og det du fortæller om den og det Rosa skriver understøtter jo blot min opfattelse af hvad den egentlig drejer sig om

vi så godt nok en hvor folk blev blinde, pånær en kvinde. jeg kan ikke huske hvad den hedder. men den handlede også mere om den menneskelige natur og hvad man/mennesker var i stand til at gøre når de vidste de ikke ville kunne blive holdt til ansvar for deres handlinger. der var nogle ret ubehagelige voldtægtscener

Uhh jeg vidste ikke der var en bog. (Men på den anden side, naturligvis var der en bog, de hollywood folk finder jo sjældent på noget selv, vel?) jeg tror ikke jeg skal læse den. Når jeg læser kommer bøgerne helt ind under huden, og det kan jeg vist ikke tåle med den historie her! Jeg kan kun tåle glade, romantiske og sjove bøger pt! Eller bliver den lille bimmer SÅ bange, he he.... Nej... Driver dug, falder regn er nok sengekants-drama for mig pt, he he...

Men Tjuhl, læs den da, eller se den! Den er klart det værd og meget tankevækkende. Nøøøj man kan blive glad for en solskinsdag og en kop the bagefter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

DK

Anja skriver:

Vi har set den og synes begge, at den var meeeeget lang.

Den var ikke rigtig dårlig og heller ikke rigtig god  men tankevækkende, det var den da.

Jeg synes også den var lang, men mere fordi jeg næsten ikke kunne holde det ud. Hvor jeg altså ønskede den skulle slutte, men kunne jo på den anden side heller ikke bare slukke! (trafik-uheldet igen!)

Anmeld

18. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

istedet for at se den igen, kan du overveje at læse den berømte bog bag filmen? det kan være der kommer ting på som gør den "nemmere" eller andet?

jeg har ikke set filmen og jeg har ikke læst bogen, selvom jeg faktisk har ejet den i en del år. men jeg havde nu tænkt mig at vi skulle se filmen, men det kan da godt være jeg bare skulle læse bogen istedet

katastrofe "verden går under" film synes jeg generelt er fuldkommen latterlige, altså vi så den der 2012 af mangel på bredere udvalg på Faaborg tanken og for saaaaatan hvor blir det bare aldrig min kop the at se jorden går under og de stakkels STAKKELS amerikanske præsidenter der skal tage SÅ mange svære beslutninger

når Viggo nu valgte at være med i denne filmatisering og jeg i forvejen vidste at bogen er en moderne klassikere, så har jeg haft en del større respekt for The Road end andre i samme genre, og det du fortæller om den og det Rosa skriver understøtter jo blot min opfattelse af hvad den egentlig drejer sig om

vi så godt nok en hvor folk blev blinde, pånær en kvinde. jeg kan ikke huske hvad den hedder. men den handlede også mere om den menneskelige natur og hvad man/mennesker var i stand til at gøre når de vidste de ikke ville kunne blive holdt til ansvar for deres handlinger. der var nogle ret ubehagelige voldtægtscener

Lige den der 2012 er da virkelig også EKSTREMT idiotisk Superflot, men jeg kunne godt have undværet et par (eller mange) af jordskreds / eksplosionsscenerne hvis de så havde smidt pengene i en ordentlig manuskriptforfatter...

Men ja, læs den og fortæl mig om bogen bagefter - den bog kræver vidst at en anden screener den for mig...  Der skal meget til før jeg turde læse den...

Anmeld

18. juni 2010

VIPpigen

Kan virkelig godt li du samligner den med et trafik uheld, . Den var da nok lidt barsk, men syntes ikke den var noget specielt... Måske jeg skulle læse bogen?? Ej, de skal nok kkomme med mange flere af de film.

Men tror at the day after tomorrow er meget mere realistisk, fordi vi har det med global opvarmning, og alle de "nye/flere" naturkatastrofer der er. Det er jo ikke unormalt som sådan længere at det sneer i sydney, eller der falder hagl så store som tennisbolde. Vi får ikke noget indblik i katastrofen i The road. Men vil give jer ret, den med alt er dødt, og mennesker hader/slår hinanden ihjel, det er da en skræmmende tanke. Og ja, man priser sig da lykkelig for man vågner op til solskin, fuglesang, og levende natur (selvfølgelig også sine børn hvis man har fået dem)

Anmeld

18. juni 2010

LifeIsGreat

Vi var i biffen og se den og nøøøjjj hvor var den bare god, spændende, medrivende, tragisk og ikke mindst "virkelig" på én og samme tid. Jeg var totalt opslugt af den og syntes ik den var for lang, men min kæreste syntes dog ik den var noget særligt. Ved dog ik om jeg vil se den igen.. Men vil klart anbefale den. Og ja, så er det jo noget andet at se den i biffen fremfor på sofaen, hvor man har tendens til at falde i søvn.. hehe..

Anmeld

18. juni 2010

Maddox

Og nu sidder jeg med en følelse af, at jeg bliver NØDT til at se hvad det er I (især Rosa) advarer sådan imod.. Kender I ikke det? Ligesom med trafikuheldet. Man får at vide at man ikke skal kigge, men kan ikke lade være, for man bliver da nødt til at se, hvad det er man ikke må se

Jeg ved, at jeg næsten med sikkerhed vil fortryde det bagefter.. men er nu blevet ALT for nysgerrig til at lade være  Men måske jeg lige venter til en dag, hvor kæresten er hjemme, så jeg har en til at trøste mig bagefter og fortælle mig, at verden altså IKKE går under idag, imorgen, i overmorgen eller de næste 100 år..

Anmeld

18. juni 2010

TbCp

Jeg syntes den var kanon god!!!!

Følte på intet tidspunkt at den var for lang, slugte den bare og ja den var hård!

Anmeld

18. juni 2010

FrkT

Vi så den lige i aftes (eller nat) i sengen, var først færdig med den kl 2.50 i nat, og havde den været kedelig var vi uden tvivl faldet i søvn.

Nej jeg synes den er ekstremt god. Ikke behagelig, tvært imod, den er mega skræmmende og "klam". Men den er så genialt godt lavet og en af de mest tankevækkende film jeg nogensinde har set. Og geniale skuespillerpræstationer, ingen tvivl om det. Og vi tudede begge to da faren døde... det var ikke spor sjovt. NEJ hvor skræmmende en film. Men god, det er den i hvert fald!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.