:'( hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

lucas<3

hej i skønne piger..

håber i kan hjælpe mig lidt..

min kærestes bror syns han skulle give deres forælder et gavekort på 200 km2 kliser i sølvbryllupsgave. men broren havde bare ikke sagt at vi os var med i gaven. han sagde det først dagen hvor de fik det.

jeg havde endelig købt en kurv til dem, som skulle være fra kæresten og mig. men nu står min svoger og skal ha de penge til fliserne, fordi de skal betales. min kæreste ringede til banken og hun sagde nej, når så måtte jeg jo ringe til banken og høre om jeg kunne låne dem, og det kan jeg godt. fortalte min mor det og hun blev skide sur for det kunne ikke passe de skulle give så dyr en gave når de ikke har råd afligevel. og så jeg skal låne så mange penge, for jeg får jo ikke så meget i gave af dem. 

men kæresten og hans bror siger at jeg jo også har spildt olie på deres fliser.  

vi står og skal flytte så jeg føler bare alt er lidt røv, vil jo ikke blive uvenner med nogle af dem. håber i kan hjælpe og i forstår mit indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

<3

hej i skønne piger..

min kærestes bror syns han skulle give deres forælder et gavekort på 200 km2 kliser i sølvbryllupsgave. men broren havde bare ikke sagt at vi os var med i gaven. han sagde det først dagen hvor de fik det.

jeg havde endelig købt en kurv til dem, som skulle være fra kæresten og mig. men nu står min svoger og skal ha de penge til fliserne, fordi de skal betales. min kæreste ringede til banken og hun sagde nej, når så måtte jeg jo ringe til banken og høre om jeg kunne låne dem, og det kan jeg godt. fortalte min mor det og hun blev skide sur for det kunne ikke passe de skulle give så dyr en gave når de ikke har råd afligevel. og så jeg skal låne så mange penge, for jeg får jo ikke så meget i gave af dem. 

vi står og skal flytte så jeg føler bare alt er lidt røv, vil jo ikke blive uvenner med nogle af dem. håber i kan hjælpe og i forstår mit indlæg.

ok du skal låne penge i banken til en gave som du ikke vidste noget om til nogle mennesker som du ikke er på "gave-fod" med fordi du har spildt olie på deres gamle fliser???

øøøøhhhhh.... WTF!? Der må du sgu qvinde dig op og sige "NEJ!"

Og ikke blive uvenner?? Så de folk som bør beskytte dig mest, kæresten og (snart) familie, må vade rundt ovenpå dig???

KEd af at sige det søde, men tror du skal til at få noget ryggrad. Din historie er så forkert på så mange måder at jeg ikke ved hvor jeg skal starte eller slutte...

Anmeld

15. juni 2010

eirene

Den er godt nok svær. Det er da overhovedet ikke rimeligt at give en gave hvor I er med uden at spørge jer først. Og at I så skal låne penge til det efterfølgende. Der ville jeg nok have sagt stop. Uanset om man bliver uvenner eller ej. Hvis I bliver uvenner over det ville I være blevet det på et tidspunkt alligevel. Og den undskyldning med at du også har spildt olie på fliserne.... aaarh ved du nu hvad.

Det er jo svært at gøre noget nu hvor du har betalt, men jeg ville have sagt stop før.

Pøj pøj med det.

Anmeld

15. juni 2010

tkj

Jeg ville aldrig gå med til den løsning. Jeg er ked af at sige det, og det er ikke for at være hård. 

Jeg ville aldrig låne penge til en gave - og det faktum at du hverken er blevet spurgt til hvor meget I (læs:du) vil give. Ingen kan antage hvilket beløb der er passende for jer (læs:dig).

Og undskyld mig, men det faktum at din kæreste ikke selv kan betale for gaven med lån eller egne penge - det kunne han altså have undersøgt inden han gik med på ideen. Og han skal SLET ikke presse dig til at tage et lån grundet spildt olie.

Bare min mening Håber I finder en løsning og at du ikke tager lån

Anmeld

15. juni 2010

Miss Tina

Jeg ville prøve at fortælle på en pæn måde, at jeg ikke ville være med i sådan en stor gave og at jeg ikke har så mange penge.

Sys ikke at folk skal bestemme hvad jeg skal give i gave.

Ved godt at der hurtig kan blive sure mine og sådan noget her, men tag det i stiv arm.

Knuz

Anmeld

15. juni 2010

Soap

Jeg ville sige fra hvis jeg var dig og så lade dem blive sure, de får selv besværet med at blive gode igen 

Og hvad så hvis du har spildt olie på nogle fliser, det er vel en sag mellem dig og dem hvor olien er spildt og så er der noget der hedder en forsikring 

Men at skal ud og sætte sig i gæld for at betale en gave du ikke engang vidste du var med i , ej sig dog stop og træk grænsen her for din egen skyld 

For hvis de laver sådan et stunt engang så tør jeg sgu næsten ikke tænke på hvad de finder på næste gang men det blir sikkert dyrt 

Kram herfra 

Anmeld

15. juni 2010

Margorie

Jeg havde godt nok ikke gået ud og LÅNT penge bare for at betale en gave. No way! Og sikke en skod familie hvis de ikke forstår det. Kvind dig op og sig nej- eller simpelthen sig- din familie=dit ansvar til din kæreste!

Anmeld

15. juni 2010

Stumpen

luppe-laban skriver:

hej i skønne piger..

Ej helt ærlig, hvad er det for en gang fis??

"men kæresten og hans bror siger at jeg jo også har spildt olie på deres fliser.  " Skal du så også hjælpe kommunen med at finansere rerationen af de veje du har kørt på????

Den der må din kæreste punge ud med eller lade være, men han skal på ingen måde tørre den af på dig!!

Anmeld

15. juni 2010

Mor-til-asta-09

luppe-laban skriver:

hej i skønne piger..

Jeg havde simpelthen sagt at vi ikke havde sagt ok til at være med i nogen gave. Da i gerne selv ville give dem en, som i havde råd til.

Kunne aldrig finde på at låne penge i banken, for at købe en gave..

Synes helt sikkert du skal sige til din kæreste at det er der ikke råd til, så de må betale deres fliser selv.. Din kæreste må da også kunne se i ikke har råd til det

Anmeld

15. juni 2010

Stumpen

Noget andet er, er festen holdt? Eller må fliserne jo returneres eller afbestilles......eller returneres under alle omstændigheder, koen der skal sluges må være din svorger, når han har købt så dyr en gave på jeres vejne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.