Ej ved du nu hvad
For det første, så låner man ikke penge til en gave.... Sådan helt grundlæggende økonomisk snusfornuftsiger, at sådan sparer man op til.
For det andet, så er den bror der da vist en, der lige skla have at vide, hvor skabet det skal sættes hen. Og når din kæreste ikke er mand nok til det, så må du jo starte og så acceptere at der er nogen, der bliver sure, det er deres eget problem. Din kæreste må da ordne gaverne til hans familie! Så han må sige til hans bror, at han ikke har pengene til at betale de fliser og en anden gang ville det nok være ebn god ide at aftale gaven INDEN man bestiller 200 kvm (!) fliser (skal de anlægge en mindre maskinhal eller hvad?)...
Synes du skal ringe ned i banken og aflyse det lån og så sige til din kæreste at det må han sgu selv ligge og rode med, din økonomi skal ikke fuckes op pga. hans familie.
I lang tid havde min kæreste og jeg det sådan at vi betalte hver især til vores egen familie (og skrev jo så selvfølgelig hinanden på kortet...) - han har en kæmpe familie, hvor de ikke giver så store gaver og min familie er ikke så stor og vi giver for lidt mere til hver enkelt, så i sidste ende var det nok de samme beløb, men bare fordelt over et forskelligt antal mennesker... Det fungerede ganske glimrende. Da hans mor kom og ville låne penge, var det også af hans eget til-sig-selv-beløb han tog dem fra, for det havde ligesom ikke noget med vores fælles økonomi at gøre. Man skal selvfølgelig ikke gå i små sko, men der må også godt være ret og rimelighed i det!!
Held og lykke og god fornøjelse med den svigerfamilie der
Anmeld