:'( hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

klmf

Ej ved du nu hvad

For det første, så låner man ikke penge til en gave.... Sådan helt grundlæggende økonomisk snusfornuftsiger, at sådan sparer man op til.

For det andet, så er den bror der da vist en, der lige skla have at vide, hvor skabet det skal sættes hen. Og når din kæreste ikke er mand nok til det, så må du jo starte og så acceptere at der er nogen, der bliver sure, det er deres eget problem. Din kæreste må da ordne gaverne til hans familie! Så han må sige til hans bror, at han ikke har pengene til at betale de fliser og en anden gang ville det nok være ebn god ide at aftale gaven INDEN man bestiller 200 kvm (!) fliser (skal de anlægge en mindre maskinhal eller hvad?)...

Synes du skal ringe ned i banken og aflyse det lån og så sige til din kæreste at det må han sgu selv ligge og rode med, din økonomi skal ikke fuckes op pga. hans familie.

I lang tid havde min kæreste og jeg det sådan at vi betalte hver især til vores egen familie (og skrev jo så selvfølgelig hinanden på kortet...)  - han har en kæmpe familie, hvor de ikke giver så store gaver og min familie er ikke så stor og vi giver for lidt mere til hver enkelt, så i sidste ende var det nok de samme beløb, men bare fordelt over et forskelligt antal mennesker... Det fungerede ganske glimrende. Da hans mor kom og ville låne penge, var det også af hans eget til-sig-selv-beløb han tog dem fra, for det havde ligesom ikke noget med vores fælles økonomi at gøre. Man skal selvfølgelig ikke gå i små sko, men der må også godt være ret og rimelighed i det!!

Held og lykke og god fornøjelse med den svigerfamilie der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

L.J.L

Kirle skriver:

ok du skal låne penge i banken til en gave som du ikke vidste noget om til nogle mennesker som du ikke er på "gave-fod" med fordi du har spildt olie på deres gamle fliser???

øøøøhhhhh.... WTF!? Der må du sgu qvinde dig op og sige "NEJ!"

Og ikke blive uvenner?? Så de folk som bør beskytte dig mest, kæresten og (snart) familie, må vade rundt ovenpå dig???

KEd af at sige det søde, men tror du skal til at få noget ryggrad. Din historie er så forkert på så mange måder at jeg ikke ved hvor jeg skal starte eller slutte...

Lige mine ord!

Anmeld

15. juni 2010

XXSS

Det virker helt i skoven - jeg var blevet hamrende tosset, hvis det havde været mig og helt ærlig 200 m2 det koster altså en bondegård og ikke noget man bare køber ud at forhøre sig først om det så er din kæreste der er et fjols fordi han måske ikke har oplyst dig om at han er blevet spurgt ved jeg jo ikke!

Men som andre skriver så må de altså retur, man skal da ikke gå bankerot pga en gave til andre.

Du må da gerne opdatere hvad det bliver til er da nysgerrig for de virker ikke helt snusfornuftige beklager

Anmeld

15. juni 2010

Ann.

Seriøst? COME ON!

Det der dur bare slet ikke! Du skal da klart aflyse det lån med det samme og vise at du har lidt rygrad og så sige nej til din kæreste og hans bror!

Spildt olie??? WTF?? Hvem kan ikke komme til det??

Sikke da et par klaphatte - undskyld mit sprog!

Anmeld

15. juni 2010

pussekat

luppe-laban skriver:

hej i skønne piger..

håber i kan hjælpe mig lidt..

min kærestes bror syns han skulle give deres forælder et gavekort på 200 km2 kliser i sølvbryllupsgave. men broren havde bare ikke sagt at vi os var med i gaven. han sagde det først dagen hvor de fik det.

jeg havde endelig købt en kurv til dem, som skulle være fra kæresten og mig. men nu står min svoger og skal ha de penge til fliserne, fordi de skal betales. min kæreste ringede til banken og hun sagde nej, når så måtte jeg jo ringe til banken og høre om jeg kunne låne dem, og det kan jeg godt. fortalte min mor det og hun blev skide sur for det kunne ikke passe de skulle give så dyr en gave når de ikke har råd afligevel. og så jeg skal låne så mange penge, for jeg får jo ikke så meget i gave af dem. 

men kæresten og hans bror siger at jeg jo også har spildt olie på deres fliser.  

vi står og skal flytte så jeg føler bare alt er lidt røv, vil jo ikke blive uvenner med nogle af dem. håber i kan hjælpe og i forstår mit indlæg.

hejsa

ja hallo give en gave man førte høre om dag før tak sige jeg du skal give dem nye  kliser før dig fordi der er kom olie på dem ja men vil det så også sige at vis du her lån der wc og 2 time efter skal de ud og have et nyt så skal du også betalt det ???? kan bliv så  over så da nok folk her selv en familie som gør som det pas dem og tro jeg vil betalt der

jeg vil ikke gå ud og lån penge til en gave ikke for 5 øre

sige til ham at i her købe en gave til dem

og vis han bliv sur over det så sige til han at så kun han jo have kom når før til jer og høre om i vil være med til det

Anmeld

15. juni 2010

VIPpigen

Nej nej nej.... DU betaler IKKE for det. Det må din kære kæreste selv klare. Men din svoger må selv klare det hvis han IKKE har oplyst JER om det. Det holder bare ikke, og den undskyldning på noget olie.... arrr, du'r heller ikke... Ellers kan du betale for de hvad 2-4 fliser du har ødelagt, og de kan deles om resten... Helt ærligt. Du må ikke føje dem. Og du skal slet ikke optage lån for det.

Er lidt nysgerrig, hvor mange penge handler det om. Du skal ikke svare hvis du ikke vil ud med det... Stor  herfra.

Anmeld

15. juni 2010

Na-Wi

VIPpigen skriver:

Nej nej nej.... DU betaler IKKE for det. Det må din kære kæreste selv klare. Men din svoger må selv klare det hvis han IKKE har oplyst JER om det. Det holder bare ikke, og den undskyldning på noget olie.... arrr, du'r heller ikke... Ellers kan du betale for de hvad 2-4 fliser du har ødelagt, og de kan deles om resten... Helt ærligt. Du må ikke føje dem. Og du skal slet ikke optage lån for det.

Er lidt nysgerrig, hvor mange penge handler det om. Du skal ikke svare hvis du ikke vil ud med det... Stor  herfra.

Præcis Betal for de fliser du kom til at spilde på, og så giv dem den kurv du først ville give .. Det andet holder jo på ingen måde ikke.. Jeg ved det kan være svært at sige nej når der er flere der ''presser'' men du bliver nød til det, ellers ender det bare med at de tror de kan løbe om hjørner med dig..

Og efter min mening låner man kun penge hvis det bliver brugt på en selv eller familie (kæreste og børn) 

Håber du får sat de båtnakker på plads

Knus Nanna

Anmeld

15. juni 2010

Lotus86

Nej nej nej, jeg er da helt mundlam... Har da aldrig hørt noget lignende... Altså hvad fanden er det for noget... Man kan da ikke bare drøne ud og købe en dyr gave, som man slet ikke har råd til, og så bare forvente, at i da også lige smider en halv formue i... Nej du, den går altså ikke, jeg håber VIRKELIG ikke at du har betalt de penge.. Jeg ville aldrig nogensinde betale så meget som ÈN krone til de s**** fliser, om så hele familien ville blive sure, I don't care, det er skisme dem der er noget galt med så, ikke dig..

Anmeld

15. juni 2010

IAH

Hej

Der er ikke noget at gøre dér.

Du har jo ikke spildt olie på 200 kvm fliser (skal de bygge en badeanstalt for dine penge?). Du må for guds skyld aflyse det lån. Du skal ikke finde dig i sådan noget..

Det lyder til at du må pisse territoriet lidt af - hellere nu end senere

Knus.

Anmeld

16. juni 2010

lucas<3

tark for jeres svar alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.