Endelig bare rejs hvis din graviditet ellers er normal og sund.
I min første graviditet var jeg på Cuba i to uger. Skøn ferie på trods af en lille periode med maveproblemer, men jeg kom mig heldigivis hurtigt og fik meget hjælp og støtte på rejsen. Godt sundhedssystem på Cuba, så det kan jeg anbefale! I denne graviditet har jeg været i Argeninta i tre uger, også i 2. trimester. Det har været fantastisk og meget vellykket på trods af en lang flyvetur og en to årig der helst ville sove på mors skød hele turen!
Generelt vil jeg sige at andet trimester er den periode de fleste graide har det bedst. Ingen kvalme, mindsket risiko for abort, ikke træthed endnu og maven er ikke så stor at den for alvor generer. Samtidig er man gravid nok til at det kan ses og man får ekstra god service mange steder!
Snak dog lige med læge eller helsekostforretninger angående maveondeforebyggelse som gravid. vi har brugt mælkesyre piller der hedder Udos Choice og det har virkelig gjort en forskel. Og så havde vi lidt nødrationer af medicin med (fra min lægemor), hvis det skulle gå helt galt.
God tur og nyd den ekstra opmærksomhed man får som gravidrejsende!
Anmeld