hvornår startede i på grød og vælling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.106 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

LMM

Hej!

hvornår startede i på grød og vælling? og hvor tit gav i? og hvilke mærke eller lavede i det selv??

min søn er 3 1/2 månede og hvis det stod til har spiser han hver 2time !! han sover godt om natten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

LMM skriver:

Hej!

hvornår startede i på grød og vælling? og hvor tit gav i? og hvilke mærke eller lavede i det selv??

min søn er 3 1/2 månede og hvis det stod til har spiser han hver 2time !! han sover godt om natten!

vi begyndte da vores datter var 5 mdr...

jeg så ingen grund til at begynde før hun gav udtryk for at skulle have andet end mælk.. så hun fik ikke før hun ikke blev mæt af mælk:0)

jeg lavede det selv:0)

tynd risgrød med MME eller modermælk og lidt hjemmelavet frugtmos:=)

Anmeld

14. juni 2010

Maddox

Silas begyndte at få grød, da han var 5 mdr. Ville egentlig have ammet ham fuldt, til han var 6 mdr. men han havde åbenbart en anden mening

Min SP sagde, at når han begyndte at gabe efter min ske/gaffel, hvis jeg spiste med ham på skødet, så var han KLAR!!!

Jeg lavede selv grøden (startede med rismelsgrød) og det var et hit

Anmeld

14. juni 2010

LMM

Ni-ko-li-ne skriver:

vi begyndte da vores datter var 5 mdr...

jeg så ingen grund til at begynde før hun gav udtryk for at skulle have andet end mælk.. så hun fik ikke før hun ikke blev mæt af mælk:0)

jeg lavede det selv:0)

tynd risgrød med MME eller modermælk og lidt hjemmelavet frugtmos:=)

hvor tit gav du?? jeg har hørt et sted at man skal tænke på hvad amn selv spiser, så ex havergrød til morgenmad og risgrød med frugtmos til middag og kartoffelmos til aften!! kan det passe? min sundhedsplejerske synes at vi skal starte på grød nu her!

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Mikkel var knap 4 mdr

Anmeld

14. juni 2010

LMM

Solajma skriver:

Silas begyndte at få grød, da han var 5 mdr. Ville egentlig have ammet ham fuldt, til han var 6 mdr. men han havde åbenbart en anden mening

Min SP sagde, at når han begyndte at gabe efter min ske/gaffel, hvis jeg spiste med ham på skødet, så var han KLAR!!!

Jeg lavede selv grøden (startede med rismelsgrød) og det var et hit

Jeg var lige i fakta hvor jeg så at man kan købe grød til  måneders alderen! men tænker at det er sundere og bedre at alve det selv for så ved man hvad der er i!

Anmeld

14. juni 2010

LMM

Shibby skriver:

Mikkel var knap 4 mdr

oki, hvad startede du med?? og hvor tit gav du ham?? for tror snart at Max Emil skal til og have grød eller vælling for han er sulten hele tiden hvis det stod til ham fik han en flaske med 200 ml hver 2 time!!

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

LMM skriver:

hvor tit gav du?? jeg har hørt et sted at man skal tænke på hvad amn selv spiser, så ex havergrød til morgenmad og risgrød med frugtmos til middag og kartoffelmos til aften!! kan det passe? min sundhedsplejerske synes at vi skal starte på grød nu her!

i bestemmer jo helt selv hvornår i begynder på grød og mos..

jeg ville begyndte med at indføre eet måltid... og huske på, at det kun er smagsprøver til at begynde med... du kan lave en portion og så spiser den lille måske 2 tsk fulde, og så prøver man igen næste dag:0)

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

i linket finder du sundhedsstyrelsens bog om emnet:0) der er mange gode opskrifter;0)

Anmeld

14. juni 2010

LMM

Ni-ko-li-ne skriver:

i bestemmer jo helt selv hvornår i begynder på grød og mos..

jeg ville begyndte med at indføre eet måltid... og huske på, at det kun er smagsprøver til at begynde med... du kan lave en portion og så spiser den lille måske 2 tsk fulde, og så prøver man igen næste dag:0)

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

i linket finder du sundhedsstyrelsens bog om emnet:0) der er mange gode opskrifter;0)

takker smutter lige ind og kigger!

Anmeld

14. juni 2010

Maddox

LMM skriver:

Jeg var lige i fakta hvor jeg så at man kan købe grød til  måneders alderen! men tænker at det er sundere og bedre at alve det selv for så ved man hvad der er i!

Ja, jeg tænkte det samme - at så ved man jo hvad der er i  

Og ikke desto mindre, så er det også langt billigere at lave grøden selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.