Mellemørebetændelse, pencillin og knopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.111 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Liam fik jo her i tirsdags konstateret mellemørebetændelse på begge øre efter mange dage med feber.

Derfor mente lægen at det var en god ide med pencillin, hvilket han nu har fået siden tirsdag.

Feberen er nu væk og han er meget mere frisk. MEN tilgengæld har han fået nogle røde knopper/plamager på kroppen, mest maven. Ikke ildrøde, men de er der. Det virker ikke som om det generer ham. Men jeg undres nu stadig.

Nogen der har prøvet det samme?? Eller er det bare en tilfældighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Svei

Ja...det har mine tit haft efter en feber periode...det er vidst meget normalt.

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

Rikke&Liam skriver:

Liam fik jo her i tirsdags konstateret mellemørebetændelse på begge øre efter mange dage med feber.

Derfor mente lægen at det var en god ide med pencillin, hvilket han nu har fået siden tirsdag.

Feberen er nu væk og han er meget mere frisk. MEN tilgengæld har han fået nogle røde knopper/plamager på kroppen, mest maven. Ikke ildrøde, men de er der. Det virker ikke som om det generer ham. Men jeg undres nu stadig.

Nogen der har prøvet det samme?? Eller er det bare en tilfældighed.

Det behøver ikke at være på grund af feber! - det kan være et rash (udslæt) som bagslag af Penicillinen. Hvor mange gange har din dreng fået Penicillin?

Det viser sig som regel først efter første gang nemlig - det kan også være fordi, at´han er allergisk.

Vi fik Penicillin til Olivia første gang, der var ikke noget og så anden gang fik hun røde pletter over hele kroppen. Vi kan først få tjekket hendes allergiske situation når hun er to år, men indtil videre er Penicillinen blevet indstillet og vi bruger nu Abboticin (hun har haft mellemøresbetændelse hele ugen igen).

Så bare du ikke lige kun tror at det kan være feberen - for det passer ikke!

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Ja...det har mine tit haft efter en feber periode...det er vidst meget normalt.

Kan også være en allergisk reaktion.

Anmeld

17. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Tanja78 skriver:

Det behøver ikke at være på grund af feber! - det kan være et rash (udslæt) som bagslag af Penicillinen. Hvor mange gange har din dreng fået Penicillin?

Det viser sig som regel først efter første gang nemlig - det kan også være fordi, at´han er allergisk.

Vi fik Penicillin til Olivia første gang, der var ikke noget og så anden gang fik hun røde pletter over hele kroppen. Vi kan først få tjekket hendes allergiske situation når hun er to år, men indtil videre er Penicillinen blevet indstillet og vi bruger nu Abboticin (hun har haft mellemøresbetændelse hele ugen igen).

Så bare du ikke lige kun tror at det kan være feberen - for det passer ikke!

OK, det er første gang han får pencillin. Han er 11 mdr.

Jeg må lige holde øje med det og se om det udvikler sig eller hvad der sker.

Tak for svaret.

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

Rikke&Liam skriver:

OK, det er første gang han får pencillin. Han er 11 mdr.

Jeg må lige holde øje med det og se om det udvikler sig eller hvad der sker.

Tak for svaret.

Ja gør det. Altså Olivia var ikke som sådan mærket af det på nogen måde, der var bare små ikke så tydelige røde pletter på hele kroppen, så derfor valgte vi at tage til vagtlægen just in case og der meldte hun det ud.. så vær opmærksom på det næste gang han får Penicillin og hvis det samme sker så ret lige henvendelse til lægen. God bedring med ham.

Anmeld

17. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Tanja78 skriver:

Ja gør det. Altså Olivia var ikke som sådan mærket af det på nogen måde, der var bare små ikke så tydelige røde pletter på hele kroppen, så derfor valgte vi at tage til vagtlægen just in case og der meldte hun det ud.. så vær opmærksom på det næste gang han får Penicillin og hvis det samme sker så ret lige henvendelse til lægen. God bedring med ham.

Ja, jeg synes også det var lidt pudsigt det kom næsten samtidig med han var begyndt på pencillinkuren.

Jo tak, han har det meget bedre nu. Har også været hårdt med 12 dages høj feber og utallige besøg hos vagtlæge/læge uden de vidste hvad det var.

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

Rikke&Liam skriver:

Ja, jeg synes også det var lidt pudsigt det kom næsten samtidig med han var begyndt på pencillinkuren.

Jo tak, han har det meget bedre nu. Har også været hårdt med 12 dages høj feber og utallige besøg hos vagtlæge/læge uden de vidste hvad det var.

Det var godt nok også lang tid - stakkels dreng. Kunne de ikke se at hans ører var røde??

Anmeld

17. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Det var godt nok også lang tid - stakkels dreng. Kunne de ikke se at hans ører var røde??

Vi var ved vagtlægen tirsdag i sidste uge...der var ingenting at se sagde han.

Fredag tog jeg ham til egen læge. Han kunne se betændelse på det ene øre (fordi der løb betændelse ud af øret). Men mente det ville gå i sig selv igen, nu trommehinden selv var bristet. Så gik vi hjem igen.

Tirsdag var vi så ved lægen igen, da han stadig havde ondt og nu næsten 40 i feber.

Nu mente han at der stadig var betændelse i øret, at det var groet sammen uden al betændelsen var væk. Og nu havde han også væske på det andet øre. Så fik vi heldigvis pencillin.

En ordentlig omgang han har været igennem.

Anmeld

17. juni 2010

XXSS

Rikke&Liam skriver:

Vi var ved vagtlægen tirsdag i sidste uge...der var ingenting at se sagde han.

Fredag tog jeg ham til egen læge. Han kunne se betændelse på det ene øre (fordi der løb betændelse ud af øret). Men mente det ville gå i sig selv igen, nu trommehinden selv var bristet. Så gik vi hjem igen.

Tirsdag var vi så ved lægen igen, da han stadig havde ondt og nu næsten 40 i feber.

Nu mente han at der stadig var betændelse i øret, at det var groet sammen uden al betændelsen var væk. Og nu havde han også væske på det andet øre. Så fik vi heldigvis pencillin.

En ordentlig omgang han har været igennem.

Nåå hvor synd. Helt ærlig de vagtlæger er sku nogle gange nogle dovne hunde, jeg måtte ringe to gange til vagtlægen bare for at få lov til at komme og så over to dage og de var lige flabede hver gang jeg ringede. Den første sagde ; jamen der er jo aldrig rart at blive vækket om natten, men sådan er det at have små børn - crap! Jeg venter altså nummer to så hvis jeg havde problemer med det var jeg da ikke blevet gravid - man kan jo mærke når der er noget helt galt, hun havde ikke feber så derfor ville han ikke se hende.

Nr. to siger: det vil sige de symptomer du ringer med er at du er bekymret for dit barn - hvortil jeg bare svarer ja ellers ringer jeg vel ikke og så fik vi endelig lov til at komme.

Jeg synes de er så frække og da vi trådte ind hos vagtlægen nåede hun kun lige at lyse i mund og ører før hun skyndte sig at sende os afsted - det var knaldrøde på begge sider og det var gået i munden også - så hun kunne ikke spise noget andet end yoghurt og nu har vi ikke den tykkeste lille pige i forvejen.

Øv det var bare lige et surt opstød over de læger, nogle gange føler jeg at de sidder der for pengenes skyld og er selv i systemet så bliver bare så harm.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.