Rejse udlands når man er Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Moaaar <3

Tilmeldt skriver:

Jeg var i Egypten da jeg var i uge 13. og der fik jeg dårlig mave, som senere viste sig at være en parsit.. Den døjede jeg med resten af graviditeten, hvilket indebar toilet besøg 8 gange i døgnet.. Lægerne vil ik gi dig noget medicin, når du er gravid, så jeg ville overveje det nøje, hvis jeg var dig..  Jeg skal i hvert fald ik afsted igen, imens jeg er gravid..

Stine og Lisa.

Egypten er også bare et "farligt" sted at rejse hen. Hvis ikke man vælger et luksus hotel. f.eks hilton.
Da de konstant døjer med dårlig hygiejne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Æblekage skriver:

Egypten er også bare et "farligt" sted at rejse hen. Hvis ikke man vælger et luksus hotel. f.eks hilton.
Da de konstant døjer med dårlig hygiejne

Jah, det er rigtigt nok.. Men jeg har tit fået dårlig mave, når jeg har været ude og rejse.. Og så kan du bare ik få noget, der kan hjælpe dig!

Anmeld

14. juni 2010

Moaaar <3

Tilmeldt skriver:

Jah, det er rigtigt nok.. Men jeg har tit fået dårlig mave, når jeg har været ude og rejse.. Og så kan du bare ik få noget, der kan hjælpe dig!

det er kedeligt at være på ferie med dårlig mave eller bare være syg har jeg også prøvet.

Anmeld

14. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg var på 3 ugers ferie da jeg var 6 mdr henne. Så hvis du har en fin graviditet skulle der ikke være noget galt i det Dog vil jeg anbefale at du køber støttestrømper til  rejsen frem og tilbage. Mine fødder var fuldstændig ødelagt efter 8 timer i et fly

Anmeld

14. juni 2010

Moaaar <3

Jeanne skriver:

Jeg var på 3 ugers ferie da jeg var 6 mdr henne. Så hvis du har en fin graviditet skulle der ikke være noget galt i det Dog vil jeg anbefale at du køber støttestrømper til  rejsen frem og tilbage. Mine fødder var fuldstændig ødelagt efter 8 timer i et fly

God ide

Anmeld

14. juni 2010

E.T

Jeg var i Sydafrika i to uger da jeg var i uge 8-10 også har jeg været i England omkring 21 uge.

Kan ikke se et eneste problem ved at tage udenlands, men ville selvfølgelig ikke lige vælge et land som Egypten eller lignende

Go fot it

Anmeld

15. juni 2010

ML

Endelig bare rejs hvis din graviditet ellers er normal og sund.

I min første graviditet var jeg på Cuba i to uger. Skøn ferie på trods af en lille periode med maveproblemer, men jeg kom mig heldigivis hurtigt og fik meget hjælp og støtte på rejsen. Godt sundhedssystem på Cuba, så det kan jeg anbefale! I denne graviditet har jeg været i Argeninta i tre uger, også i 2. trimester. Det har været fantastisk og meget vellykket på trods af en lang flyvetur og en to årig der helst ville sove på mors skød hele turen!

Generelt vil jeg sige at andet trimester er den periode de fleste graide har det bedst. Ingen kvalme, mindsket risiko for abort, ikke træthed endnu og maven er ikke så stor at den for alvor generer. Samtidig er man gravid nok til at det kan ses og man får ekstra god service mange steder!

Snak dog lige med læge eller helsekostforretninger angående maveondeforebyggelse som gravid. vi har brugt mælkesyre piller der hedder Udos Choice og det har virkelig gjort en forskel. Og så havde vi lidt nødrationer af medicin med (fra min lægemor), hvis det skulle gå helt galt.

God tur og nyd den ekstra opmærksomhed man får som gravidrejsende!

Anmeld

15. juni 2010

Moma

Jeg mente alm. rejseforsikring med hjemrejse, som det gule sygesikringsbevis ikke dækker mere, hvis der skulle blive brug for et ekstra tjek af baby.

Anmeld

15. juni 2010

Moaaar <3

Tak for svarne =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.