hmm - hvornår er man for tidlig født?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

Mira0911

Fra uge 37 er barnet "bagt" færdigt så det er ikke for tidligt men til tiden...

Har en nevø der er født i uge 26.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Pige2009

Mor til Frederic skriver:

Fik selv pks i 38+2 pga tværleje.

Syntes mange hænger sig i ordet for tidlig født, burde hellere se på sammen hæng mellem vægt, længde og alm tilstand.

Nogle kan jo føde børn i uge 36 der vejer 3500 g og ligeledes den anden vej kan man føde i 40+4 og få en bette én.

Engelske undersøgelser har lige vist/off.lig gjort en undersøgelse der viser at selv baby'er der bliver født blot 1 uge før termin, har større % chance for at få indlærings vanskligheder - adhd o.lign.

End hos mødre der går tiden ud....

Mener du ik risiko?

Forøvrigt vildt at tænke på, at det er tilfældet...

Anmeld

16. juni 2010

forår

Jeg fødte min datter 36+6 og hun blev betragtet som for tidligt født...også selvom vægten sagde 3308g. Jeg fødte kl 16 og hvis jeg havde født 8 timer senere altså kl 00.00 så havde jeg været i uge 37+0 også havde hun ikke været for tidlig født!

Jeg synes personligt at de gik i små sko  på sygehuset ang. det...men på den anden side bliver de vel nødt til at trække en grænse et sted.

Anmeld

16. juni 2010

dithmer

Malene84 skriver:

godaften damer,

altså... hmm... nu undrer mig det lidt. Der er flere herinde der skriver at deres børn er født for tidligt og så skriver de at de har født i uge 38  Jeg fødte selv i uge 38+1 - men har da aldrig tænkt det som at drengene skulle være født for tidligt. Jeg troede ikke de gik under den kategori.

Jeg vil vide det fordi, jeg ikke aner om jeg skal regne fra den dag de blev født eller fra min terminsdato - altså at drengene fx. får et tigerspring i uge 7 og ikke i uge 5 - som "normale" børn. Håber I kan tyde hvad det er jeg spørg om. haha

Baby er "for tidligt født" hvis du føder mere end 3 uger for tidligt. Ellers ikke.

Anmeld

16. juni 2010

karina1980

min den store betragtes stadig som for tidlig født, fordi han er født 36+6 med en kamp vægt på 3384 og 51 cm lang.

den JM som tog imod ham sammen med resten af det crew de havde linet op pga for tidlig fødsel mente så bestemt ikke han var for tidlig født, da han var så fin da han kom ud, uden foster fedt eller noget.

men hver gang vi nævner noget får vi smidt i hovedet at han jo også er født for tidligt

ifølge min egen udregning er han født præcis på terminsdatoen,

Anmeld

16. juni 2010

Muffinmus

hmm, er det ikke bare før uge 37???

Jeg fik hande 38+0, men tror mest det handlede  om den tråd hvor en skrev at hvis de bare var født en smule før termin kunne det have betydning..i hvert fald den eneste grund jeg jeg skrev i tråden.

Anmeld

16. juni 2010

TinaPina

Jeg har lige læst en artikel om en undersøgelse der siger, at selv når man er født en uge før termin er man i risikozonen for at få følger af det. Der var en række ting man skulle gøre ved sit barn, man skulle svøbe det på en bestemt måde og flere andre ting man kunne gøre, for at gøre godt for den for tid barnet er født for tidligt.

Det er da bestemt noget jeg har tænkt mig at gøre, hvis jeg kommer i den situation, og jeg har også tænkt mig at snakke med både læge og jordemoder om det.

Anmeld

16. juni 2010

Ansemusen

uanset hvad man selv synes, er den offentlige/faglige grænse 37+0. Altså er tre uger før termin IKKE for tidligt!

Anmeld

16. juni 2010

Livsmor

Jeg fødte min den første i uge 31+5, så derfra ved jeg, at føder man før uge 37, så føder man før tid.

Men ved også, at man ikke kan tage alle børn over samme kam. Der er jo også børn, der fødes til termin, der indlægges efter fødslen.

Og fordi man er "født før tid", behøver man ikke komme til at fejle noget.

Anmeld

17. juni 2010

Tulle28

Malene84 skriver:

godaften damer,

altså... hmm... nu undrer mig det lidt. Der er flere herinde der skriver at deres børn er født for tidligt og så skriver de at de har født i uge 38  Jeg fødte selv i uge 38+1 - men har da aldrig tænkt det som at drengene skulle være født for tidligt. Jeg troede ikke de gik under den kategori.

Jeg vil vide det fordi, jeg ikke aner om jeg skal regne fra den dag de blev født eller fra min terminsdato - altså at drengene fx. får et tigerspring i uge 7 og ikke i uge 5 - som "normale" børn. Håber I kan tyde hvad det er jeg spørg om. haha

Iflg. bogen "Vidunderlige uger" skal du regne fra terminsdagen - dvs. springet i uge 5, kommer først når dine drenge er 7 uger

Jeg fødte i 38+0 ved PKS, men regner da ikke for at have født for tidligt... Bare før termin.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.