Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Tillykke med den afsluttede sag!
Annika kørte også maden rundt i håret - og Lina gør det samme. Jeg ved jo, at det går over (men kan faktisk overhovedet ikke huske, hvornår Annika stoppede med det ). Jeg skælder aldrig ud over det - men fortæller hende i stedet, hvor jeg gerne vil have maden hen; "I munden, Lina" (nogle gange er det nødvendigt at pege på hendes mund - og her er det vigtigt at understrege, at det skal være hendes mund og ikke din mund for så kan du godt regne med at få serveret ) og så roooooser jeg hende til skyerne, når der bliver proppet en bid i munden (kun selvfølgelig, hvis hun lige har most det rundt i håret - det er ikke sådan, jeg roser hende til skyerne ved hver eneste bid ved hvert eneste måltid )...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
har lige været til vores længe ventede tid hos neurologen – det tog under 10 minutter, der er ingen tegn på spasticitet hos lilja overhovedet og sagen er nu afsluttet. sådan! jeg spurgte den kloge mand om det ikke var en anelse hidsigt at sige "cerebral parese" bare fordi lilja har været lidt bagud grovmotorisk (underforstået: er du klar over hvor bekymret i har gjort mig??). han forklarede at cp er lumsk, og at et barn i den alder kan have mindre motoriske problemer og pludselig udvikle massiv spasticitet . godt det ikke hang sådan sammen for os... så det er jo rigtig dejligt! men når stoltheden er dampet lidt af hos lilja har jeg altså en høne jeg skal plukke med hende: hvorfor, lille billefis, hvorfor skal du altid køre din mad rundt i håret? HVORFOR?? mor får stress! mor gider ikke vaske dit hår hver dag!!! andre der har samme problem?
har lige været til vores længe ventede tid hos neurologen – det tog under 10 minutter, der er ingen tegn på spasticitet hos lilja overhovedet og sagen er nu afsluttet. sådan!
jeg spurgte den kloge mand om det ikke var en anelse hidsigt at sige "cerebral parese" bare fordi lilja har været lidt bagud grovmotorisk (underforstået: er du klar over hvor bekymret i har gjort mig??). han forklarede at cp er lumsk, og at et barn i den alder kan have mindre motoriske problemer og pludselig udvikle massiv spasticitet . godt det ikke hang sådan sammen for os...
så det er jo rigtig dejligt! men når stoltheden er dampet lidt af hos lilja har jeg altså en høne jeg skal plukke med hende: hvorfor, lille billefis, hvorfor skal du altid køre din mad rundt i håret? HVORFOR?? mor får stress! mor gider ikke vaske dit hår hver dag!!! andre der har samme problem?
YESS, det problem har vi også herhjemme med Celina.Det er PÆNT irriterende....og ikke pænt! Gæt en ret - udfra frisuren
DEJLIGT med de glædelige nyheder!Og ja, GODT at det ikke var tilfældet med det dersens CP. uhyggeligt!
Det glæder mig meget på jeres vegne, at høre, at dén sag nu er afsluttet.
HURRA! tillykke!!
måske ikke med leverpostejspomaden, med med en sund og rask datter
(talte lige i tlf med min mor idag og hun sagde endnu en gang "hende tvillingemoren du kender, jeg forstår ikke hvordan hun klarer den, hun er så SEJ!" - fordi vi snakkede om mænd )
Sikke en lettelse.................rart at få "frikendt" sit barn, for så alvorlig en mistanke.
Vi har også "major hair issues" herhjemme................f.eks tog Ida sin tallerken med mad, oven på hovedet og gned den godt rundt i håret her til aften. Hun er lige pt. ved at blive badet af farmand. Så det er vist en fase..........som med garanti går over igen. Hun eksperimentere jo med konsistenser, og det får hun i et vist omfang lov til.
TbCp skriver: Dejligt at det nu er afsluttet!!!! En af mine dagplejeunger smørrer også altid mad rundt i håret.... men jeg gør ikke andet end at tørre af med en klud så får forældrene æren af selv at vaske makreldunsten ud
Dejligt at det nu er afsluttet!!!!
En af mine dagplejeunger smørrer også altid mad rundt i håret.... men jeg gør ikke andet end at tørre af med en klud så får forældrene æren af selv at vaske makreldunsten ud
gjorde jeg også efter frokost, som om jeg var ved at gøre rent og gik og tørrede ting af med en klud
Skouboe skriver: Siger MEGET bestemt "NEJ!" (og kæmper for at holde masken når ungen sidder med 7 pastaskruer stikkende ud af frisuren og ser MEGET uskyldig ud) og tager det ud af hånden på hende.. Det har ikke den store effekt, så Freja får også vasket hår temmelig tit. Derudover håber jeg det er en fase og hun snart finder på noget andet. Jeg har haft noget held til at aflede hende ved at bruge gaflen mere og mere (i starten puttede jeg mad på den og gav den til hende - nu prøver hun mere og mere selv) - når det lykkes hende selv at få maden på gaflen og ind i munden bliver hun helt vildt stolt - og glemmer alt om at maden skal i håret. Det kræver iøvrigt også en væsentligt bedre motorik end hun er i besiddelse af at tvære maden sådan rigtigt effektivt ud i håret med en gaffel...
Siger MEGET bestemt "NEJ!" (og kæmper for at holde masken når ungen sidder med 7 pastaskruer stikkende ud af frisuren og ser MEGET uskyldig ud) og tager det ud af hånden på hende..
Det har ikke den store effekt, så Freja får også vasket hår temmelig tit.
Derudover håber jeg det er en fase og hun snart finder på noget andet.
Jeg har haft noget held til at aflede hende ved at bruge gaflen mere og mere (i starten puttede jeg mad på den og gav den til hende - nu prøver hun mere og mere selv) - når det lykkes hende selv at få maden på gaflen og ind i munden bliver hun helt vildt stolt - og glemmer alt om at maden skal i håret.
Det kræver iøvrigt også en væsentligt bedre motorik end hun er i besiddelse af at tvære maden sådan rigtigt effektivt ud i håret med en gaffel...
synes også det er meget svært at holde masken når de gør det! men god ide, jeg vil prøve at aflede med gaflen
idamaria83 skriver: Tillykke med den afsluttede sag! Annika kørte også maden rundt i håret - og Lina gør det samme. Jeg ved jo, at det går over (men kan faktisk overhovedet ikke huske, hvornår Annika stoppede med det ). Jeg skælder aldrig ud over det - men fortæller hende i stedet, hvor jeg gerne vil have maden hen; "I munden, Lina" (nogle gange er det nødvendigt at pege på hendes mund - og her er det vigtigt at understrege, at det skal være hendes mund og ikke din mund for så kan du godt regne med at få serveret ) og så roooooser jeg hende til skyerne, når der bliver proppet en bid i munden (kun selvfølgelig, hvis hun lige har most det rundt i håret - det er ikke sådan, jeg roser hende til skyerne ved hver eneste bid ved hvert eneste måltid )...
jeg siger også at maden skal i munden, ikke i håret – så putter hun det i munden, tager det ud igen og op i håret, alt imens hun er ved at dø af grin
JustAnotherName skriver: YESS, det problem har vi også herhjemme med Celina.Det er PÆNT irriterende....og ikke pænt! Gæt en ret - udfra frisuren DEJLIGT med de glædelige nyheder!Og ja, GODT at det ikke var tilfældet med det dersens CP. uhyggeligt! Det glæder mig meget på jeres vegne, at høre, at dén sag nu er afsluttet.
okay, jeg begynder at kunne se at jeg ikke er den eneste der har det problem med maden i håret!
Tjuhl skriver: HURRA! tillykke!! måske ikke med leverpostejspomaden, med med en sund og rask datter (talte lige i tlf med min mor idag og hun sagde endnu en gang "hende tvillingemoren du kender, jeg forstår ikke hvordan hun klarer den, hun er så SEJ!" - fordi vi snakkede om mænd )
din mor er sød
hvad var det i snakkede om om mænd?
Milka skriver: jeg siger også at maden skal i munden, ikke i håret – så putter hun det i munden, tager det ud igen og op i håret, alt imens hun er ved at dø af grin
Haha ej sorry men det er da komisk...mon ikke det bare går over af sig selv eller jeg ved det går over af sig selv!
Annika ser i hvert fald ikke længere sådan her ud når hun spiser:
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128