hvornår startede i på grød og vælling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Tulle28

Jeg har ikke noget svar til dig - men sad lige og læste om emnet, da vores sundhedsplejerske nævnte det for os sidst hun var her (hun er kun 2½ måned, så der er jo lidt tid endnu). ret interessant læsning synes JEG - ved ikke om du kan bruge det til noget. Det er umiddelbart rettet mod ammbørn, men lige det her gælder og så flaskebørn.

http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

LMM

Solajma skriver:

Ja, jeg tænkte det samme - at så ved man jo hvad der er i  

Og ikke desto mindre, så er det også langt billigere at lave grøden selv

Har tænkt på om man kan lave en stor potion om søndagen (ex) og så fryse det ned i små potioner så der ertil en uge ??

Anmeld

14. juni 2010

Halbschön

LMM skriver:

Hej!

hvornår startede i på grød og vælling? og hvor tit gav i? og hvilke mærke eller lavede i det selv??

min søn er 3 1/2 månede og hvis det stod til har spiser han hver 2time !! han sover godt om natten!

Jeg startede da Nicolai var 4mdr.. Jeg startede med rismelsgrød lavet på MME og vand...

I starten var det kun smagsprøver, og kun ét måltid om dagen.. Efter 14 dage med rismelsgrød prøvede vi majsgrød... Det var han helt vild med.. Efter yderligere en uge startede vi på kartoffelmos til aften og majsgrød om formiddagen... Så gik det galt og han ville slet ikke have noget som helst skemad, så vi stoppede med alt, og holdte pause i tre uger, hvorefter vi startede stille og roligt op igen med et måltid..

Nu er han 8mdr og spiser :

Havregrød til morgen.

Flaske formiddag

Rugbrød frokost

Frugt eftermiddag

Kartofler, grøntsager og kød aften.

Start stille og rolig ud, deres maver kan ikke holde til så meget fast føde af gangen..

Anmeld

14. juni 2010

Maddox

LMM skriver:

Har tænkt på om man kan lave en stor potion om søndagen (ex) og så fryse det ned i små potioner så der ertil en uge ??

Ved ikke hvor fryseegnet det er, men det tager absolut ingen tid at lave det

Men når han engang skal til at have øllebrød og grøntsagsmos, kan du sagtens lave større portioner til fryseren..

Øllebrød lavede jeg af et helt rugbrød ad gangen, så var der ca. til 14 dage, så var det bare at varme det og tilsætte MME og fedtstof inden servering

Anmeld

14. juni 2010

Moma

LMM skriver:

Du må ikke fryse grøden eller genopvarme den, hvis der er mme i.  Det tager faktisk kun et par min. selv at lave grøden. Men du kan sagtens begynde med købegrød, det er bare ikke så meget hurtigere synes jeg ikke. 

Jeg begyndte med hjemmelavet majsgrød, da min søn var 5 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.