Rejse udlands når man er Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.115 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Moaaar <3

Mig og kæresten har snakket om at tage til udlandet, da vi kan se på vejret at det ikke bliver det store badevejr vi får her hjemme vi skal i sommerhus i starten af ungernes sommerferie .

Og hvis vi skal ud at rejse bliver det nok aug sep.

Hvad skal man tage forbehold til når man skal rejse udlands og man er gravid. Og hvilke måneder er de væreste , hvor man bare skal blive hjemme? (ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mig - håber nogen forstår)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Low

Jeg har læst mig frem til at det helst ikke skal være få uger før men at det er lidt forskelligt fra person til person. Hvis det er i 3. trimester så er det vist bedst at spørge sin læge . Men jeg har ikke selv været ude og rejse i min graviditet

Anmeld

14. juni 2010

Moma

Du kan sagtens rejse til udlandet når du er gravid, hvis du føler dig tryg ved det. Jeg var selv på kør-selv-ferie i Italien sidste år i 2 uger fra uge 32. I begyndelsen af graviditeten kan man selvfølgelig også være så dårlig, så der ikke er meget hygge ved at tage på ferie    

Man skal selvfølgelig passe godt på sig selv, når man er afsted og sørge for at have sine forsikringer i orden.

Flyselskaberne vil ikke flyve med en fra ca. uge 36 (forskelligt fra selskab til selskab).

Men ellers er det da bare med at komme af sted! Nyd ferien og rigtig go' tur! 

Anmeld

14. juni 2010

Moaaar <3

Low skriver:

Jeg har læst mig frem til at det helst ikke skal være få uger før men at det er lidt forskelligt fra person til person. Hvis det er i 3. trimester så er det vist bedst at spørge sin læge . Men jeg har ikke selv været ude og rejse i min graviditet

17-18 uger er jeg nok der

Jeg håber på en meget "enkel" graviditet , kunne være dejligt og rejse syd på og bare nyder vejret og bade.

Anmeld

14. juni 2010

Moaaar <3

Moma skriver:

Du kan sagtens rejse til udlandet når du er gravid, hvis du føler dig tryg ved det. Jeg var selv på kør-selv-ferie i Italien sidste år i 2 uger fra uge 32. I begyndelsen af graviditeten kan man selvfølgelig også være så dårlig, så der ikke er meget hygge ved at tage på ferie    

Man skal selvfølgelig passe godt på sig selv, når man er afsted og sørge for at have sine forsikringer i orden.

Flyselskaberne vil ikke flyve med en fra ca. uge 36 (forskelligt fra selskab til selskab).

Men ellers er det da bare med at komme af sted! Nyd ferien og rigtig go' tur! 

Kan du fortælle lidt nærmer om de forsikringer når man er gravid?
hvad de dækker, pris osv.

hvis du kan huske det =)

Anmeld

14. juni 2010

mrsMary

Der vel tale om en almindelig ulykke-/fritidsforsikring. Den skal du anyways have på plads før baby ankommer....

Flyselvskaberne kører med hver deres spæring. Så tjek med det selvskab du evt. skal flyve med. Typisk tillader de slet ikke gravide fra 4 uger før termin og fra 8 uger før termin kun med lægeerklæring. Jeg vil sige hele 2 trimester og 1 måned af 3 trimester kan du snilt rejse uden kvalme og div.

Anmeld

14. juni 2010

Moaaar <3

mrsMary skriver:

Der vel tale om en almindelig ulykke-/fritidsforsikring. Den skal du anyways have på plads før baby ankommer....

Flyselvskaberne kører med hver deres spæring. Så tjek med det selvskab du evt. skal flyve med. Typisk tillader de slet ikke gravide fra 4 uger før termin og fra 8 uger før termin kun med lægeerklæring. Jeg vil sige hele 2 trimester og 1 måned af 3 trimester kan du snilt rejse uden kvalme og div.

"Der vel tale om en almindelig ulykke-/fritidsforsikring. Den skal du anyways have på plads før baby ankommer...." ??

Anmeld

14. juni 2010

mrsMary

Æblekage skriver:

"Der vel tale om en almindelig ulykke-/fritidsforsikring. Den skal du anyways have på plads før baby ankommer...." ??

Haha tja, det hører måske med til at blive 'voksen' at få barn og så forsikringer

Det er bare meget rart at have forsikring på fx barnets tænder, eller hvis baby kravler hen og vælter den dyre vase hos veninden osv.

Tjek priser, der hvor du har din indboforsikring....

Anmeld

14. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg rejste til Samos i 2. semester i juni og det var skønt, at være afsted og bare slappe af. Jeg havde ingen forbehold for ikke, at skulle rejse. Bare husk, at drikke masser af væske og brug en høj faktor (speciel på maven).

Rigtig god ferie

Anmeld

14. juni 2010

Jeg var i Egypten da jeg var i uge 13. og der fik jeg dårlig mave, som senere viste sig at være en parsit.. Den døjede jeg med resten af graviditeten, hvilket indebar toilet besøg 8 gange i døgnet.. Lægerne vil ik gi dig noget medicin, når du er gravid, så jeg ville overveje det nøje, hvis jeg var dig..  Jeg skal i hvert fald ik afsted igen, imens jeg er gravid..

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.