hvor lang tid at blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

charlottekri

vi går lidt og overvejer at  begynde på den næste lille ny, men ville jo gerne så vidt muligt planlægge lidt.. vores pige er 2½ år så det skal jo snart være, men jeg er netop begyndt på et nyt arbejde, og vil da gerne lige komme ind i tingene før jeg kommer og meddeler at nu er jeg gravid..

mit spørgsmål er egentlig; hvor lang tid tog det for jer andre at blive gravid anden gang?

ved den første graviditet tog det ca. 7 mdr at blive gravid..

hvordan er jeres erfaringer? har jo hørt at det går meget hurtigere anden gang...

mvh charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

stine_olesen

Vi er slev lige gået i gang med nr. 2, hvis det går som 1 gang skulle jeg være gravid nu, men ikke nemt at sige, synes det er MEGET forskelligt nogen som var lang tid første gang var hurtig 2 gang og omvendt, er selv startet på nyt arbejde for 5 mdr siden, så havde også svært ved at finde ud af hvornår vi skulle begynde men kunne ikke vente så nu blev det nu vores søn er 16 mdr så håber de får glæde af hinanden

Anmeld

14. juni 2010

saxa

Mon ikke det er meget forskelligt fra person til person..?! Og det kommer vel også lidt an på hvilken form for prævention man har brugt.. Jeg havde kobberspiral og havde mens én gang ugen efter den blev taget ud. Derefter var der 2 streger på testen.. Så det tog jo ikke mange uger..

Ved ikke hvor lang tid det tog ved min første graviditet

Anmeld

14. juni 2010

Patrick07

her 2. gang smed jeg p-pillerne i december og testede i midt Januar.. så ja det gik hurtigt her... første gang ved jeg ikke...

Anmeld

14. juni 2010

Muffinmus

der er INGEN regler desværre. Det kan bare ikke planlægges:-)nogle er hurtige hver gang og nogle er langsomme hver gang og nogle skifter det ved.

For os så det sådan her ud:

1 gang- 14 mdr, havde en MA

2 gang- 2 ÅR- fik min søn

3 gang- tog 4 mdr- havde en SA

4 gang, tog 4 uger, blev gravid lige efter min SA, fik min datter.

Så her er der intet osm helst sammenhæng overhovedet:-)

Anmeld

14. juni 2010

Low

Mit var slet ikke planlagt, eller retter sagt vi havde ikke snakket om det men vi brugte ikke beskyttelse. Men der gik alligevel et år før der skete noget

Jeg har et venne par hvor deres datter var planlagt og der blev hun gravid anden gang/efter 2 mdr

Anmeld

14. juni 2010

charlottekri

jeg ved selvfølgelig godt at det ikke rigtig kan planlægges, men var bare lidt nysgerrig efter at høre hvor lang tid der gik for jer andre herinde..

hos mine svigerforældre gik der nemlig 6 ÅR inden de blev gravide med min mand efter at have fået deres datter... ikke helt med deres gode vilje.. mine forældre fik mig og mine søskende med nogenlunde 3 år mellem os alle og det var jo nok fordi min mor brugte spiral...

Anmeld

14. juni 2010

Sujan

Ja tror ikke der er noget svar der kan hjælpe sig for er så forskelligt.. For 5 år siden blev jeg gravid på p-piller. Valgte abort. Nu 5 år efter med samme mand har vi prøvet i et år uden det er lykkes.. Jeg troede jo bare jeg ville blive gravid med det samme men sådan skulle det ikke være

Anmeld

14. juni 2010

Corn

charlottekri skriver:

vi går lidt og overvejer at  begynde på den næste lille ny, men ville jo gerne så vidt muligt planlægge lidt.. vores pige er 2½ år så det skal jo snart være, men jeg er netop begyndt på et nyt arbejde, og vil da gerne lige komme ind i tingene før jeg kommer og meddeler at nu er jeg gravid..

mit spørgsmål er egentlig; hvor lang tid tog det for jer andre at blive gravid anden gang?

ved den første graviditet tog det ca. 7 mdr at blive gravid..

hvordan er jeres erfaringer? har jo hørt at det går meget hurtigere anden gang...

mvh charlotte

Første gang tog det 6-7 måneder, anden gang ét forsøg og tredje gang var der også bid i første forsøg.

Manden har brokket lidt over at den første var sjovest at lave

Anmeld

14. juni 2010

charlottekri

Macaab skriver:

Første gang tog det 6-7 måneder, anden gang ét forsøg og tredje gang var der også bid i første forsøg.

Manden har brokket lidt over at den første var sjovest at lave

ja, det kunne du lige bilde mig ind he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.