Filmen The Road

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

DK

Er der nogen der har set den? Vi så den herhjemme den anden dag og jeg kunne faktisk ikke lide den. Det er jo ikke en gyser eller noget men den var så uhyggelig pga. temaet og fordi det bare var skide uhyggeligt at alle var døde og solen "slukket"  og alle planter og dyr døde, og selv de gode mennesker var onde mod hinanden. Desværre jo nok ret meget som virkeligheden ville blive hvis situationen kom i virkeligheden. Jeg kunne bestemt ikke lide den. (udover at Viggo Mortensen spiller FANTASTISK!!!)

Nå. Men så har jeg alligevel gået og tygget på filmen bagefter, og nu har jeg faktisk lidt lyst til at se den igen. Lidt ligesom man har lyst til at kigge på et trafik-uheld selv om man godt ved man ikke "skal/må". Filmen er bare SÅ barsk, men alligevel fyldt af kærlighed og håb, og selve situationen med at verden er død er SUPER spændende. Kæresten og jeg plejer at elske "du er den sidste person i live på jorden"-film, og den slags film er de eneste der pryder vores dvd/blu-ray samling. Men lige den her The Road, den var nok lige for "social-realistisk nok, og jeg sad og tog mig selv i at håbe at hvis det sker så ønsker jeg at jeg er en af de første der dør. Den er meget forskellig fra de andre film af samme kategori der er derude (I am legend, 2012, the day after tomorrow, cloverfield osv)

Hva siger? Har i set den og har i det på samme måde som mig? Altså der er ingen tvivl om den er genial, men den var nok bare lidt for hård til mig!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

VIPpigen

Hold da op, jeg var bare ved at falde i søvn hele tiden. Syntes den var sååå dårlig, så det halve kunne være nok, havde glædet mig helt vildt til at se den, men jeg skal love for jeg blev skuffet. Så herfra får den hvertfald . Men vil give dig ret i at Viggo Mortensen spiller kanon i den, men det var også det eneste.

Anmeld

18. juni 2010

DK

Er det rigtigt? Ejj hvor sjovt du havde det så anderledes end mig! Jeg var ved at dø af skræk og uhygge hele filmen. Uhh det var bare så BARSKT synes jeg!

Anmeld

18. juni 2010

VIPpigen

DK skriver:

Er det rigtigt? Ejj hvor sjovt du havde det så anderledes end mig! Jeg var ved at dø af skræk og uhygge hele filmen. Uhh det var bare så BARSKT synes jeg!

Hold da op, ja der er stor forskel. Jeg havde bare håbet på så meget mere, og syntes jeg bedre kan forholde mig til at en naturkatastrofe som i the day after tomorrow, end i The Road. Vildt underligt... hehe

Anmeld

18. juni 2010

Soap

Det tog os 3 aftner at komme igennem den vi faldt i søvn 2 aftner , kors hvor var den langtrukken og kedelig 

Anmeld

18. juni 2010

DK

VIPpigen skriver:

Hold da op, ja der er stor forskel. Jeg havde bare håbet på så meget mere, og syntes jeg bedre kan forholde mig til at en naturkatastrofe som i the day after tomorrow, end i The Road. Vildt underligt... hehe

Altså The day after tomorrow har jo klart meget mere action, og mange flere "flotte" jorden-går-under scenerier. The Road er jo mere en "tænke-film" og jeg synes helt klart også at traileren er misvisende, for mange af de der store billeder af verden i forfald er jo slet ikke nogen man ser i filmen. Så vi var også overraskede over at den var så forskellig fra de andre film og fra hvad vi havde forventet ud fra traileren. Desværre må man jo nok indrømme at den er noget mere realistisk end de andre, he he...

Men da jeg lige var kommet over det, så var den faktisk rigtig god på sin egen "trafik-uheld" agtige måde.

Anmeld

18. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uhhh den film - DEN FILM er uden tvivl den mest brutale og frygtelige film jeg nogensinde har set. Vi gysede hele filmen igennem og jeg GRÆD stadig en halv time senere (og Niklas sad bare helt bleg og stille) og havde så ondt i sjælen bagefter. Jeg hader den, men kun fordi den er så forbandet godt lavet at det føles som om nogen kører juleaften, ens fødselsdag, alle sommerdage man nogensinde har haft og al kærlighed i verden langsomt over med en stor bulldozer. Der er bare intet godt tilbage ud over kærligheden mellem far og søn, som også bliver mere og mere slidt - neeej hvor var den barsk!!!

Den scene hvor hun føder, og de efterfølgende scener indtil moren løber væk - kæææft jeg hylede (var så også højgravid men alligevel!!!). Og scenen med menneskerne i kælderen - det var bare så ondt.

Min far spurgte mig om jeg havde set den fordi de overvejde det og jeg nærmest råbte af ham "Neeeeeej faaaaar - du må aaaaaldrig se den!!!!!"

Det er den barskeste film jeg nogensinde har set - punktum! Jeg er SÅ glad for at jeg så den men jeg vil aldrig se den igen. Bare tanken om den gør at jeg lige måtte rejse mig midtvejs i dette indlæg og gå hen og kigge på min søn...

Anmeld

18. juni 2010

DK

Rosa skriver:

Uhhh den film - DEN FILM er uden tvivl den mest brutale og frygtelige film jeg nogensinde har set. Vi gysede hele filmen igennem og jeg GRÆD stadig en halv time senere (og Niklas sad bare helt bleg og stille) og havde så ondt i sjælen bagefter. Jeg hader den, men kun fordi den er så forbandet godt lavet at det føles som om nogen kører juleaften, ens fødselsdag, alle sommerdage man nogensinde har haft og al kærlighed i verden langsomt over med en stor bulldozer. Der er bare intet godt tilbage ud over kærligheden mellem far og søn, som også bliver mere og mere slidt - neeej hvor var den barsk!!!

Den scene hvor hun føder, og de efterfølgende scener indtil moren løber væk - kæææft jeg hylede (var så også højgravid men alligevel!!!). Og scenen med menneskerne i kælderen - det var bare så ondt.

Min far spurgte mig om jeg havde set den fordi de overvejde det og jeg nærmest råbte af ham "Neeeeeej faaaaar - du må aaaaaldrig se den!!!!!"

Det er den barskeste film jeg nogensinde har set - punktum! Jeg er SÅ glad for at jeg så den men jeg vil aldrig se den igen. Bare tanken om den gør at jeg lige måtte rejse mig midtvejs i dette indlæg og gå hen og kigge på min søn...

Lige præcis!!!! Sådan havde jeg det også, og var VILDT overrasket over det fordi sådan har ingen film nogensinde fået mig til at føle før.

Men nu hvor der er gået lidt tid har jeg lyst til at se den igen. Som trafik-uheldet! Det er så svært at beskrive hvorfor den er så sort og barsk, men det ER den bare! Du rammer lige hovedet på sømmet mht. at alt godt bare er VÆK og kun intethed og håbløshed er tilbage!

Anmeld

18. juni 2010

oo

istedet for at se den igen, kan du overveje at læse den berømte bog bag filmen? det kan være der kommer ting på som gør den "nemmere" eller andet?

jeg har ikke set filmen og jeg har ikke læst bogen, selvom jeg faktisk har ejet den i en del år. men jeg havde nu tænkt mig at vi skulle se filmen, men det kan da godt være jeg bare skulle læse bogen istedet

katastrofe "verden går under" film synes jeg generelt er fuldkommen latterlige, altså vi så den der 2012 af mangel på bredere udvalg på Faaborg tanken og for saaaaatan hvor blir det bare aldrig min kop the at se jorden går under og de stakkels STAKKELS amerikanske præsidenter der skal tage SÅ mange svære beslutninger

når Viggo nu valgte at være med i denne filmatisering og jeg i forvejen vidste at bogen er en moderne klassikere, så har jeg haft en del større respekt for The Road end andre i samme genre, og det du fortæller om den og det Rosa skriver understøtter jo blot min opfattelse af hvad den egentlig drejer sig om

vi så godt nok en hvor folk blev blinde, pånær en kvinde. jeg kan ikke huske hvad den hedder. men den handlede også mere om den menneskelige natur og hvad man/mennesker var i stand til at gøre når de vidste de ikke ville kunne blive holdt til ansvar for deres handlinger. der var nogle ret ubehagelige voldtægtscener

Anmeld

18. juni 2010

Anja

Vi har set den og synes begge, at den var meeeeget lang.

Den var ikke rigtig dårlig og heller ikke rigtig god  men tankevækkende, det var den da.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.