mor 2010 skriver:
Tusind tak for svaret, har ledt overalt på nettet for at finde lidt svar men har slet ikk ku finde ud af hvem man sku kontakte.
Jeg vil ringe til min læge i morgen tidlig, men er bange for han (som sædvanlig) bare 'afviser' mig og siger jeg skal vente til næste konsultation med JM 
Ja det samme må gælde for mig med kostvaner hvis jeg os har det. Jeg er kun 16+6 så det er ret tidligt.
Tak for hjælpen 
Hvis din læge siger det til dig i morgen, så vil jeg ringe til min JM og bede hende om at få dig til glukosebelastning. Han SKAL da bare tage det seriøst!
Havde selv graviditetssukkersyge og som de andre har skrevet, var det ikke så slemt som frygtet og man kan selv gøre meget for at holde blodsukkeret nede med kosten, den der var værst i mit tilfælde var fasteblodsukkeret (man danner ikke så meget insulin om natten under graviditet). Var lige forbi riget og vende da der var tale om jeg evt. skulle have insulin, men kunne heldigvis få det ned igen (3 målinger der ikke var OK).
Men det var da et forfærdeligt sted, alt tog bare meget længere tid en på Roskilde, så var rigtig glad for at komme tilbage igen, så håber I alle undgår insulin og kan føde på Jeres foretrunke sygehus ;o)
Sandsynligheden for I får lov til at gå over tid er ikke ret stor, så alt efter størrelsen på baby bliver I måske sat igang og sikkert senest til termin (den besked fik jeg) - blev sat igang 8 dage før termin - fødte godt nok først 4 dage senere. Og de havde skudt godt 1 kg forkert på min datter, så tag ikke alt hvad lægerne siger for gode varer og stil gerne kritiske spørgsmål.
Anmeld