kælenavne til jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

SiLiMiMa

uha, nu kommer jeg på arbejde:

Simon: simmich, simsen

Line: Line-Bine, Lini, Niine (sagde simon da han var lille)

Mille: Milsen, Mulle, Mulli

Maia: Maisen, musen, mus

heise, som selv blev kaldt butze og klat af mine forældre samt 'heidi beckenbauer' af min storebrors venner - ved ikke hvorfor, for jeg har aldrig spillet fodbold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

oo

åh jeg er ret sikker på at kælenavne blir meget dominerende herhjemme når babyen kommer. Søren kalder stort set ingen for deres rigtige navn, men for alle muuuulige mærkelige ting. jeg er fx alt fra Skat til Limbus McMuffin - ja det gir jo ingen mening overhovedet, vel?! August (katten) er alt fra Augi til Fæster Jas....!! så ja...det blir spændende hvilke navne der kommer til at flyve rundt om det nye lille barn - og om det nogensinde finder ud af hvad det RIGTIGT hedder

Anmeld

14. juni 2010

ekzunz

Klara bliver kaldt Tutte, Tutte-lutte, trutte-lut, Tutsi, Tusnelda og lign. og Pontoppidan - og så selvfølglige at alle de alm. så som skat osv.

Lukas bliver af og til kaldt Batman som så bliver til Batte, Luksasen (med tryk på A'et) Lukas-bukas () men han bliver vist faktisk mest kaldt Lukas.

De store drenge bliver efterhånden kaldt deres rigtige navne, men de har haft mange mærkelige. Kim bliver dog stadig ofte tiltalt Kimmmer-nimmer-nummer, knumse og andre mærkelige navne.

Jeg selv blev kaldt puttemor, og får stadig af og til mails  hvor der står "Hej Puttemor"....som regel dukker de kun op på arbejdet...

Anmeld

14. juni 2010

trunte89

Her bliver hun kaldt tulle, putte eller sveske.

Anmeld

14. juni 2010

Annesofie.

jeg har ingen børn endnu men jeg har selv haft nogle rigtig sjove navne . hedder Annesofie men er altid blevet kaldt Fie at venner og familie i folkeskolen - dog har nærmeste familie altid kaldt mig filler og min søstre kalder min fildo og dildo ( ja ikke særlig rart når man bliver kaldt på i off.hed) jeg reagere på det hele xD

Anmeld

14. juni 2010

MoarTil4

hihi sikke en sød tråd.

Vi har 3 piger.

Den første kaldes Musen
(hun havde en lille pive-lyd når hun græd)

Den anden kaldes Runten
(Navnet maria blev til Marunte og blev til Runten)

Den tredje kaldes Gøj
(ved ikke hvorfor - hun minder bare om en lille Gøj)

Vi har nr. 4 på vej, så det er jo spændende hvad denne så vil blive kaldt

Anmeld

14. juni 2010

JustAnotherName

Tjuhl skriver:

åh jeg er ret sikker på at kælenavne blir meget dominerende herhjemme når babyen kommer. Søren kalder stort set ingen for deres rigtige navn, men for alle muuuulige mærkelige ting. jeg er fx alt fra Skat til Limbus McMuffin - ja det gir jo ingen mening overhovedet, vel?! August (katten) er alt fra Augi til Fæster Jas....!! så ja...det blir spændende hvilke navne der kommer til at flyve rundt om det nye lille barn - og om det nogensinde finder ud af hvad det RIGTIGT hedder

Hehehe..... 

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Truntesmåsse & bassemusse!

haha..pommes

Anmeld

14. juni 2010

JustAnotherName

Bianca bliver kaldt : Tutte, Banga, fruline, og alle mulige kombinationer af ord med "skat" og "maskine".

Celina bliver kaldt : Pusling, Celumba, Sulejma, Bumba, Lumbe og alt muligt andet kombineret med "skat" og "gøj".

Oftest går de to tøser sammen under navnene : Banga og Bumba

Anmeld

14. juni 2010

MiMa

Min store dreng Falke har ikke rigtig nogen kælenavne, men ind imellem kalder jeg ham lille skat. Det varer sikkert ikke længe inden han synes han også er for stor til at være min lille skat. Ellers kalder min mand ham nogen gange Falke-Falke fra Falke-Falkeland.

Min lille dreng Rumlebliver kaldt for bassemand og supermand ind imellem, men for det meste bruger vi hans rigtige navn. Jeg kalder ham også tit for min lille pruttemaskine, for han har mellem 6 og 8 pruttebleer hver dag og ofte siger det prut-prut lige når han har fået en ren ble.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.