Rockertand skriver:
Mange tak for svar, det er altid rart at sætte sig ind i andres måde at leve på og deres holdninger, det kan man kun blive klogere af.
Er I så "kun" vegetarer/veganere, eller bruger I så heller ikke ting lavet af skind osv.? Pels giver vist sig selv.
Hvordan er økonomien i at leve sådan, er det billigere? Lever I økologisk? Ej, undskyld de mange spørgsmål, men det er da interessant.
Der er jo flere grader af det, og helt konsekvent vil jeg da indrømme jeg ikke er, desværre.
Men jeg tænker da meget over hvis jeg står overfor at skal købe noget af skind, men det er nu egentlig heller ikke så svært. Der findes så mange alternative materialer, både til sko, møbler etc. at det synes jeg egentlig ikke er vanskeligt. Men tror de fleste der vælger vegetarismen/vegansimen bliver det lidt hen ad vejen, man skiller sig ikke med et af med alle sine animalske produkter men udskifter tingene stille og roligt med tiden. Så måske er jeg mere konsekvent om 5 år
Økologi ja, i den grad det kan lade sig gøre. Specielt animalske produkter (smør, ost, mælk etc) vil jeg have økologiske, for at kunne forsvare det for mig selv. Men det er jo kun in egen husholdning, når vi spiser ud på restuarant eller hos venner kan/vælger vi ikke at være så konskvente.
Økonomien ved jeg ikke så meget om. Jo kød er da dyrt, og bønner, linser, nødder og grøntsager er da billigere. Men vi er nu en familie på fire, da vi var kødspisende var vi kun min mand og jeg, så det giver jo en lidt anden måde at handle på.
Anmeld