Børn og begrebet tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Ida.

TbCp skriver:

Det må jeg prøve lørdag... og så se om hun forstår det....

Mon ikke? Vi taler altid meget om, hvad der skal ske dagen efter - især hvis Annika har svært ved at falde i søvn, så sætter jeg mig med hende og fortæller, hvad der skal ske imorgen, hvad hendes far skal og hvad Lina skal - så er det ofte, at der falder en hel anden ro over hende...har tænkt, at det må være svært ikke at vide, hvad der skal ske den næste dag; er det en vuggestuedag eller fridag? Skal vi andet end det vi plejer? Og hvad?

Måske er det derfor hun har en god fornemmelse af, hvad "imorgen" er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Mon ikke? Vi taler altid meget om, hvad der skal ske dagen efter - især hvis Annika har svært ved at falde i søvn, så sætter jeg mig med hende og fortæller, hvad der skal ske imorgen, hvad hendes far skal og hvad Lina skal - så er det ofte, at der falder en hel anden ro over hende...har tænkt, at det må være svært ikke at vide, hvad der skal ske den næste dag; er det en vuggestuedag eller fridag? Skal vi andet end det vi plejer? Og hvad?

Måske er det derfor hun har en god fornemmelse af, hvad "imorgen" er

Det kan du have helt ret i.... vi andre ved jo, mere eller mindre, hvad dagen bringer.... men de vågner bare op og aner ikke havd der skal ske...
Det har jeg faktisk slet ikke tænkt over før nu! Og ja det er da helt sikkert en god måde at få begrebet tid ind på!

Anmeld

15. juni 2010

Ida.

TbCp skriver:

Det kan du have helt ret i.... vi andre ved jo, mere eller mindre, hvad dagen bringer.... men de vågner bare op og aner ikke havd der skal ske...
Det har jeg faktisk slet ikke tænkt over før nu! Og ja det er da helt sikkert en god måde at få begrebet tid ind på!

Lige præcis - vi har jo inde i vores hovede, hvad der skal ske både idag, imorgen, dagen efter og i næste måned - de vågner op og aner ikke, hvad det er for en dag, og hvad der skal ske!

Anmeld

15. juni 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Lige præcis - vi har jo inde i vores hovede, hvad der skal ske både idag, imorgen, dagen efter og i næste måned - de vågner op og aner ikke, hvad det er for en dag, og hvad der skal ske!

Tak for godt råd! Endnu engang

Anmeld

15. juni 2010

AnneBJ

TbCp skriver:

Helt enig i forhold til at tælle antal nætter... Og måske, hvis hun kan lide at tegne osv, kan man sætte en kryds om morgenen når man står op? Self. skal hun ikke vide hvad 3 kryds er, men når der er kryds i alle "firkanterne" er det mormors fødselsdag.. Ellers ved et  barn der ikke kan tælle, jo ikke hvor meget tre nætter er...

Anmeld

15. juni 2010

TbCp

AnneBJ skriver:

Helt enig i forhold til at tælle antal nætter... Og måske, hvis hun kan lide at tegne osv, kan man sætte en kryds om morgenen når man står op? Self. skal hun ikke vide hvad 3 kryds er, men når der er kryds i alle "firkanterne" er det mormors fødselsdag.. Ellers ved et  barn der ikke kan tælle, jo ikke hvor meget tre nætter er...

Ja den var måske også god at bruge.... måske til hendes næste fødselsdag eller når vi nærmer os jul... eller der har vi jo julekalender men ellers

Anmeld

15. juni 2010

Ida.

TbCp skriver:

Det var da så lidt!!

Anmeld

15. juni 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Min tidligere niece forstod det hvis man forklarede hende, hvor mange dage hun skulle sove op til 3 dage. Så hvis vi sagde, at hun skulle sove to gange inden vi skulle til fødselsdag, så kunne hun forholde sig til det

Ligesom jeg skrev..

Anmeld

15. juni 2010

TbCp

Laulund87 skriver:

Jeg ved ikke helt hvor gamle de er før de forstår det, men jeg har hørt at man foreksempel skal sige "når mor lige har lagt tøj sammen, kan vi lege" i stedet for at sige, "om 2 minutter kan vi lege" Så er det nemmere at forholde sig til.

Måske kunne du sige til hende at når hun har sovet to gange skal i til mormors fødselsdag?

Ja det har du helt ret i... for de kan jo se hvornår man f.eks. er færdig med vasketøjet.. men 2 min... hmmm

Anmeld

15. juni 2010

Laulund87

TbCp skriver:

Ja det har du helt ret i... for de kan jo se hvornår man f.eks. er færdig med vasketøjet.. men 2 min... hmmm

Det tænker jeg også lidt. Det må være frustrerende for sådan en lille størrelse når hun ikke lige forstår begrebet

Men det er nok bare heller ikke altid lige nemt hvordan man forklarer det bedst muligt så de forstår det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.