Støj og musik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Risen

Hej piger, fra hvornår må man spille høj musik på en hverdag og hvornår skal det slutte?.. Skriver nemlig fordi min kære overbo ofte giver den lidt for meget gas med techno musikken og jeg er ved at få spat nu..  Har brug for søvn og er træt hele tiden og tanken om at jeg kan føde anytime sidder her også.. Hmm.. Ved godt det er individuelt men er der ikke en gylden linje for alle ejendomme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

FrkLarsen

Risen skriver:

Hej piger, fra hvornår må man spille høj musik på en hverdag og hvornår skal det slutte?.. Skriver nemlig fordi min kære overbo ofte giver den lidt for meget gas med techno musikken og jeg er ved at få spat nu..  Har brug for søvn og er træt hele tiden og tanken om at jeg kan føde anytime sidder her også.. Hmm.. Ved godt det er individuelt men er der ikke en gylden linje for alle ejendomme?

Hej Risen.

Det er meget forskelligt fra boligselskab til boligselskab.

Her hvor vi bor har vi også en ENORMT støjende overbo, som både ryger hash, og er på streger.

Det burde stå i lejekontrakten hvornår der skal være stille osv, det gør der i vores.

Imellem kl 10-20 må der bores, høres musik osv.

Anmeld

14. juni 2010

K&S

Her er der en uskreven regel om, at man ikke spiller høj musik på hverdage efter klokken 22 - men har I ikke en husorden, hvor der står, hvor længe det er tilladt at larme i hverdagene?

Anmeld

14. juni 2010

Risen

FrkLarsen skriver:

Hej Risen.

Det er meget forskelligt fra boligselskab til boligselskab.

Her hvor vi bor har vi også en ENORMT støjende overbo, som både ryger hash, og er på streger.

Det burde stå i lejekontrakten hvornår der skal være stille osv, det gør der i vores.

Imellem kl 10-20 må der bores, høres musik osv.

Ja det tænkte jeg nok også, men synes bare ikke jeg kan finde de regler.. Og øv hvor jeg ikke gider at skulle tage den snak med ham.. Orker det bare ikke.. .. men på den anden side er det heller ikke i orden at spille techno med bragende bas klokken 9 om morgenen en hverdag.. 

Øv hvor irriterende med jeres overbo.. Han/hun lyder godt nok til at være irriterende.. 

Anmeld

14. juni 2010

Risen

K&S skriver:

Her er der en uskreven regel om, at man ikke spiller høj musik på hverdage efter klokken 22 - men har I ikke en husorden, hvor der står, hvor længe det er tilladt at larme i hverdagene?

jo det burde der stå noget om , men kan ikke finde det udover at man skal tage hensyn til andre beboer.. 

Anmeld

14. juni 2010

Mettemus

Jeg synes overdreven høj musik, at bore eller hamre i væggen osv efter kl 22 er uacceptabelt på en hverdag. I weekenderne synes jeg det er svært at sige noget præcist. Men der er altså også forskel på fest en enkelt lørdag aften og sådan en "skøn" overbo som du beskriver. Kan du ikke klage over ham et sted - til en udlejer, boligforening osv?

Anmeld

14. juni 2010

Risen

Mettemus skriver:

Jeg synes overdreven høj musik, at bore eller hamre i væggen osv efter kl 22 er uacceptabelt på en hverdag. I weekenderne synes jeg det er svært at sige noget præcist. Men der er altså også forskel på fest en enkelt lørdag aften og sådan en "skøn" overbo som du beskriver. Kan du ikke klage over ham et sted - til en udlejer, boligforening osv?

Jo det er fandme pain in the ass.. Men kender du typen ? Han er sådan en der ryger i opgangen , hører HARDCORE musik, arbejdsløs og garanteret er total ligeglad med andre.. Men synes nu alligevel at jeg heller skal nævne det for ham selv 1 gang før jeg henvender mig til foreningen.. 

Anmeld

14. juni 2010

FrkLarsen

Risen skriver:

Ja det tænkte jeg nok også, men synes bare ikke jeg kan finde de regler.. Og øv hvor jeg ikke gider at skulle tage den snak med ham.. Orker det bare ikke.. .. men på den anden side er det heller ikke i orden at spille techno med bragende bas klokken 9 om morgenen en hverdag.. 

Øv hvor irriterende med jeres overbo.. Han/hun lyder godt nok til at være irriterende.. 

Ja overboen forstår at genere  

Når man når lønperioden står musikken på fra 8 morgen til 3 nat, og begynder så igen kl 8 osv osv osv.

Vores loft hopper og man kan endda mærke det i gulvet også! 

Anmeld

14. juni 2010

Risen

FrkLarsen skriver:

Ja overboen forstår at genere  

Når man når lønperioden står musikken på fra 8 morgen til 3 nat, og begynder så igen kl 8 osv osv osv.

Vores loft hopper og man kan endda mærke det i gulvet også! 

oh god! Du må da gå amok når den lille kommer?! .. .. Det er faktisk min værste frygt at skulle til at starte nabokrig især når den lille kommer..  

Anmeld

14. juni 2010

FrkLarsen

Vi flytter forhåbentligt!

Nu har vi stået skrevet op på aktivliste i 6 måneder til noget større, vi bor desværre i en meget lille 2. værelses som vi takkede ja til 1 uge inden jeg testede positiv, lidt typisk .

Ellers er der ingen vej, så klager vi til boligselskabet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.