hmm - hvornår er man for tidlig født?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
24 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Malene84

godaften damer,

altså... hmm... nu undrer mig det lidt. Der er flere herinde der skriver at deres børn er født for tidligt og så skriver de at de har født i uge 38  Jeg fødte selv i uge 38+1 - men har da aldrig tænkt det som at drengene skulle være født for tidligt. Jeg troede ikke de gik under den kategori.

Jeg vil vide det fordi, jeg ikke aner om jeg skal regne fra den dag de blev født eller fra min terminsdato - altså at drengene fx. får et tigerspring i uge 7 og ikke i uge 5 - som "normale" børn. Håber I kan tyde hvad det er jeg spørg om. haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

tb

Jeg mener at man siger, at hvis baby er født fra 37+0, så er det ikke for tidligt født..

Knus Tina

Anmeld

16. juni 2010

frk Jensen

tb skriver:

Jeg mener at man siger, at hvis baby er født fra 37+0, så er det ikke for tidligt født..

Knus Tina

Har også fået at vide at det var lovligt at føde efter uge 37.... Jeg fødte uge 38+1, og marcus var hverken for lille eller bagud i udvikling.

Kram

Anmeld

16. juni 2010

silden85

Malene84 skriver:

godaften damer,

altså... hmm... nu undrer mig det lidt. Der er flere herinde der skriver at deres børn er født for tidligt og så skriver de at de har født i uge 38  Jeg fødte selv i uge 38+1 - men har da aldrig tænkt det som at drengene skulle være født for tidligt. Jeg troede ikke de gik under den kategori.

Jeg vil vide det fordi, jeg ikke aner om jeg skal regne fra den dag de blev født eller fra min terminsdato - altså at drengene fx. får et tigerspring i uge 7 og ikke i uge 5 - som "normale" børn. Håber I kan tyde hvad det er jeg spørg om. haha

jeg vil sige at jeg blev fortidligt født, min mor født mig i uge 26 og jeg vejede 850g, og hun fødte mig for tidligt fordi hendes fostervand var begyndt at sive, og hendes læge den gang, ville ikke ta hende seriøs, da hun sagde at det var fostervand der kom

Anmeld

16. juni 2010

XXSS

Ekstrem for tidlig fødsel er når det er før uge 28.

For tidlig fødsel er fødsel før udgangen er 37. uge.

Så rent faktisk er babyer der er født i uge 38 regnet for at være født til tiden.

Håber det gav mening.

Anmeld

16. juni 2010

wamse

For mig er en for tidlig født når det er før uge 38. Da jeg fødte Lærke fik jeg af vide på sygehuset at det hed +/- 14 dage fra terminsdatoen.

Anmeld

16. juni 2010

Ida.

At føde inden for termin er at føde mellem uge 37+0 og uge 42+0 MEN når man snakker tigerspring, skal man ifølge bogen regne fra den oprindelige terminsdato - altså der hvor du ville have været i 40+0...

Anmeld

16. juni 2010

CiSo

jeg giver dig ret, jeg var også blevet rigtig meget forvirret over det, da der jo som du nævner flere der siger at deres børn er født for tideligt i 38 og noget, hvilket jeg slet ikke kunne se meningen i, da jeg også havde hørt det der med at det er tilladt at føde fra uge 37 af!

Anmeld

16. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Fik selv pks i 38+2 pga tværleje.

Syntes mange hænger sig i ordet for tidlig født, burde hellere se på sammen hæng mellem vægt, længde og alm tilstand.

Nogle kan jo føde børn i uge 36 der vejer 3500 g og ligeledes den anden vej kan man føde i 40+4 og få en bette én.

Engelske undersøgelser har lige vist/off.lig gjort en undersøgelse der viser at selv baby'er der bliver født blot 1 uge før termin, har større % chance for at få indlærings vanskligheder - adhd o.lign.

End hos mødre der går tiden ud....

Anmeld

16. juni 2010

Simplyred

Iføle diverse graviditetsbøger, er barnet klart til fødsel, når man rammer 37+0....- 3 uger før termin og 2 uger efter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.