graviditetssukkersyge... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

Canielsen

mor 2010 skriver:

Tusind tak for svaret, har ledt overalt på nettet for at finde lidt svar men har slet ikk ku finde ud af hvem man sku kontakte.

Jeg vil ringe til min læge i morgen tidlig, men er bange for han (som sædvanlig) bare 'afviser' mig og siger jeg skal vente til næste konsultation med JM

Ja det samme må gælde for mig med kostvaner hvis jeg os har det. Jeg er kun 16+6 så det er ret tidligt.

Tak for hjælpen

Hvis din læge siger det til dig i morgen, så vil jeg ringe til min JM og bede hende om at få dig til glukosebelastning. Han SKAL da bare tage det seriøst!

Havde selv graviditetssukkersyge og som de andre har skrevet, var det ikke så slemt som frygtet og man kan selv gøre meget for at holde blodsukkeret nede med kosten, den der var værst i mit tilfælde var fasteblodsukkeret (man danner ikke så meget insulin om natten under graviditet). Var lige forbi riget og vende da der var tale om jeg evt. skulle have insulin, men kunne heldigvis få det ned igen (3 målinger der ikke var OK).

Men det var da et forfærdeligt sted, alt tog bare meget længere tid en på Roskilde, så var rigtig glad for at komme tilbage igen, så håber I alle undgår insulin og kan føde på Jeres foretrunke sygehus ;o)

Sandsynligheden for I får lov til at gå over tid er ikke ret stor, så alt efter størrelsen på baby bliver I måske sat igang og sikkert senest til termin (den besked fik jeg) - blev sat igang 8 dage før termin - fødte godt nok først 4 dage senere. Og de havde skudt godt 1 kg forkert på min datter, så tag ikke alt hvad lægerne siger for gode varer og stil gerne kritiske spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

mor 2010

marhemor skriver:

Var så lidt

Håber da ikke at han afviser dig Det er da en dum læge, der ikke tager det alvorligt, hvis man ser på alle de instanser der virkelig tager min sag seriøst! (Jeg synes jo næsten at de er FOR seriøse )

Pøj pøj med det, du må meget gerne skrive og fortælle mig hvordan det går

Som forventet var han ret ligeglad med jeg gerne ville undersøges for evt. g.sukkersyge. Men da jeg alligevel skulle op med en urinprøve pga tidligere blærebetændelse fik jeg overtalt ham til lige at teste for sukker også.

Men hvis der er sukker i stadig vil han ikke gøre noget før næste lægetjek om 7 uger, hvor han vil henvise mig til en glucose? test, eller noget i den retning, når jeg er 28 uger henne
Synes ikke rigtig han ta'r det særlig alvorligt at jeg var bekymret. Vil jo bare gerne sikre at babyen har det godt hvis nu jeg har det.

Overvejer at ringe til JM men hun kan vel heller ikke gøre det store ved det. Så må nok bare vente..

Anmeld

16. juni 2010

mor 2010

Canielsen skriver:

Hvis din læge siger det til dig i morgen, så vil jeg ringe til min JM og bede hende om at få dig til glukosebelastning. Han SKAL da bare tage det seriøst!

Havde selv graviditetssukkersyge og som de andre har skrevet, var det ikke så slemt som frygtet og man kan selv gøre meget for at holde blodsukkeret nede med kosten, den der var værst i mit tilfælde var fasteblodsukkeret (man danner ikke så meget insulin om natten under graviditet). Var lige forbi riget og vende da der var tale om jeg evt. skulle have insulin, men kunne heldigvis få det ned igen (3 målinger der ikke var OK).

Men det var da et forfærdeligt sted, alt tog bare meget længere tid en på Roskilde, så var rigtig glad for at komme tilbage igen, så håber I alle undgår insulin og kan føde på Jeres foretrunke sygehus ;o)

Sandsynligheden for I får lov til at gå over tid er ikke ret stor, så alt efter størrelsen på baby bliver I måske sat igang og sikkert senest til termin (den besked fik jeg) - blev sat igang 8 dage før termin - fødte godt nok først 4 dage senere. Og de havde skudt godt 1 kg forkert på min datter, så tag ikke alt hvad lægerne siger for gode varer og stil gerne kritiske spørgsmål.

Har først læst dit svar nu, så vil prøve at ringe til JM med det samme  Troede bare ikke hun kunne gøre noget hvis min læge havde afvist mig.

Hvor er jeg glad for at læse der ikke sker noget vildt ved det, har jo gået og frygtet alle mulige ting da jeg ikke vidste hvad det indebar hvis man har det.

Tak for svaret

Anmeld

16. juni 2010

marhemor

mor 2010 skriver:

Som forventet var han ret ligeglad med jeg gerne ville undersøges for evt. g.sukkersyge. Men da jeg alligevel skulle op med en urinprøve pga tidligere blærebetændelse fik jeg overtalt ham til lige at teste for sukker også.

Men hvis der er sukker i stadig vil han ikke gøre noget før næste lægetjek om 7 uger, hvor han vil henvise mig til en glucose? test, eller noget i den retning, når jeg er 28 uger henne
Synes ikke rigtig han ta'r det særlig alvorligt at jeg var bekymret. Vil jo bare gerne sikre at babyen har det godt hvis nu jeg har det.

Overvejer at ringe til JM men hun kan vel heller ikke gøre det store ved det. Så må nok bare vente..

Jeg synes altså at det er for langt ude, at han ikke tager det seriøst, dels din bekymring, dels at der rent faktisk er påvist glukose i din urin.

Har din JM ikke en tlf.tid, så du kan ringe til hende og spørge hende om hvad hun vil anbefale dig?

Krydser fingre for dig

Anmeld

16. juni 2010

mor 2010

marhemor skriver:

Jeg synes altså at det er for langt ude, at han ikke tager det seriøst, dels din bekymring, dels at der rent faktisk er påvist glukose i din urin.

Har din JM ikke en tlf.tid, så du kan ringe til hende og spørge hende om hvad hun vil anbefale dig?

Krydser fingre for dig

Synes os det er vildt dårligt når jeg forklarer jeg er meget bekymret. Har nærmest ikk ku sove siden  jeg var ved jm fordi jeg tænker så meget over det.
Hun virkede meget bekymret, og specielt da hun spurgte hvad jeg havde spist og jeg fortalte jeg ikk havde spist siden aftenen før. Der så hun helt forkert ud i hovedet som om der var noget helt galt så
Min læge har heller ikk taget det alvorligt at jeg stadig kaster op, har kvalme 24-7 og hele tiden er svimmel. Nogle gange så slemt jeg får pletter for øjnene eller der går et par sekunder hvor jeg intet kan se. MEGET ubehageligt. Det sku jeg bare ta med sagde han...

Jeg ringede til hende jeg troede var min jm, men hun sagde så hun kun var vikar i sidste uge. Men gav mig et andet nummer jeg så kunne ringe til, det virkede bare ikke så det hjalp mig ligemeget. Så besluttede mig for at vente og høre i morgen om der stadig er sukker i urinen.
Så vil jeg prøve at FORLANGE min læge gør noget mere ved det. Selvom det virker meget umuligt.
Føles bare som om der er rigtig lang tid til..

Anmeld

16. juni 2010

marhemor

mor 2010 skriver:

Synes os det er vildt dårligt når jeg forklarer jeg er meget bekymret. Har nærmest ikk ku sove siden  jeg var ved jm fordi jeg tænker så meget over det.
Hun virkede meget bekymret, og specielt da hun spurgte hvad jeg havde spist og jeg fortalte jeg ikk havde spist siden aftenen før. Der så hun helt forkert ud i hovedet som om der var noget helt galt så
Min læge har heller ikk taget det alvorligt at jeg stadig kaster op, har kvalme 24-7 og hele tiden er svimmel. Nogle gange så slemt jeg får pletter for øjnene eller der går et par sekunder hvor jeg intet kan se. MEGET ubehageligt. Det sku jeg bare ta med sagde han...

Jeg ringede til hende jeg troede var min jm, men hun sagde så hun kun var vikar i sidste uge. Men gav mig et andet nummer jeg så kunne ringe til, det virkede bare ikke så det hjalp mig ligemeget. Så besluttede mig for at vente og høre i morgen om der stadig er sukker i urinen.
Så vil jeg prøve at FORLANGE min læge gør noget mere ved det. Selvom det virker meget umuligt.

Forstår seriøst godt dine frustrationer..

Ellers kunne du evt. tage kontakt til det svangreambulatorium på det sygehus du skal føde på, for at høre hvordan du skal forholde dig til det? Det er dem der har sat det hele i gang for mit vedkommende, de tolererer i hvert fald ikke noget...

Ellers tror jeg at jeg seriøst ville overveje at skifte læge, for uanset hvad skal han da tage dine bekymringer seriøst... Kan ikke lade være med at tænke på om han vil tage dine bekymringer seriøst når du kommer og er bekymret for bebsen??

Du får lige et stort med på vejen!

Anmeld

16. juni 2010

Canielsen

mor 2010 skriver:

Som Marhemor skriver - vil jeg da også være bekymret for om han vil tage dig seriøst når du kommer med den lille bebs, så vil helt klart også overveje at skifte læge. Hvis din JM ikke henviser dig vil jeg også tale med dem på svangreambulatorium hvor du skal føde. Lige meget hvad man kommer med som gravid - skal dem man kommer til bare tage det seriøst. Det var heldigvis den oplevelse jeg har haft på Roskilde Sygehus, så håber du snart får lidt ro i sjælen

Man skal jo ikke have bekymringer - men gerne nyde sin graviditet så godt som muligt

Tager du jern enten piller ellers kan jeg anbefale Kräuterblut som er flydende og ikke helt så hårdt ved maven som pillerne. Der står godt nok man skal tjekke med lægen inden man anvender dem som gravid, men min læge og JM sagde begge go for det. Jeg havde selv samme problem som dig, med at få lidt prikker for øjnene eller lidt svimmel - har det igen hvor jeg stadig ammer (har lige "glemt" at tage jern et stykke tid UPS).

Håber der er godt nyt fra dig i morgen - at du har fået en tid til glukosebelastningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.